broodbeleg?

Discussion in 'Voeding' started by Appelstroop, Jun 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hallo allemaal,

jesse krijgt nu sinds 2 weken brood.
    ben begonnen met smeerkaas en jam en dat een beetje afgewisseld.
    nu heb je nog andere belegsoorten zoals: appelstroop & smeerworst.

maar wat mag een dreumes van 9 maanden nog meer op brood hebben?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    eigenlijk van alles waar weinig zout in zit.
    Je kan ook pindakaas proberen (als er geen notenallergie in de familie voorkomen)

Dus, smeerkaas, smeerworst, appelstroop, jam, pindakaas, fruit. Mijn zoontje is nu 11 maanden en eet eigenlijk bijna alles op brood. Maar wij zijn ook met 6,5 maand begonnen met brood dus hij eet het al een aantal maanden.

3. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
  4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
  5. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Ik denk dat het goed is om te weten dat het niet opper best is als je het veel geeft. En dat er inderdaad ook best smeerkazen zijn die minder zout bevatten.

6. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    volgens mijn cb kun je er ook yoghurtspread op doen.
    @kiwi1: ik heb geleerd dat pindakaas niet mag voor een jaar of 1? Maar misschien is dat veranderd, ik weet in ieder geval dat mijn moeder dat zei.

edit: ik zie het al vanaf 9 maanden mag je wel pindakaas geven

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Smeerkaas bevat inderdaad zout (net zoals pindakaas en een heleboel andere stoffen) maar je geeft je kind toch geen 4 boterhammen per dag met dat spul? Je kunt prima een keertje smeerkaas geven (ook de gewone versie) Dit geldt trouwens ook voor leverworst (af en toe).

Pindakaas kun je gewoon geven zolang er geen pinda allergieën voorkomen in je familie.

Oja, met 9 maanden is je kindje nog een baby.. Vanaf 1 jaar spreken we over dreumes...;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klopt en toch vind ik het af en toe gek staan dat bijv mensen de kleine van 11 mnd nog een baby noemen ;)! Haha!

Maar daar ging het niet om ;)!

Wat je zou kunnen doen is een bakje yoghurt (gewoon naturel) erbij zetten zodat de kleine daar lekker zelf in kan dopen ;)! Let op geeft wel wat rotzooi, maar hier altijd een succes ;)!

Verder misschien iets van zonnefruit ;)! Dat is zoiets als Jam maar dan met minder suiker ;)!

Meer weet ik niet meeste is wel genoemd geloof ik ;)!

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Tips voor broodbeleg: Roomboter (zonder iets verder erop), kwark, fruithapje, vruchtenjam zonder extra suiker, appelstroop, perenstroop

10. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik geef zelf altijd natriumarme pindakaas.

Share This Page