Hoi Hoop dat ik het hier goed plaats. Onze uk heeft sinds de geboorte zulk last van darm krampjes. Schreeuwen en beentjes optrekken zo zielig. Cinababy een week gebruikt maar hielp niet veel dus de wijkverpleegster raadde ons Infacol aan. Te koop bij apotheek. Moet zo goed spul zijn.. We zijn hier mee begonnen, maar mijn vraag is: Ken iemand dit spul en helpt het ook echt? het lijkt nu na anderhalve dag wel ietsje minder te worden.. Liefss
ik heb het nooit gebruikt voor Joey, omdat ik het toen nog niet kon. Cinababy gaf soms wat verlichting maar het beste was bij ons; met je hand over het buikje van de kleine wrijven en dan rondjes met de klok mee. ook een badje wilde wel eens helpen. succes, want het is echt zielig om je kleintje zo te zien.
Hallo, Wij hebben het de eerste maanden gebruikt bij Senna. Het spul werkte heel goed (ze kon er veel en veel beter door boeren zodat er minder lucht in de darmpjes terecht komen die weer veel krampjes veroorzaken) maar Senna vond het vreselijk om dat spul in haar mond gespoten of gedruppeld te krijgen. Daarom zijn wij overgestapt op Sab Simplex. Dit heeft hetzelfde principe alleen kun je dit spul door de voeding mengen. Omdat ik toch fulltime afkolf(de) en Senna haar moedermelk dus via de fles kreeg (krijgt) kon ik het makkelijk gebruiken. Wij gebruiken dit trouwens nog steeds bij Senna. Als ik het niet geef dat boert Senna veel en veel slechter en dan heeft ze 's avonds steevast last van haar buik. Althans, ze huilt dan veel en trapt veel met haar beentjes, dus ik ga er vanuit dat ze dan last heeft van haar darmen. Afijn, ik heb net het bedrijf dat Infacol op de markt heeft gebracht gemaild en gevraagd of je Infacol ook door de melk mag mengen. Zodra ik iets weet dan laat ik het je wel weten. Maar als je dus rechtstreeks borstvoeding geeft dat is Infacol een prima middel om te gebruiken en wij hadden heel goed resultaat ervan. Succes, ik weet hoe ellendig het is als je kindje last heeft van krampjes. Anna
Hoi Bedankt! ja als je meer weet hoor ik het graag. We gebruiken het nu 2 dagen en Jarno begint wel meer te poepen hij laat dan een grote wind en dan komt er ook echt poep mee dus wie weet dat dit wel aan slaat. over z`n buik wrijven vind hij vreselijk We houden hem lekker tegen ons aan en dan kruipt ie helemaal in elkaar.. dat geeft wat verlichting of op je pink zuigen.. Echt heel zielig! Liefss
hoihoi wij gebruiken het ook bij ons kleine ventje hij is nu 2,5 maand , eerst weken lang met cinababy gedruppeld maar maakte niets uit . dus toen las ik over infacol , die is makkelijk verkrijgbaar dan sab simplex , die ik hier in de buurt dus niet kan vinden . Hij vind het ook niet zo geslaagd om t spulletje in zijn mondje te krijgen maar geef dan gelijk de fles en slikt het dan door . wat ook helpt bij hem is een warme doek op zijn buikje
heejj dani bij mij merkte ik het eigelijk gelijk dezelfde avond toen ik het ben begonnen te gebruiken. er kwamen me toch opeens winden uit ze darmen! ook begon hij gelijk meer te poepen. hoop dat het bij jullie ventje ook zo goed mag gaan werken! en ik ben ook heel benieuwt of je het nou indd door de voeding mag mengen of niet. Liefs xx
Hey marijee Heeft ie daarna niet meer gekrijst dan? Ik merk wel dat Jarno makkelijker poept zeg maar hele dunne spuitluierss Maar nu begint hij wel steeds mondjes voeding terug te spugen terwijl hij dat nooit deed.. maar of idt er mee te maken heeft. Hij krijst nu nog wel van de pijn, maar tis wel ietsje minder, Wat is zo`n flesje snel leeg he! Liefss
Hallo, Ik heb zojuist antwoord gehad van Infacol. Dit was hun antwoord: Normaliter dient u Infacol inderdaad rechtstreeks toe te dienen met de pipet. Echter, als uw dochtertje het prettiger vind om Infacol in haar melk te krijgen dan kan dit prima. De werkzaamheid is namelijk op de vastzittende lucht die buik- en darmkrampjes veroorzaakt. Infacol zorgt ervoor dat de vastzittende lucht wordt samengevoegd tot grotere bellen die gemakkelijk door uw kindje afgevoerd kunnen worden als windjes of boertjes. Het belangrijkste is dus dat Infacol goed bij de vastzittende lucht kan en dat kan ook als Infacol in de melk wordt gebruikt. Ik blijf echter bij de Sab Simplex omdat dit geen sinaasappelsmaak heeft. Senna gruwelt echt van de smaak van Infacol. Zoals al eerder gezegd: beide hebben ongeveer dezelfde ingrediënten en dus dezelfde