Autostoeltje groep 1

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jess93, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hallo meiden!

Mijn zoontje zit nu nog in de maxi cosi en dat kan voorlopig nog wel even, maar ik ben me nu wel alvast aan het oriënteren op de volgende autostoel: groep 1.

Nu had ik deze gezien: 4Baby Neo-Fix Grey Isofix Autostoel 0-18 kg | MamaLoes Babysjop
    Heeft iemand ervaring met dit merk/deze stoel?
    Voordeel vind ik dat het ook achterwaarts kan. Mijn zoontje is wel heel lang namelijk (nu 75 cm) en gaat geen maanden meer in de maxi cosi passen, dus dan is een stoel die achterwaarts kan wel beter toch?

Als jullie andere (betaalbare!) autostoeltjes tips hebben, graag!

Bedankt alvast :D

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Wij hebben sinds kort (MC werd echt proppen...) de Nania Maxim, was toen een aanbieding voor 40 euro... normaal is die 50 geloof ik. Fijn en degelijk ding, heeft lig- en zitstand en belangrijkste voor mij was dat hij zowel voor- als achterwaarts geplaatst kan worden. Ik wil m'n zoontje nog zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren namelijk ;)

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hebben de maxi cosi priori (99 euro). Die kan niet achterwaards, maar ik vind het wel een hele prettige stoel.

4. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb er 1 gekocht bij de Hema. Geen merk maar ben wel super tevreden. 85 euro. Ligstand is super fijn en als de riem losgaat piept het. Kan zowel voor als achterwaarts. Tot nu toe geen problemen ervaren. Blijkbaar zit het zo lekker aangezien mijn dame snel in slaap valt :)

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Wij hebben een joie I-anchor.
    Vergelijkbaar met jou stoeltje maar dan meer posities en kan ook met een gordel vast.
    Dat vonden we zelf wel een vereiste, als hij een keer met iemand mee moet die geen isofix heeft dan kan dat gewoon.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Deze stoel kan maar tot 13 kg achterwaarts, vergelijkbaar dus met de groep 0 stoel.
    Als je daarna achterwaarts wil vervoeren zal je dus op zoek moeten naar een andere stoel.

Stoelen van Nania/Hema etc zou ik zelf nooit kopen. In de winkel zal je het verschil wel zien.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de maxicosi pearl en ben er super tevreden over. Kan niet achterwaarts maar dat wilde ik ook niet.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou je willen afraden nu een autostoel te kopen.
    Wij gingen met onze oudste kijken en passen en merkte echt verschil tussen de a-merken wat voor hem beter paste. Ga dus vooral in een winkel kijken en passen, zodra je kindje groot en zwaar genoeg is om over te moeten.

Een stoeltje moet veilig zijn, anwb en consumentenbond testen met regelmaat verschillende stoelen waarbij er echt stoelen als onveilig uit komen. Bijv een cybex of hauck. Bij een hema stoel vraag ik mij dan ook af waar dit een kopie van is.
    Dus vooraf even goed informeren. Een goede kinderstoel kan het leven van je kindje redden. En dat vind ik zelf belangrijker dan een prijs of mooi uiterlijk.

Autostoeltjestest - ANWB
    Autostoeltje kopen? Test Autostoeltjes. Welke autostoel is de beste? | Consumentenbond

9. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij hebben voor beide de Maxi cosi Tobi. Super fijne stoelen! En wat ik ook belangrijk vond, is dat ze heel goed uit alle testen kwamen.

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij hebben de 2way pearl. In beide auto's hebben wij de 2wayfix gemonteerd en in de ene gebruiken we de Pebble nog, de andere de 2way pearl. In de laatste zit ze wel prettiger. De Pebble wordt inmiddels wat krap (73 cm, 9,5kg en vrij breed postuur).
    Wel wil ik, als er een keer een goede aanbieding is, een gewone Pearl bij halen voor het moment dat ze voorwaarts kan.

Voor bij mijn schoonouders in de auto hebben we wel een voorwaarts stoeltje gehaald. Voorwaarde daarbij was isofix, want met een gordel zijn ze niet handig. Aangezien het bij hun om 'boodschappenritjes' gaat, hebben we voor een goedkope stoel van 140 euro gekozen.

