Ik vraag me af vanaf welke leeftijd jullie je kindjes rijstbloem door de melk geven. Mijn zoontje is nu 12 weken, dus bijna 3 maanden oud. Hij krijgt 5 voedingen van 180 cc met 6 scheppen nutrilon. Op het CB vinden ze dit veel, maar hij drinkt echt elke fles helemaal leeg. Hij is bijna 6 kilo en is 61,5 cm lang, hij is niet dik. Op het CB zeggen ze dat hij nu al aan de max zit (dat is idd zo) en dat hij pas met 4 maanden rijstebloem mag hebben. Ik vraag me af of dat hij dit zo gaat volhouden nog een maand. En als je dit dan geeft, moet dit dan 's avonds bij de laatste fles of in de ochtend geven? Lijkt mij 's avonds, slaapt hij misschien wat langer op. En is het normaal voor zijn leeftijd dat hij om half 6 a 6 uur 's ochtends wakker wordt? Dan heeft hij om 23/23:30 uur zijn laatste fles gehad. En wanneer laat je de laatste fles weg? Op het pak van Nurilon staat dat ze boven de 6 kilo, nog maar 4 voedingen van 180 cc mogen hebben.
ik denk dat jij beter af bent met nutrilon forte, rijstebloem is idd vanaf 4 maanden, dus daar zou ik nog even mee wachten. het is normaal hoor, dat je kindje om half 6 komt, van half 12 tot dan is al heel erg netjes. de laatste fles kan er vanaf gaan met een maand of vier. maar er zijn genoeg kindjes die hem langer hebben. mijn zoontje was ruim 5 maanden, maar sommige willen hem met 3 maanden al niet meer. zolang ze hem nog leegdrinken, lekker blijven geven. wat er op die pakken staat, zijn gemiddelden, de meeste kindjes wegen met een maand of 4 pas 6 kilo. groetjes, Miranda
Ik zou ook voeding voor hongerige kindjes gebruiken ipv rijstebloem. Ik vind die nachten trouwens al erg netjes hoor voor zijn leeftijd. Maar goed, hier borstvoeding en daar drinken ze niet van de hele sloten van 's avonds (productie loopt gedurende de dag wat terug) en het is lichter verteerbaar. Ik zat toen nog op elke 3 uur voeden....
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal eens kijken hoe hij het doet en als hij er echt niet genoeg meer aan heeft, iid misschien overgaan op een andere voeding.