brood 's ochtends

Discussie in 'Voeding' gestart door Moppiepoppie, 20 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hai allemaal,
    Mijn dochter is nu 7,5 maand oud en ik geef haar 's ochtends 180/6 melk en een boterham. Ik vroeg me af of jullie dan eerst de boterham geven en daarna de melk, of dat jullie eerst de fles geven en daarna pas de boterham? 's Middags geef ik haar altijd eerst brood en dan een fles, maar ik kan me zo voorstellen dat een kindje misschien 's ochtends dorst heeft ofzo...?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gaven toen nog lekker een papfles. ;)

Maar de lunch deden we wel eerst de boterham, en dan afvullen met de fles. Omdat hij anders zijn boterham niet hoefde.

Wat ik vaak lees is dat kindjes direct uit bed de fles krijgen. Daarna ochtendritueel (aankleden, douchen, etc) en een uurtje later de boterham krijgen.
    Of dat je eerst een halve fles geeft, dan de boterham, en dan afvullen...

3. Alita

Alita Niet meer actief

ik geef alleen bv s`morgens, moet dat dan ook s`morgens brood? Hier krijgt ze s`middags haar brood.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niks moet maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je uiteindelijk naar een normaal ontbijt gaat. Ontbijten in NL doen we meestal met brood of pap dus één van de twee is prima (en BV natuurlijk ook).
    Ik geef eerst de boterham en dan de melk omdat meneertje de melk zo lekker vindt en het zo jammer vindt als de fles op is.

Maar 180 ml EN een boterham is bestwel veel... 180 ml is al een hele maaltijd en dan ook nog een boterham. Bij mij krijgt hij een boterham en 90 of 120 ml melk (beetje afhankelijk van hoe makkelijk de boterham erin ging)

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik zou als je ook al een boterham geeft de melkfles verlagen naar bv `120cc+4 schepjes

Deel Deze Pagina