werking. Met Senna merk ik absoluut dat het werkt. Hiermee wil ik niet zeggen dat ze geen krampjes meer had hoor, die bleef ze heel erg houden zelfs maar ze waren wel wat minder dan voordat ik het produkt gebruikte. Senna is inmiddels 8,5 maanden oud en ik gebruik het nog steeds bij haar. Ze boert enorm slecht en als ze na de fles niet boert en ze gaat naar bed, dan kan ik zeker een paar keer naar boven omdat er wind dwarszit. Mocht je overigens voor de Sab Simplex willen gaan: je kan ze bestellen bij drogisterij Mensink in Hengelo. Deze sturen het naar je op. Een goedkopere variant is Apotheke St. Joseph (te vinden als je sab simplex in Google intikt). Deze levert het ruim 3 euro goedkoper dan Mensink. Afijn, hopelijk heb je iets aan het antwoord. Heel veel succes. Anna
hey bedankt! Ik geef bv dus ik moet het wel gewoon in z`n mondje druppelen. Jarno vind het ook niet echt geweldig maar begint er aan te wennen, Nadeel vind ik dat zo`n flesje zo leeg is. Begin vandaag met de 2e vanaf donderdag.. maar goed als het helpt. Jarno blijft idd ook last van krampjes houden, de ene keer erger dan de andere keer, maar als hij een enorme wind laat dan is het meeste wel weg. Groetjess
heejj dani ja kian gaf ook steeds mondjes voeding terug als ik infacol gebruikte. sinds ik ermee ben gestopt heeft hij dat ook nog heel erg weinig. bij kian werkte het optimaal na 1 week gebruik. en de flesjes zijn indd erg snel leeg. pas wel op dat je het niet te veel geeft. want omdat de ontlasting zo dun word en ze dan ook veel vocht verliezen. ik dee het bij kian minimaal om de 3 uur geven. ik weet niet hoe vaak jarno komt voor ze voeding? liefs xx
Hey marijee Jarno komt ook zo rond de 3 uur voor z`n voeding. Snachts zit er iets meer tussen. Ja z`n ontlasting is idd dun. als hij een wind laat dan komt er vaak heel wat mee.. We gebruiken het nu vanaf donderdag. Hij heeft nog wel krampjes maar hebt idee dat hij niet meer zo overstuur gilt.. nu je gestopt bent gaat het nu wel goed of komen de krampjes terug? Groetjess
nu ik gestopt ben zijn de krampjes nog steeds weg! heel soms heeft hij er even last van ma is ook over na een half uurtje en dan valt hij rustig in slaap. hij krijgt door zijn voeding 1 schepje friso comfort 1 voor spugen en darmkrampjes. misschien dat dat precies genoeg is dat hij er geen last van krijgt. dus als je merkt dat het bij jarno goed werkt en hij is ongeveer 1 week echt rustig met de krampjes zou ik het gaan afbouwen omdat zolang je het gebruikt de ontlasting zo dun blijft. en kijken hoe het dan gaat. je kan het snel genoeg weer oppakken als het weer erger word. fijn dat hij nu niet meer zo overstuur gilt! hoop dat de krampjes ook sneller verdwijnen! al heb ik wel vaak gehoort dat met borstvoeding de krampjes sowieso erger zijn dan met flesvoeding omdat wat jij eet invloed heeft op je melk en het dus steeds veranderd.
Ja ik moet echt uitkijken wat ik eet.. dus eet heel mild en veilig.. Strax als hij ouder is dan maar weer wat pittiger en kool soorten enz. We kijken het nog even aan en word het echt minder dan kan ik idd wel afbouwen. Z`n ontlasting is idd erg dun. zal ook eens met de wijkverpleegster bellen. groetjess
Infacol is er nog niet zo lang Truus. tegen de tijd dat het bij ons in de drogist verscheen was Samantha al 5 maanden. Dus ook nooit gebruikt. Ik gebruikte overigens ook cinababy, en legde wel eens warm kruikje op haar buikje.
tot hoeveel maanden gebruiken jullie infacol? rico is nu 3 maanden en 2 weken en ik heb nog een half potje, ik zit te twijfelen of ik dit opmaak en het zo houdt, of dat ik een nieuwe ga kopen, iemand tips?
ik moet zeggen dat rico ook sinds dien meer mondjes terug geeft..das een goeie ja bedankt voor dit bericht het zou idd er iets mee te maken kunnen hebben.. maar weet niet tot wanneer ik het gebruik hij is nu 3 maanden en 2 weken..
hey cobravosje Ik gebruik het eigenlijk nog maar net.. weet dus niet tot hoe lang ik het ga gebruiken. Het spugen heb ik idd het idee dat het daar van komt. groetjes
ja ik had het niet eens door maar nu jullie deze vermoedens uit hebben gesproken gaat er toch een lichtje branden. succes met de infacol het werkt bij rico erg goed alleen de eerste week werd het juist erger omdat hij zolang al krampjes had en de lucht "los" moest komen en ja dat deed pijn. ben nu met het 5e potje bezig maar het moet toch eens ophouden he