vanaf wanneer patat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mevrouw Pinguin, 6 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    :$patat:$
    Zo vroeg:$ohhhhh(geeft tik op vingers)

Hier vanaf 1 jaar gewoon met de pot mee,dus ook patat MET appelmoes;):p
    Toevallig eten wij daar meestal worteltjes bij,maar als dat niet zo was,kregen ze ook patat:D

2. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Hier rond haar eerste verjaardag geloof ik.
    Ze at met 6 mnd al met de pot mee (het meeste dan)

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wij meestal ook idd
    Soms niet hoor maar meestal wel iets van groente erbij
    Al eten ze er dan veel minder van natuurlijk😂

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dito. Friet eten wij alleen bij mosselen of zuur vlees. Snacks eten we niet. Nouja alleen om 04.00 's nachts na een paar borrels bij de automatiek. Maar dat is op een paar keer per jaar na mijn vorig leven 😂

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier ook zo rond een jaar. Wel zoutloos, nu nog steeds overigens. Wel met snack, bv kipnuggets. Ze mag er graag tomaatjes bij eten dus die krijgt ze erbij. Ze mag er wel appelmoes en een klein beetje mayo bij. Ach je eet het niet dagelijks dus moet kunnen hoor, lekker smullen:D
    Onlangs ook een keertje bij de mc geweest, dat vond ze helemaal geweldig, heeft daar zitten smullen!!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    met 10 maanden al volgens mij.
    Dan kreeg ze een paar patatjes na haar eigen prakkie.
    eet ze ong. 5 patatjes.
    Helemaal dol op. :) moeten de patat ook niet eerder laten zien dan dat haar prakkie op is

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, daar heb ik hier mazzel mee, Dafne houdt net zoveel van groente als van friet :D

8. tuc

tuc Niet meer actief

Friet vanaf een jaar of 1,5 ofzo.
    Maar friet met snacks zoals veel mensen het eten doen wij bijna nooit. Hier met verse vis en groenten en dan een paar frietjes. Gooi ze dan in de oven, dus of het dan gebakken aardappeltjes of frietjes zijn maakt niet uit.
    Nu eten we maar af en toe friet en zoals ik zei dus nooit alleen met snacks, dat is voor ons geen avondeten.

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Vanaf 1 jaar ongeveer

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Bij mijn oudsten weet ik het geeneens meer. Volgens mij aten ze alles vanaf 1 jr. dus ook friet.

Nu denk ik dat het wel een eerder zou kunnen. Zien eten doet eten zeg maar. Dus oudere zussen die patat eten en dan zelf niet mogen, zal wel niet gebeuren ;) En dan link ik ook liever niet de begrippen vies/lekker aan gezond/ongezond dus dan mag hij gewoon meeproeven. Zo vaak eten we geen friet. En het komt tegenwoordig hier uit de airfryer, dus is al een stuk minder vet, haha.

Soms eten we friet als onderdeel van de maaltijd, bv met groente en een kipfiletje, of met een lekkere stoofpot ofzo. En soms eten we het op zijn 'zondagavonds' met frikandellen en kroketten. En dan eten we er ook groente bij, er gaan tenslotte gesnipperde uitjes op een frikandel speciaal :D

11. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ook rond een jaar. maar hij lust het niet graag.overigens hebben wij een airfryer.
    wij eten echt bijna nooit friet dus echt vaak krijgt hij het niet.

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Na 1,5 pas geloof ik. Saus vanaf 2 jaar, toen wilde hij toch ook wel eens weten waar wij die patatjes in doopten. Sowieso altijd zoutloos, doe ik voor mezelf ook. Meestal uit de airfryer met iets van groente erbij en soms gewoon lekker van de snackbar met een snack erbij.

13. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mijn zoontje krijgt wel eens een frietje als wij dat eten, maar hij krijgt dan wel nog ander eten. Echt geen 'portie' voor hemzelf.

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als wij airfryer eten dan krijgt mijn Zoontje nog steeds eerst een potje/ingevroren voor hem gemaakte hap. Maar ik denk dat hij sinds 1 jaar wel geregeld een frietje meepikt

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Vanaf maand of 10... met de pot mee is met de pot mee...
    Wij eten sowieso geen zout op de friet dus ik zie het verschil ook niet zo met gebakken aardappels. Hij vindt ze heerlijk. Snacks nog niet. Dat komt vanzelf...

16. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ok... Maar wij hebben geen airfryer en ook uberhaupt geen frituurpan. Wij halen Het bij de snackbar en dan is het dus ook gezouten. ....

17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Is toch geen probleem, je kan altijd vragen of ze er geen zout op doen ;)

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier was hij nog geen 1 jaar.
    We wonen in Nederland maar hij is een halve Belg. Frieten horen erbij :D

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier helaas al sinds 7 mnd. Ik maak het wel zelf in olie. Dus dat is dan het enige. Hij eet dan nog wel groente voor hij patat krijgt.

20. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Hier eetie ook al vanaf 11 mnd patatjes mee, Hij krijgt eerst dan een potje en vervolgens een paar zoutloze patatjes waar die dan mee speelt/eet

Deel Deze Pagina