Afgelopen dinsdag ben ik gecuretteerd. Helaas bleek met 10 weken dat ik 2 lege vruchtzakjes droeg, die qua grootte niet strookten met de lengte van de zwangerschap. Met 5,5 week heb ik een echo gehad, waarop maar 1 vruchtzakje + vruchtje te zien was. Al met al: tijdens de curettage is de gynaecoloog door mijn baarmoeder heen gestoken, waardoor ik een inwendige bloeding ter grootte van een sinaasappel heb/had. Ik heb nu antibiotica en Naproxen. Voel me nu redelijk goed en heb slechts heel licht bloedverlies (is niet echt bloed, maar rozig/bruine afscheiding, goed te doen met een inlegkruisje). Wat zijn nu de gevolgen van dit doorprikken? Groeit dit snel dicht? Hoe lang duurt het voordat het bloed uit mijn buik verdwenen zal zijn? Wanneer mogen we weer klussen? Voor mijn gevoel ben ik al echt niet zwanger meer, heb geen pijnlijke borsten meer (had ik vóór de curettage. wel) en voel me weer als vanouds. Een hoop vragen, maar hopelijk heeft één van jullie wat antwoorden voor mij.... Alvast bedankt!
hoi, wat naar dat je zwangerschap zo is afgelopen. Het bloed in je buik lost vanzelf op en is binnen een paar dagen verdwenen. Bloedverlies (licht) mag wel een week duren na de curettage. Als het weer meer wordt of heel lang duurt even contact opnemen met je arts. Dat gaatje in je baarmoeder groeit snel weer dicht. Als er niets specifiek is gezegd, mag je gewoon weer proberen zwanger te worden. Als je nog een nacontrole hebt kun je het dan ook vragen. Maar als verder alles goed is gegaan heb je dat wrs niet meer en heb je gewoon groen licht om opnieuw te proberen zwanger te worden. Realiseer je wel dat je eerste cyclus afwijkend kan zijn, vaak duurt het een week of 5-7 voor je weer ongesteld wordt. Mirjam
Mijn gyn heeft gezegd minimaal te wachten tot mijn eerste ongesteldheid, voordat ik weer mocht gaan proberen. Op het moment heb ik 1 dag wel licht bruinverlies, andere dag geen bruinverlies. Beetje een vaag idee, omdat ik nu eigenlijk wel verwacht had dat het over zou zijn. Mocht ik binnen 8 weken niet ongesteld zijn geworden, moet ik bellen naar de gyn, dan zou zij kijken waar het aan licht, mocht ik wél binnen 8 weken ongesteld worden, moet ik een afspraak maken voor 2 weken ná ongesteldheid, om te kijken of alles goed is. Zal ik het nog maar even aankijken mbt het bruinverlies?