vanaf wanneer pyama aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    Ons ventje van 6 maanden oud slaapt nog steeds in zijn kleertjes..
    jullie kindjes en waarom?
     
  2. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Vanaf 6 weken zijn we een pyamaatje gaan gebruiken.
    Zo werd het naar bed gaan 's avonds echt een ritueel.
     
  3. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Lucas kreeg vanaf maatje 62/68 soms een soepel spijkerbroekje aan of wat andere kleertjes die niet van die übersoepele baby-stof gemaakt waren. Vanaf toen zijn we hem 's nachts pyjamaatjes aan gaan trekken, dat is dan toch wel lekker.
    En idd, het bedritueel wordt er ook weer wat duidelijker door.
     
  4. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    vanaf 4 maanden ben ik ermee begonnen. heb er een paar aangezien ie nog al vaak spuugt. zo heb ik altijd een schone
     
  5. MamaPetra

    MamaPetra Lid

    11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje kreeg met 6 weken haar pyama aan, proberen bedritueel van te maken (is nu 8 weken)...
     
  6. bloem79

    bloem79 Actief lid

    16 okt 2006
    406
    0
    16
    Wij zijn er gelijk de eerste week al mee begonnen. Ook een beetje op advies van kraamverzorgster. Op deze manier heb je een duidelijk avondritueel, pyama aan, slaapzak aan en dan lekker slapen....En dat doet ze dan ook gelijk, heerlijk!!
     
  7. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    al vanaf 2 maanden, overdag slaapt ze gewoon in haar shirtje en rompertje in een slaapzak en sàvonds pyama en slaapzak.
     
  8. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Vanaf 2 maanden denk ik ongeveer, als onderdeel van het ritueel.
     
  9. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    sinds de geboorte dag,

    zo is het gewoon een vast ritiueel, in bad, pyjama aan flesje even lekker knuffelen en naar bed.
     
  10. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Vanaf 2 maanden ongeveer, als onderdeel van het slaapritueel.
     
  11. Rodayna

    Rodayna Niet meer actief

    Hier gelijk na thuiskomst uit het ziekenhuis begonnen met een bedritueel. Dus al in de eerste week. overdag vaak ook een soft pakje, maar pyama was dan toch net weer anders.
     
  12. Anna84

    Anna84 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    ik denk vanaf een week of 4, toen we ook echt de slappzak zijn gaan gebruiken..lekker toch? En inderdaad..het naar bed gaan wordt dan ook een echt ritueel..
     
  13. hier nog steeds niet, als ze doorslaapt dan gaat ze op haar eigen kamer en dan krijgt ze ook een pyjama aan
    nu zit er nog niet echt een heel duidelijk ritme in.

    de oudste geloof ik met 5 weken, toen sliep ze ook door namelijk
    nu wordt het 5 maanden hoop ik :D

    xxxxxxxxxxxxx
     
  14. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als hij een blouse aanheeft of een broekje met dikke band dan ruil ik die om voor de nacht. Verder geen ander slaapritueel hier dan in bedje liggen en aai over de bol. Overdag én 's avonds (maar dan met de gordijnen dicht ;))
     
  15. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    met een week of 2 geloof ik.
     
  16. adi

    adi Niet meer actief

    Hier vanaf maatje 62. Toen hadden ze minder babypakjes en meer echte kleertjes. En dat slaapt natuurlijk niet zo fijn
     
  17. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Vanaf toen we uit het ziekenhuis kwamen(5dgn dus).Nu moet ik zeggen dat het wel zo warm was dat ie alleen in een romper sliep.Vanaf een week of 5-6 ging ie in de slaapzak.
     
  18. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hier vanaf toen ze 3 weken was.
    zoals al zo vele zeggen om het een vast ritueel te maken.
    als ik een keertje in een andere volgorde doe eerst flesje dan pyjama terwijl ze normaal eerst pyjama dan flesje krijgt snapt ze het ook echt niet en gaat ze veel moeilijker slapen..terwijl ze normaal gelijk in slaap valt als we haar in bedje leggen met de goede volgorde ;)
     
  19. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hier vanaf 3 maanden ongeveer. Ze kreeg toen een vast ritueel. badje, pyjama aan, slaapzak, flesje, nog even spelen en naar bed.
     
  20. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Hier vanaf een paar weken vast ritueel: badje, pyamaatje en fles en dan lekker slapen. Werkt uitstekend
     

Deel Deze Pagina