Maxi-cosi en Romer komen sowieso altijd goed uit de testen

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben ook aan het oriënteren, zie echt door de bomen het bos niet meer... Wil graag isofix ( maar weet nog niet zeker of dat in allebei de auto's zit, nieuwste sowieso wel) en het achterwaarts vervoeren tot 15 maanden. Dit is ook nieuwe regelgeving vanaf 2018....

Mocht er namelijk toch een tweede komen of we de stoeltjes weer door willen geven aan familie, dan moeten die stoeltjes wel helemaal voldoen natuurlijk

Oh en wil geen 300 euro per auto uitgeven :p

12. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Bedankt voor jullie reacties! Achterwaarts is idd tot 14 kg maar de kilo's zijn het probleem niet bij mn ventje, hij heeft namelijk een gemiddeld gewicht. Dus eigenlijk te licht voor z'n lengte zeg maar. Dus dat achterwaarts tot 13 kg is geen probleem, lengte in de cosi wordt vooral het probleem.

Ik ga alle tips meenemen! We gaan sowieso nog de winkel in hoor en alvast kijken of er stoeltjes zijn die sowieso afvallen bijvoorbeeld. En tuurlijk veiligheid van mn zoontje is het belangrijkste, uiterlijk boeit me niet maar qua prijs tja ben student en heb nou eenmaal geen geldboom ;)

Pietje1987 ik heb exact t zelfde als jij idd, daarom wil ik o.a. ook graag een achterwaartse. En idd door het bomen zie je het bos niet meer!

13. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij hebben een hauck varioguard. Achterwaarts stoeltje, maar niet zo belachelijk duur als de meeste (250 euro). Komt slecht uit de anwb test, maar dan is het ook wel belangrijk om de testresultaten te lezen, is namelijk alleen onveilig als je hem voorwaarts met de isofix vastzet, wat wij nooit (zullen) doen.

14. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    In de uitleg van deze stoel staat wel dat hij maar tot 9kg achterwaarts mag, zie dat je zoontje al even over de 9 kilo is. Weet niet of je het al had gezien, maar voor het geval dat ;)

15. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hey.. hier gaat het met lezen echt ff wat mis.. het stoeltje komt met een frontale botsing los, tenzij je de Isofix gebruikt!! Staat letterlijk un de test resultaten. Zou toch even nog een keer lezen en kijken of je toch Isofix kan gebruiken.

Wij hebben aan de hand vd laatste anwbtest een paar stoeltjes uitgekozen. Gekozen voor de Cybex Pallas M, mede omdat deze een ruime zit heeft. (Groot kind).
    Vandaag komt deze thuis en gaan we passen met baby.

16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Het is uiteindelijk de banini impero geworden! Omdat ie achterwaarts kan, gebruiken wel m al, heeft ie meer ruimte en z'n hoofdje begon ook al uit te steken bij de MC.
    De stoel bevalt ons erg goed! Dus een aanrader voor meer die een achterwaartse vervolgstoel zoeken die geen vermogen kost ;)

17. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Deze heb ik ook al vast gekocht, maar mijn zoontje is er nu nog te klein voor:)

18. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben de Romer King II LS, maar wat een onding is dat... Je kunt de gordel in mijn beleving niet goed aantrekken. Het lampje gaat al groen branden terwijl er nog een oceaan aan ruimte is. Na flink wat gehannes en gesjor (leuk als je zwanger bent...) lukt het uiteindelijk. Een vriendin heeft hetzelfde stoeltje en ervaart dit ook. We zijn er al mee naar de winkel geweest, maar ze hebben niks kunnen vinden. Ik raad dit stoeltje dus niet aan! En ja, we hebben stoeltjes gepast en uitgeprobeerd in de winkel, mijn zoon zat (en zit) hier echt perfect in.

19. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij hebben de maxicosi tobi, niet achterwaarts maar dat wil ik ook niet. Voldoet verder prima!

20. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ze zit nu nog in de maxicosi maar we hebben een maxicosi tobi klaar staan voor d'r.
    Kan niet achterwaarts maar vind het echt een super fijne stoel!

Deel Deze Pagina