Hier vanaf 1 jaar ongeveer. Ze eet dan gewoon met de pot mee, maar echt veel eet ze er niet van. Een kroket vindt ze wel erg lekker!
Wij eten zelf bijna nooit patat, van de snackbar al helemaal niet. Als we het maken is het uit de actifry, dat eet hij sinds ongeveer een jaar, of misschien wel eerder, gewoon mee. Maar uit de frituur vond ik toen echt niet nodig! Eerste frituurdingen die hij gehad heeft waren oliebollen afgelopen jaar, toen was hij ongeveer 1 jaar en 4 maanden. Patat uit de frituur zal hij de eerst volgende keer wel meekrijgen.. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom mensen dat al super vroeg (en dan bedoel ik voor het jaar) geven. Net als chips enzo. Ze kennen het niet en vind gewoon dat m'n kind zo lang als je er nog mee weg komt (iets anders geven dat wat je zelf eet) gewoon gezond moet eten. Maar zo heeft iedereen natuurlijk z'n eigen mening
Hier kom je er niet mee weg hoor. Alles wat een ander eet wilt hij ook. En opzich ook logisch ☺. Ik eet soms al geen avond eten omdat hij kma heeft en dat gene wat ik dan eet niet mag. Helaas heeft meneer soms geen behoefte aan slaap en slaapt hij pas rond 22u. En dan hoef ik geen avond eten meer hoor.
Mijn oudste zoon lust het pas net voor zijn 2e verjaardag. Mijn jongste is er vreselijk gek op als hij patat ziet krijst die alles bij elkaar tot hij ook krijgt haha. Tuurlijk onze schuld wij hebben het hem laten proeven. Wel krijgt hij eerst zijn prakkie (die hij ook helemaal op eet) en dan wat patatjes , zijn ook geen hele grote hoeveelheden veder maar lekker vind hij het wel. Hij is 9 maanden.
Hier ook zo De volgende krijgt het steeds eerder. Ik denk dat de vierde het gewoon als eerste hapje krijgt
Ik vind chips en snoep eigenlijk wel iets anders. Zoals gezegd, zonder zout zie ik het verschil niet zo met gebakken aardappelen. Wij weten zelf echt zelden gekookte aardappelen dus waarom zouden onze kinderen dat wel eten.... potjes eten werd hier al snel geweigerd net als zelfgemaakte prakjes... Dus dan gewoon erwten en worteltjes uit de vriezer... met wat frietjes.
Kleine man (bijna 1,5) eet hier vaak eerder dan wij. Dan krijgt ie eerst z'n gewone prakje, en daarna wat frietjes. Voor een jaar een of twee om te proeven, daar was ie dan ook lang genoeg zoet mee. Nu soms wat meer, zonder zout. Hoef het niet te proberen idd om hem z'n prakje te voeren als wij frietjes hebben, maar vooraf gaat het prima! Dan is de friet ook echt een extraatje en geen volledige maaltijd.
Vanaf dat ze een jaar waren. Hier tegenwoordig alleen friet uit de airfryer. Heel af en toe van de snackbar. Onze kids weten trouwens nog niet wat een HappyMeal/MacDonalds is en voorlopig laten we dat ook zo. Hebben zelf helemaal niks met het eten van de Mac en komen er dus ook nooit, al zit die hier vlakbij
Voor de moeders die zo laat mogelijk patatjes geven, geven jullie wel aardappels met een beetje jus? Of gebakken aardappeltjes? Zo ja, wat is dan het verschil met patatjes?
Ik zou het gewoon al geven, maar dan sowieso zonder zout en liever idd niet gefrituurd maar uit oven/airfryer. En niet te veel / te vaak natuurlijk maar dat is bij alles zo.