vanaf wanneer 'RVS kinderbestek'?

Discussie in 'Voeding' gestart door hanna76, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen met 'RVS kinderbestek' eten? Ik zit er nl. over te denken om dat te geven als m'n zoontje 1 jaar wordt, of ben ik dan al te 'laat' en had ie het al eerder kunnen gebruiken?

Groetjes!!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De enige reden om geen metalen bestek te gebruiken is het risico dat het heet wordt. Daarnaast een beetje opletten dat het niet scherp is. Mijn zoontje eet gewoon vanaf een RVS en /of zilveren lepels / vorkjes.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier gewoon met ruim 6 maanden begonnen met het geven van groente en fruit en de eerste paar weken met een zacht Nuby lepeltje gedaan, maar al snel over gegaan op een gewone vorkjes en lepeltjes. Dat prikt veel makkelijker de groente, het fruit en het brood. Hier dus gebruik vanaf ong 7 maanden ;)!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat wij het ergens rond de 13-14 maanden uit de kast hebben gepakt. Het lag al klaar vanaf de geboorte. Maar we gebruikten nog steeds plastic bestek.
    Volgens mij is 1 jaar een prima leeftijd, het kan wel eerder, maar niks moet ;)

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik deed het brood al vanaf het begin dat ik het gaf met een rvs vorkje en sinds kort wil alyssa dr groente ook van een "echte" lepel.
    ik begin uit gewoonte nog met een plastic lepeltje, maar als we halverwege zijn wil alyssa niet meer eten en als ik dan een rvs lepeltje pak eet ze weer vrolijk verder.
    nu zijn we gezegend met een kindje dat heel goed aangeeft wanneer ze ergens aan toe is, dus laat ik het van haar kant komen.
    ik denk dat 1jaar een prima leeftijd is om ermee te beginnen.

liefs doris

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    met ruim een jaar mee begonnen geloof ik.
    Wij hebben het jip en janneke bestek (Hema) en dat vindt zij een feeest om mee te mogen eten, dus dat stimuleert alleen maar ;)

Deel Deze Pagina