Hallo dames, Ik had vanochtend een positieve test in handen ! Helemaal blij! Maar nu vraag ik mij af: vanaf welk moment moet ik mijn zwangerschap berekenen? Ik heb namelijk geen idee wanneer mijn eisprong is geweest, omdat ik nog niet wilde werken met ovulatietesten en temperaturen. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 23-10, moet ik dan vanaf dat moment rekenen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gefeliciteerd! Ja dan moet je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie rekenen. Had je een regelmatige cyclus? Zowiezo meten ze bij de termijn echo hoelang je precies zwanger bent
Bedankt voor je snelle reactie! Dan kan ik dus uitgaan van 23-10-14. Dan is het dus nu 5 weken en 1 dag. Ik ben nog niet zo lang gestopt met de pil, op 12-09-14. De eerste cyclus duurde 37 dagen en nu dus zwanger! Ik heb daarom ook echt geen idee wanneer mijn eisprong is geweest. Ik had op 9 november vruchtbaar slijm en vervolgens op 16 november een soort prop ''lijm''. Het leek wel wat op vruchtbaar slijm maar dan taaier. 2 dagen daarna begonnen mijn borsten pijnlijk te worden. Owh wat spannend allemaal. Mijn vriend komt pas om zes uur thuis, dus dat is nog een hele tijd wachten met het kunnen vertellen! Dus nu eerst het huis maar uit .
Je kan ook een beetje naar je test kijken is die licht zit je of voor of rond nod. Is je test een knaller dan ben je zeker 4-5 weken
Je kunt een afspraak maken bij een vk, en aangeven hoe lang je denkt zwanger te zijn. Dan maak je een eerste afspraak dat je zeker weet dat je tussen 10 en 12 weken zwanger bent. Dan krijg je daar een echo met termijnsbepaling, als die voor 12 weken is, kunnen ze daar de uitgerekende datum en zwangerschapsduur en dus eisprong uiterst nauwkeurig berekenen. Dit is omdat alle embryo's de eerste 12 weken precies hetzelfde ontwikkelen en groeien.