Wanneer fopspeen vervangen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door judithvdc, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb voor mijn zoontje de Difrax combi fopspenen. Ik heb weleens gehoord dat je een fopspeen na 6 weken moet vervangen. En natuurlijk eerder als er een scheurtje in zit. Wanneer vervangen jullie de fopspenen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had meerdere spenen, dus ik gebruikte dan bijv 2a3 spenen samen 3 maanden..
    Als je ze verder goed schoonmaakt (regelmatig uitkoken), en op scheurtjes let, ging het hier goed..

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben hier 3 spenen voor t geval dat er eens eentje op de grond valt ;) dan steriliseren en maken ze bijna elke dag schoon.
    De bibi spenen zijn niet luchtdicht en dit wordt soms erger.. zodra de speen geluid begint te maken als ze er op sabbelt gooien we m weg tenzij hij eerder scheurtjes oid heeft.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik gebruik ze ook ongeveer een maand of 3, overigens maar 1 tegelijk. Werkt prima. Uitkoken doe ik eigenlijk niet meer, alleen regelmatig onder een hele hete kraan afspoelen en schoonmaken. Heel soms mik ik ze in de pan als ik toch Benjamin's flesjes ga uitkoken.

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bij de babytijd om de 6 tot 8 weken, gebruik er 2.
    Als ze groter zijn heb ik er nog steeds 2 en gebruik ik ze nog wel langer, hij heeft hem alleen in bed en 1tje voor het kdv (1dag, dus 1 slaapje).
    Ik maak ze goed schoon, ook onder die randjes, ieeewww...
    En af en toe gooi ik ze in de waterkoker of sterilisator..

Deel Deze Pagina