39 weken en nog met de auto alleen op pad gaan?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Alex1982, Dec 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hoi,

Zondag wil ik met vriendinnen gaan eten. Het is een half uurtje rijden van mijn huis. Is het nog verantwoord om daar naar toe te rijden? Mijn vriend heeft geen auto dan, dus die kan mij niet ophalen indien nodig...

Graag jullie visie.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ligt eraan hoe jij je voelt?
    kan iemand je niet voor de zekerheid ophalen? of heeft jouw vriend eventueel ander vervoer om bij jouw te komen mochten er iets beginnen als jij niet thuis bent?

je kan het wel doen hoor, stel het begint tijdens het etentje kan nog altijd iemand jouw naar huis brengen

ik rij ook nog auto maar mijn vriend heeft zo een motorscooter dus we hebben beiden vervoer mocht het nodig zijn, wel blijf ik in de buurt, max een half uur rijden van huis dus :p

3. tulip

tulip Niet meer actief

half uurtje zou ik nog wel doen, zou wel ff vragen of 1 van je vriendinnen je terug kan brengen mocht het nodig zijn.

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Ja hoor, deed ik ook gewoon nog.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38

Dit dus!!
    Je voel het dan wel optijd hoor:D

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Een kind valt er echt niet zomaar uit!

Een half uurtje, het ziekenhuis is hier nog verder weg ;)
    Als er echt iets mocht gebeuren, ik durf te wedden dat iedereen je dan met liefde naar huis brengt. En het zelfde geld voor je vriend. Stel je voor als iemand in jou omgeving zegt: help ik moet naar ... toe want ik ben aan het bevallen. Wedden dat jij dan ook geen nee zegt!

Het komt vast goed en jij hebt het heel gezellig met je vriendinnen. Lekker even afleiding

7. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,341
    5
    38
    Ikzelf doe het niet meer... Ik krijg de laatste tijd steeds een harde buik als ik in de auto zit, en die blijft tot ik de auto weer uit ben.. (of ik nu zelf moet rijden of naast de bestiirder zit) en dat is niet zo prettig.
    Mijn vriend wil ook niet meer hebben dat ik zo ver moet rijden.. Terwijl ik me verder toch prima voel!

Gewoon kijken naar wat voor jou goed voelt en wat jij aan kunt.. Jij bent de enige die dat kan bepalen :)

8. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Het ligt er aan hoe je je zou voelen....
    Als je denkt het kan wel gewoon doen, of anders even regelen dat iemand je ophaalt... Dat zo indien nodig je man je kan halen!

9. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

Oct 8, 2010
    294
    0
    0
    Tuurlijk kan dat. Zoals hierboven aangegeven valt er in geval van nood echt wel iets te regelen maar in de meeste gevallen (uitzonderingen daargelaten) gaat het niet zo snel dat je dat half uurtje naar huis niet zou redden.

Ik had trouwens wel de laatste weken van de zwangerschap een handdoek op de stoel liggen in de auto en altijd mijn ziekhuistasje mee voor de zekerheid. Maar ik heb ook met 39 weken nog alleen gereden en zelfs langere ritten. Geniet nu nog even lekker van dit soort uitjes!

10. zwendel

zwendel Niet meer actief

er is vast altijd wel iemand die je thuis wilt brengen als het nodig mocht zijn. Ikzelf had zo'n matje in de auto liggen. was bang dat als mijn vliezen zouden breken het alsnog door een handdoek zou gaan. maar als je je goed voelt zou ik het denk ik wel gewoon doen. Zou het ff onder voorbehoud doen. gewoon kijken hoe je je die dag voelt

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Toen ik een ruime 39wkn zwanger was ben ik nog naar het werk van mijn man gereden, 50km verderop. Voelde me goed...
    Je bent snel genoeg weer thuis, plus waar je bent zijn dus ook je vriendinnen, mocht het gebeuren, kan 1 van hun vast ook wel rijden toch?

12. Patty82

Patty82 Bekend lid

Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik reed nog gewoon auto en ging ook met de auto naar mijn doktersafspraken. Maar ik voelde me er prettig bij en had dan nergens last van. Dus denk dat je het beste het zelf kan inschatting. Voel je je er prettig bij, dan kan je het gewoon doen. Vind je het eng en heb je er een onprettig gevoel bij, dan zou ik het niet doen. Je gaat dan alleen nog meer stressen en dan kan het wel gevaarlijk zijn (jezelf en overig verkeer).

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn eerste had ik het ook zo gedaan en kunnen doen.
    Ben toen zelfs 2 uur gaan rijden heen en terug.
    Maar bij mijn tweede nu echtniet ook geen half uurtje, daarvoor is mijn eerste bevalling veelste snel gegaan.

14. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Thx dames! Ik ga gewoon!

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ja lekker doen hoor. :)
    Als je beroert word ofzo is er altijd wel iemand die je even kan terug brengen lijkt mij.
    Veel plezier!

16. Marihi

Marihi Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,268
    671
    113
    `t kan nog wel drie weken duren voor je bevalt... Anders moet je al die tijd thuis of in de buurt blijven. Hoop het niet voor je, hoor, want dat wachten wordt je ook beu. Fijne dag!

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik deed dat gewoon nog. Het was bij mij nog helemaal rustig, dus durfde ik dat wel aan.

18. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    ik zou niet weten waarom het niet verantwoord zou zijn. Ik ken iemand, die bleef de laatste weken voor haar bevalling in een straal van ongeveer 500 meter om haar huis. Nou, lekker dan. Je huis is echt niet de enige plek waar je veilig bent.

Share This Page