hallo allemaal vanwege verdenking op kma zijn we vrijdag over gegaan op pepti hij reageerde er meteen op vandaag zijn we bij het cb geweest en in overleg mogen we morgen al beginnen met provoceren omdat de klachten al zo goed als weg zijn met de pepti nou snap ik dat je steeds meer weer de oude voeding moet gebruiken bij 1/3 snap ik nog wel maar hoeveel schepjes moet ik bij 2/3 doen enzz ik geef 150+5
das wel heel snel ik heb nog geen idee hoe provoceren werkt mitchell krijgt misschien de test pas bij 7.5maand hopelijk blijven de klachten weg en kun je weer terug op gewone voeding succes meid
dat provoceren doen we omdat we anders de voeding niet vergoed krijgen en ben eigenlijk blij dat hij zo snel en goed reageerd op de pepti want hij was vorige week telkens ontroostbaar en weigerde fles en had diarree en spuugde onwijs allemaal symptomen die wijsde op KMA en vrijdag begonnen met pepti en zaterdag merkte we al verschil zaterdag afentoe nog gespuugd(ook met nutriton) zondag al veel meer verschil en sinds maandag waren de klachten zo goed als weg ! ze zeiden vrijdag ook van het cb dat woensdag de klachten al vrijwel weg zouden zijn
Zo dat is snel. Het lijkt me beter om het eerst minimaal 2 weken de tijd te geven, zodat alles eerst even tot rust kan komen. Ik heb van het CB het volgende schema doorgekregen om te provoceren: * dag 1 wat melk om de lippen smeren. Kijken of er reactie op komt * Dag 2: 10 CC toevoegen aan de ochtendfles. Kijken wat er gebeurd * Dag 3: 20 CC " " " " * Dag 4: 30 CC Etc, etc
ja maar dat de klachten weg zijn komt door de pepti dus als je nu weer begint met gewone voeding komen ze net zo hard weer terug. misschien andere hypo voeding gaan gebruiken er zijn er genoeg die wel vergoed worden wij gebruiken nutramigen. ik zou toch nog even volhouden, dat is ook wat rustiger voor de darmen van je kleintje steeds wisselen met voeding is ook niet goed
ja maar anders zegt de arts van het cb het niet ik snap dat de klachten weg zijn door de pepti maar dit is wat ze standaard doen hier bij het cb om het echt te bewijzen zeg maar want we dachten dat het zo was en kenbaar willen ze het zeker weten ik weet het anders ook niet en het gaat me niet om dat het anders niet vergoed wordt zou het na die test ook niet vergoed worden pech dan koop ik het wel gewoon als hij het nodig heeft krijgt hij het gewoon maar het cb wil het testen of het dus wel echt zo is
hier gaf het cb het advies om via de huisarts een recept te vragen, je kan de voeding (ook pepti!) dan via de apotheek krijgen en dan declareren zei het bij de verzekering. bel even je verzekering om te vragen wat hun voorwaarden zijn. wij zijn nu bezig met een provocatietest maar dat gebeurt in het ziekenhuis, dit omdat sommige kindjes heftig kunnen reageren op de melk wanneer ze dit opnieuw krijgen. tot aan shock verschijnselen toe!! zou dus even met de huisarts overleggen, desnoods verwijsbrief voor de kinderarts vragen...
Ik vind dat je wel erg snel moet provoceren van je cb. Het gebruikelijke is om 4 weken over te stappen naar dieetvoeding en dan pas te provoceren. Je kunt dan ook goed het effect van de voeding zien. Hij reageert nu binnen enkele dagen goed op de pepti, maar is dat over 2 weken ook nog wel zo? Toen ik vermoeden had van kma bij mijn zoontje zijn wij overgestapt op de hyperallergeen voeding (dit omdat wij bij de arts niet serieus genomen werden en durfde niet zomaar over te stappen naar dieetvoeding) De eerste dagen reageerde hij zelfs goed op de hyperallergeen. Na een week was dat voorbij. Zo hetzelfde met pepti, deed ging voor 3 weekjes goed. Bleek niet sterk genoeg. Wij hebben toen uiteindelijk de nutramigen als machtiging gekregen en de bonnen van de pepti voeding hebben wij toen ook gewoon ingediend bij de verzekering. Die hebben wij allemaal vergoed gekregen. Het provoceren is nodig voor de verzekering. Er zijn artsen die een machtiging uitschrijven zonder de eliminatie / provocatie test, maar het cb doet dit alleen via die test. Maar nu het antwoord op je vraag. Bij 2/3 zou ik 3 schepjes normale voeding doen en 2 pepti.
Idd, wat alle andere mama's ook zeggen.. Tis echt een beetje snel om nu te gaan provoceren.. Ik heb bij mijn zoontje eerst 4 weken zelf de pepti betaald, toen geprovoceerd (en helaas hij had KMA), toen pas kreeg ik een machtiging.. Maar goed je moet natuurlijk gewoon doen waarbij je je goed voelt.. (en je kleintje..) Succes!
