vraag over ovulatie..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Music Mama, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Hey meiden,

Ik vroeg me af hoeveel dagen na je ovulatie je menstruatie op kan treden (mocht je niet zwanger zijn) ik heb dat eens opgezocht en vond dit:

"Vaak wordt er gedacht dat de ovulatie 14 dagen na de menstruatie plaats vindt, maar het is dus 14 dagen voor de menstruatie.
    Voorbeeld: Als je een regelmatige cyclus van 28 dagen hebt, ovuleer je op de 14e dag. Maar heb je altijd een cyclus van 32 dagen, dan ovuleer je pas op de 18e dag! Vrijen rondom de 14e dag heeft dan weinig zin als je zwanger wilt raken... "

Dus... (even als voorbeeld) als ik 7 mei ongesteld was dan was mijn eisprong op 23 april? en is dat altijd zo dan dat je 14 dagen NA je ei ongesteld wordt? (als je niet zwanger bent natuurlijk)

(Dus de dag van je eisprong staat niet vast maar dat je 14 dagen na je ei ongesteld wordt staat wel vast?)

2. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Ja precies! Zo reken ik ook..door testen zoek ik LH piek.. eisprong is meestal 24 uur later en daar doe ik 14 dagen bij voor nod..

3. Screamxme

Screamxme Niet meer actief

Ja je moet het wel zo rekenen inderdaad, alleen is 14 dagen een gemiddelde. Mijn laatste LF(periode ovulatie tot mentruatie) was bijvoorbeeld 9/10 dagen..

Deel Deze Pagina