vanaf wanneer rozijntjes

Discussie in 'Voeding' gestart door cvm110, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm110

cvm110 Lid

25 okt 2007
    29
    0
    0
    Vanaf welke leeftijd geven jullie je kindje rozijntjes? Ik ben zo bang dat mijn zoontje er in kan stikken...

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof vanaf een maand of 10..

Nooit problemen mee gehad qua kokhalzen.. Hij was toen al wel gewend aan ongepureerd voedsel, dat scheelt natuurlijk een hoop.

3. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Mijne is nu 14 maanden en ik zit nog te dubben of het al tijd is voor rozijntjes of niet. Maar dat kan dus al?

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, mijn zoon van bijna 7 maanden krijgt ze al. Mag dat dan niet, waarom eigenlijk niet? Hier gaat het prima, hij kauwt er heel proffesioneel op:). Dus als dat te vroeg is, hoor ik graag waarom.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

rozijntjes zijn cool 8) dat vond ik vroeg altijd heel erg lekker, nu nog steeds trouwens :) .

6. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    mijn zoontje krijgt ze nu hij 1 is en hij vindt ze heerlijk :-D
    ik vond het ook spannend, maar het lijkt allemaal prima te gaan.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Hier met zn verjaardag. Toen nog vies van alles wat niet gepureerd was.
    Hij haalde er 1 uit het doosje, likte eraan, trok een vies gezicht, stopte het rozijntje weer terug en deed daarna het doosje weer dicht haha..
    Nu met 14 maanden nog geen succes hoor overigens..
    Maar als ze zich niet meer verslikken in een stukje brood etc kan het volgens mij niet echt kwaad.
    Anders eerst eentje goed in de wang duwen, net als je begint met brood. Dan moet ie wel kauwen..

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier vanaf 10 maanden.... ze kauwt er netjes op, maar als ik zie wat ze allemaal heel (zonder te kauwen) doorslikt, dan kan dit ook echt geen kwaad.

Hoewel ik het ook erg eng vond hoor... Fae vind ze wel lekker, of tenminste: Ik heb het idee dat ze het gewoon 'leuk' vind om ze te eten ook. Dit zijn kleine dingetjes die ze wél in haar mond mag stoppen :)

9. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    leuk, was die dingen compleet vergeten, mila is verslaafd aan ligas en rijstwafels. vd week eens proberen, ben benieuwd hoe ze reageerd!

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met een maand of 9 kreeg Esmee al krentjes, ze vind ze erg lekker.

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier vanaf een maand of 10 geprobeerd, maar ze doet er tot op heden nog niet veel mee.
    Ze stopt het wel in haar mond, maar even laten vind ik ze overal fijngekauwd terug. ;)

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn ventje was laatst verstopt en toen adviseerde het cb ook rozijntjes, omdat die er dan vaak weer heel uitkomen. Hij was toen 6 maanden, ik vond het nog al een eng idee eigenlijk en heb het dus ook niet geprobeerd ;)

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik geef ze vanaf een maand of 14. Ze vindt ze heerlijk en is er altijd een tijdje mee zoet :).

Deel Deze Pagina