Oja, en dat t CB het wil...snap dat van hun niet.. KA's geven aan dat de voeding minimaal 4 weken gegeven moet worden voor er geprovoceerd wordt, ivm de gewenning voor je kindje (zijn/haar darmen/spijsvertering). Daarnaast kan het nu heel goed gaan, maar over een week toch weer minder. Dan kan t nl zo zijn dat de Pepti voeding niet afdoende werkt, en je over zou moeten stappen naar een zwaardere dieet voeding..
Hoi, Onze meid krijg maandag haar 1e provocatiemorgen in het ziekenhuis, dus helemaal begeleid. De 2e provocatiemorgen is precies 1 week later op 31 Mei. 11 Juni gaan we naar de kinderarts en horen we de uitslag van de testen. Hier wordt het trouwens helemaal blind gedaan, niemand van ons weet welke ochtend ze melk toegedient krijgt om alle vooroordelen achterwegen te laten. Ze is met 8 weken op Neocate melk gegaan en dat drinkt ze nu nog altijd. We hebben ook Pepti gegeven maar dat hielp niet voldoende. Volgende week 25 Mei wordt ze 4 maanden. We hebben de 1e 3 potten zelf moeten voorschieten en daarna kwam er een machteging en nu wordt alles vergoed. Ik zou het zelfs niet eens kunnen betalen. 1 pot is 400gr en kost 71.83 euro en doe er ongeveer 3 dagen mee. Succes.
@woops erg he? :O onze zoon gebruikt ook neocate en het is echt belachelijk duur, ben maar wat blij dat het vergoed word want anders zou ik zelf niet meer kunnen eten!
Hier is het gelukkig vanaf het begin vergoed! Finn heeft Friso Allergy Care...dat is het tweede stapje...vergelijkbaar met nutramigen. Wij moesten wel pas na 4 weken provoceren en we hebben toen gewoon bij elke fles 1 schepje vervangen... hij kreeg toen flessen van 180+6 dus eerst 180+5 AC+1 Standaard toen 180+4 AC+ 2 St. 180+3 AC+ 3 St. En verder zijn we geloof ik niet eens gekomen omdat ie toen al ziek werd...maar weet dat niet zeker meer. De volgende test is lekker in het ziekenhuis! Haha! Een dubbelblinde....we staan op de wachtlijst want bij zn bloedtesten en huisprikjes kwam er helemaal niets uit! Hij is er waarschijnlijk al overheen gegroeid!
Spannend allemaal zulke testen hoor. Vervelend al je op de Pepti moet blijven maar liever dat dan huilen. Succes.
Succes! Idd gewoon op de pepti blijven, en eerst maar eens afwachten of t daadwerkelijk goed blijft helpen. Sarah: bloedtesten zijn redelijk onbetrouwbaar tot een jaar of 4. Mijn zoon is via bloed getest en die was negatief. Maar via provocatie wel degelijk KMA. KA had al wel gezegd dat t voor 80% onbetrouwbaar was. Bij mijn dochter kreeg ik de Neocate direct vergoedt, omdat de KA dit uitschreef en direct een machtiging had uitgeschreven. En daarna idd een dubbelblinde test gehad in t ziekenhuis. Succes iedereen met de voeding/provocaties
Morgevroeg de 1e provocatie-test-ochtend in het ziekenhuis. Vind het reuze spannend en ook best eng hoe ze reageerd. Hopelijk valt als reuze mee en doet ze het goed en komt er geen reactie zodat we weer "normale" melk kunnen/mogen gaan geven. 11 Juni weten we natuurlijk meer, en we blijven duimen draaien. Hopelijk gaat de 2e test ook goed.
Is ze niet erg jong voor een provocatie? Ik zou persoonlijk liever wachten tot mijn kind 6 maanden was, want provoceren kan soms echt voor heel heftige reacties zorgen. En TO, volgens mij is na een weekeinde echt te snel om al te provoceren, normaal gesproken staat er echt 2 - 4 weken voor. Als je kind zo overduidelijk beter in z'n vel zit met een nieuwe voeding, dan schrijven veel artsen op grond van jouw observaties al een machtiging hoor!
We zouden inderdaad pas na eind Augustus gaan provoceren, maar we zijn vervroegt omdat ze het zo goed doet en goed aankomt en ze eigenlijk na bijvoeding mag. De kinderarts wilde nu al een test doen om te zien hoe het ervoor staat. Ik vind het op zich wel fijn dat het nu al gebeurd, weten we nu hoe we ervoor staan en heeft ze een heftige reactie zegt het ook genoeg. Vind het allemaal erg spannend en ook wel eng natuurlijk.