vanaf wanneer pyama aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier sinds ze naar de creche gaat,
    vind het wel zo fris na een dag creche even d'r gezichtje en handjes te wassen en gelijk een pyjama aan te doen.
     
  2. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hier vanaf het begin, ik slaap toch ook niet in mijn dag-kleding... ;)
     
  3. diddi

    diddi Bekend lid

    1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is in de zomer geboren, dus eerst alleen een romper. Maar meteen toen het kouder werd deden wij een pyjama aan. Zo is het meteen duidelijk wanneer het tijd is om te gaan slapen en zo krijg je een avondritueel.
     
  4. kipkip

    kipkip Fanatiek lid

    11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ehhh...hier nog steeds niet, haha. Nee ze ligt in haar romper in een slaapzak, vanaf een week of 6 gedaan geloof ik.
     
  5. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ja wij ook begonnen met een pyama vanaf maat 62 om die reden en om er gewoon te laten zien dat de nacht eraan komt en dat er dan geslapen wordt. Wij doen altijd: pyama aan, slaapzak aan, flesje en 9van de 10x valt hij onder de fles in slaap, maar ik knuffel evengoed nog met hem en leg hem dan in bed waarbij hij gewoon doorslaapt. Ik zeg dan nog wel volgens het ritueel gedag.

    xxx
     
  6. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    In de eerste week. Van die fijne pyamapakjes, met voetjes eraan. Té schattig vond ik dat. Maar ook voor het ritueel inderdaad. Lekker in bad, masseren, pyama aan en flesje. En eh.. dat doen we nog steeds, dat flesje.
     
  7. sneeuw

    sneeuw Fanatiek lid

    29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook ongeveer met 6 weken. Ik ken echt niemand die na een half jaar hun baby nog in de gewone kleren liet slapen. Slaapt jullie kleine wel goed dan? En ben benieuwd wat je reden is om het niet te doen. 's Nachts doen we naar gelang de temperatuur soms wel en soms geen pyamabroekje aan, maar zeker een pyama bovenstukje in een slaapzak zonder mouw.
     
  8. sneeuw

    sneeuw Fanatiek lid

    29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het een idee om het om te draaien en niet te wachten tot ze doorslaapt, maar juist een pyama aandoen (ritueel) en misschien dat ze dan juist eerder doorslaapt. Is maar een idee hoor
     
  9. Mamajuf

    Mamajuf Fanatiek lid

    22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Onze uk kreeg zijn 1e pyjama aan toen hij van zijn wiegje naar zijn bedje ging.

    Dit was rond de 7 - 8 weken.

    Overdag slaapt hij in romper , shirt en slaapzak.
    's avondas slaapt hij in pyjama en slaapzak
     
  10. Fairytale

    Fairytale Niet meer actief

    Hier had hij al heel vroeg een pyamaatje aan..
    Maar nu hij in een slaapzakje slaapt, laat ik wel eens zijn truitje aan, die zijn soms zo lekker zacht. Want hij ligt alleen in een romper en lange mouw truitje dan in de slaapzak.
     
  11. sjmmie

    sjmmie Actief lid

    27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik nog niet specifiek een pyjamaatje. soms heb ik zulke leuke pyjamaatjes dat ik ze als gewoon pakje gebruik. bovendien zorg ik dat ze altijd lekkere zachte kleertjes heeft (ik hou niet van spijkerbroeken als ze zo klein zijn) dat ze zich goed kan bewegen en dat ze zo in slaap kan vallen..
     
  12. aukie

    aukie Actief lid

    6 apr 2008
    343
    0
    0
    nog steeds geen echte pyama, maar wel schone romper en dan slaapzak erover heen.
     
  13. fafje

    fafje Niet meer actief

    als onderdeel van het slaapritueel al heel snel..denk 2 mnd ofzo


    sowieso de kleertejs die hij draagt zitten niet comfortabel
     
  14. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Hier ook nog geen aparte pyjama's. Ik zorg ervoor dat ze kleertjes aan heeft die ook comfortabel zitten als ze slaapt. Als ze iets stugs aan heeft, zoals een spijkerbroekje bijvoorbeeld, dan trek ik die uit.

    Geen idee wanneer we hier pyjama's gaan invoeren, we zien wel :)
     
  15. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    eum, vanaf de 2de week! :)
    zo'n pakje met benen en armen eraan!
    rond 19.00 pyjama aan en lekker slapen.
     
  16. Henrieke1984

    Henrieke1984 Niet meer actief

    Ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten,
    volgens mij al heel vlot zodat ze het avondritueel kent.
     
  17. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 8 weken toen ze naar maat 62 ging. Ze kreeg toen ook wat minder baby-achtige kleertjes aan.

    Overdag krijgt ze geen pyjama aan, dan trek ik haar broek/rokje/jurk en trui/vest uit en gaat ze zo in haar slaapzak.

    Volgens mij kreeg ze al wel eerder 's avonds wat schoons aan na het douchen met papa en dan ook wel de wat minder mooie gekregen kleertjes als pyjama ;)
     
  18. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    vanaf een week of 6 denk ik, hoort bij het avondrutueel
     

Deel Deze Pagina