Snelle hartslag baby; meisje???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaVanNuNog2, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Ben nieuwsgierig naar ervaringen!
    Ik ken het bakerpraatje over dat meisjes een snellere hartslag hebben dan jongens. Meisje vanaf 140 en hoger terwijl jongens lager dan 140 zouden hebben. Maar is dit ook altijd zo??

Vanmorgen bij de vk een hartslag van 160 :$ gehoord. Baby was errug druk volgens haar, verdween iedere keer vanonder de Dopler en er kwamen ook hele harde geluiden door de microfoon wat volgens haar ook allemaal bewegingen waren.

Wat zeggen jullie? Meisje of zegt het niets?
    Meteen afspraak voor 20 weken echo gekregen op 24 december dus dan weten we het pas definitief maar ben toch benieuwd naar de ervaringen :p

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    ons meisje is ook enorm druk. Haar hartslag zat met de pretecho op 154

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.099
    113
    Fabeltje. Hartslag vd baby zit tussen de 120 en 180 variërend over de dag, of ze slapen of heel actief zijn.

Mijn zoon zat zeker ook regelmatig boven de 160.

Maar je hebt zeker 50% kans dat het een meisje is:D

4. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hier klopte het bij alle drie. Je kunt er natuurlijk wel pas vanaf een bepaald termijn iets over zeggen. Ik heb het ook aan verschillende verloskundigen en echoscopisten gevraagd, of er geen grote kern van waarheid in dit bakerpraatje zat. Allen bevestigden dit. Het klopt alleen niet in ALLE gevallen. Het schijnt dat de grote van de baby, ook de snelheid van de hartslag bepaald. Een wat groter meisje zal een lagere hartslag hebben dan een wat lichtere jongen bv (volgens de echoscopiste van onze laatste 20 weken echo).

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had geen idee dat dat bakerpraatje bestond, maar ik weet nog heel goed dat mijn echoscopiste zei "ik denk dat dit een dametje is" toen ze naar d'r hartslag luisterde met 10 weken.
    D'r hartslag was 165 bpm.
    Het klopte, ik heb een dochtertje

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Aha, die grootte zal het hier dan zijn. Hier grote babymeisjes en bij de laatste dacht de VK een jongetje, want niet heel hoge hartslag, maar nee, wederom een meisje.

7. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Geen idee of er ook maar iets van waar is, ik heb ook niet gevraagd naar de exacte snelheid van de hartslag van ons kindje met mijn 15,5 weken check vorige week. Maar ik ga in ieder geval vanavond horen of wij een dochter of zoon mogen verwachten :D

8. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0

Ohh toch nog 50%.....dat stelt gerust whaha, bedankt :D

9. MyNemesis

MyNemesis Niet meer actief

Het schijnt echt waar te zijn dat de hartslag van een meisje gemiddeld hoger ligt dan dat van een jongen. Maar je mag nooit van één meting uitgaan, zeker niet als het kort is. En zelfs als je over meerdere, langere metingen op een gemiddelde van 141 uitkomt zegt dat niet dat het per definitie een meisje is. Bij een gemiddelde van 160 zou je kunnen stellen dat de kans dat je een meisje krijgt groter is dan de kans op een jongen, maar tegen de tijd dat je voldoende betrouwbare metingen hebt gehad om een dusdanige wankele conclusie te trekken, ben je inmiddels wel ver genoeg om een betrouwbare geslachtsecho te laten uitvoeren... ;)

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier op het laatst steeds een hartslag van 140 en een meisje gekregen. Verloskundige gokte tijdens de bevalling nog op een jongen (we wisten niet wat we kregen).

Overigens dacht iedereen dat ik een jongen zou krijgen omdat ik zo naar voren droeg en nog meer van die bakerpraatjes. Was het lekker toch een meisje :p

11. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Als je dit googled kom je overal artikelen tegen waarin deze theorie wordt ontkracht, dus wat mij betreft een bakerpraatje.
    Kan me wel weer voorstellen dat de grootte van de baby invloed heeft op de hartslag. Maar zijn meisjes altijd kleiner dan jongens?

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ach, die bakerpraatjes.

Er is ook uit een Zweedse 'onderzoek' gebleken dat als je heel erg misselijk bent de hele dag door dat je een meisje krijgt.

Ik was nog geen seconde misselijk geweest in m'n hele zwangerschap, maar kreeg toch een dochter.
    Wordt het een jongen of een meisje? - Mama Rubriek.nl

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens de hartslag had onze meid een jongen moeten zijn. Ze zat in rust rond de 130, wat op een jongen zou moeten duiden. Mijn zaalgenote in het ziekenhuis kreeg ook een meisje, zij hadden wel een snelle hartslag. Het zegt dus helemaal niks, je hebt 50% kans.;)

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier klopt het zeker niet, de hartslag van onze knul is echt vaak hoger dan 140 slagen per minuut maar hij is dan ook wel erg actief :D

We hebben toch al op 3 echo's de bevestiging gezien dat het echt een jongen is dus het is toch een bakerpraatje.

15. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige zegt dat dit inderdaad klopt, maar dat je dit alleen maar kunt zeggen als de hartslag twee uur achter elkaar gehoord wordt, omdat de snelheid ook heel erg kan variëren. Een dopler is een momentopname. Maar vanaf het moment dat ze dat gezegd had, heb ik bij elke controle opgelet en de hartslag was elke keer krachtig en rustig en inderdaad... wij kregen een jongen!

16. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hier klopte het wel: dochter had een hogere hartslag en vk voorspelde een meisje; en nu een lagere hartslag en een jongen in mijn buik.
    de zwangerschap is zelf ook heel anders.

maarja, aan andere bakerpraatjes voldoe ik weer niet.

het is gewoon leuk om te speculeren totdat een echo, of nog duidelijker: je kindje zelf, het bewijs kan leveren!

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Volgens mij zegt het idd niks! Maar speculeren is altijd leuk :D

18. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier telkens tussen de 160 en 140 en inderdaad een meisje!

19. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier elke keer een hoge hartslag maar het is toch echt een jongetje geworden.

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    mijn dochter had altijd een hartslag van rond de 160
    en onze kleine man nu altijd rond de 135

Deel Deze Pagina