Vanaf wanneer sjaaltje,mutsje en wanten bij baby/dreumes 1 jaar?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Elena22, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hallo!

Elke keer als ik met mijn zoontje naar buiten ga heeft hij ijskoude handjes. Nou vraag ik me af vanaf wanneer ik een sjaaltje, mutsje en wanten aandoe? :) Mijn zoontje wordt over anderhalf week 1 jaar.

Alvast bedankt!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Kan meteen al hoor.... waarom niet?!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mutsje zet ik nu zo nu en dan al op, er kan een koude wind staan en ze heeft zo weinig haartjes! Ze reguleren hun warmte met hun hoofdje dus zet ik al redelijk snel een mutsje op. Sjaaltje heb ik vandaag voor het eerst om gedaan, handschoentjes heb ik niet ( Kan me niet indenken dat ze die aanhoud! )

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het straks gaat vriezen heb je wel echt handschoentjes nodig hoor! Of sokken ;). Ze moeten in ieder geval wel iets om hun handjes hebben, anders gaat het echt pijn doen.

Hier nog geen muts of sjaal, maar Lisa is net wat ouder en heeft veel haar. Vandaag had ze een vestje aan.

5. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje heeft super veel haar...ngog lang geen muts...koude handjes heeft ie wel es...maar hij si warm genoeg gekleed....

en jassen/vestjes sluiten allemaal goed bij de nek...ik klee dhem niet zo snel heel warm...mn zoontj eloopt ook dus soms heeft ie het er maar druk mee...

heel soms heeft ie wel een vest met capuchon aan, en dan doe ik het wel op als het ehct wind tegen is ofzo...alleen nog nie echt meegemaakt

vind het nog niet ehct koud geweest

straks heb je die voetenzak ook weer, scheelt ook al een hoop kou!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik doe mijn zoontje echt nog geen winterset om/aan/op hoor... het is nog 14 graden!
    Van de week voor het eerst winterjas aangehad toen was het s ochtends 7 graden. Maar als ik nu al een winterset doe... wat moet ik dan doen als het echt koud wordt?

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje veel haar heeft en als het waait doe ik hem een pet of zijn capuchon op.

8. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dito. hier nu een gevoerd vest als jas aan, met capuchon. Die trek ik vaak over zijn hoofd (en blijft ook goed zitten!). Vest is paar maten te groot, daardoor zijn zijn handjes ook aardig bedekt. Tot de 10 graden overdag houd ik het zo denk ik.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Zoonlief heeft inderdaad ook een enorme bos haar. S'ochtends op de fiets (rond 8 uur dus nog best koud) heeft hij een gevoerd jasje aan en voor de rest nog geen winteraccesoires. Denk dat ik deze gewoon pas aan het eind van de maand haal. Zoals ik lees is dat vroeg genoeg. En inderdaad straks is er ook weer de voetenzak!

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb het ook nog niet. Maar als je kindje koude handjes heeft zou ik het lekker aandoen. En een dun mutsje als je merkt dat hij het koud heeft? Jas goed omhoog...
    Ik doe nu ook wel eens de capuchon op, maar hij wil het niet. Zal hij het ook wel niet koude hebben denk ik.. Maar is dan ook al bijna 2.. De baby heeft wel een mutsje op, of vestje met capuchon en een dekentje over de beentjes. Voor de echt koude dagen heb ik een koeka-zak!

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Met de koude wind zet ik Jaydens cappuchion op.
    Ik ga straks al wel een mutsje halen en wanten want vaak als het koud is zijn die natuurlijk uitverkocht haha. Het zal me niet gebeuren ;) Net als een winterslaapzak

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon is 2. ik zet met koude wint zijn capucion op. ik kijk niet of eht vriest. wind kan ook erg gemeen zijn vooral voor oortjes.

ik heb nu nog geen sjaal en wanten, als het wat kouder wordt wel.

13. paarsvlindertje

paarsvlindertje Niet meer actief

hier zet ik de kraag van haar dikke vest wat omhoog, ben alleen nog steeds op zoek naar wantjes maar kan niet de juiste vinden helaas :(

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel houdt zn muts nog niet op, dus zal het ook nog niet koud hebben denk ik dan... (hier in Du wel al nachten achter elkaar vorst, dus savond koelt het hard af, maar dan wil hij ook zn muts niet op)

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje weigert steevast een muts en handschoentjes, vorig jaar tenminste wel dus dat zal dit jaar niet anders zijn.

Hij heeft nu wel zn winterjas aan (ik vind het best guur, vooral s morgens, heb zelf mn winterjas ook aan) maar handschoenen en muts, nee dat vind ik nu echt nog niet nodig. Als het vriest vind ik dat vroeg genoeg.

Maar als jouw kindje echt koude handjes heeft, en hij houdt zn handschoentjes aan, waarom zou je er dan mee wachten? Gewoon doen wat jou het beste lijkt!

Deel Deze Pagina