Vanaf wanneer slaapt een baby ongeveer 8/9 uur door?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miss C, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    zo das lekker dat je meisje zo lang slaapt. kan niet wachten tot mijn meisje dat ook gaat doen...
    rijstebloem durf ik niet zonder overleg met de ka, ze heeft nogal wat problemen met dr darmpjes en dan wil ik zo min mogelijk veranderen ben bang dat ze nog meer problemen krijgt.

maar iig bedankt voor je tip.

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    :$
    ben jij af en toe niet helemaal dood en dood moe?!

3. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon sliep echt pas door toen hij 4 was. Ik was dan ook zeer regelmatig ziek omdat ik nooit langer dan 4 uur achter elkaar sliep. Hij is nu 12 en nu moet ik hem altijd wakker maken haha. Mijn dochter is nu 5,5 maand en slaapt sinds 2 nachtjes door. Nou ja ze is wel een draaikont maar meestal gaat mijn vriend dan even met haar rondlopen en dan slaapt ze verder. Voor mij is dit dus hemels:)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zorgen dat je man of vriend die avondfles geeft en er zelf om 8 uur induiken :)
    Oudste sliep hier pas met 23 maanden door, jongste alleen als ze goed fit is, (en dat is ze helaas zelden :()
    Maar serieus dus: duik regelmatig vroeg je bed in, want als jij van 21-5 kunt slapen, pak je ook mooi 8 uur achtervelkaar!

5. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Hoi snap je wens om door te slapen helemaal hoor! Onze oudste sliep vanaf 1,5 jaar echt stabiel door. Daarvoor ook wel 7 vd 10 keer maar toch was er wekelijks wel weer wat: tandjes, verkouden etc.

Onze jongste is nu 17 weken dus ook 4 maanden en gaat om 20:00 uur naar bed. Dan geven we om 23:30 nog een voeding slapend en dan slaapt hij tot 06:30. Maar hij was wel qua gewicht al ruim 4 kg bij geboorte en nu inmiddels 8 kilo. Scheelt denk ik wel hoor.

Wat ik doe is toch zoveel mogelijk slaap pakken. Dus ik duik om 21:00 vaak m'n bed in en pak alvast 2 uurtjes slaap voor de voeding van 23:30 uur.

Succes!

6. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter sliep met 7 weken door van 23.00 - 06.00 ( 7 uur).
    Mijn zoontje is nu 11 weken en slaapt sinds 2 weken van 21.00 - 07.00 ( 10 uur). Hij ging doorslapen met flesjes van 150 cc/5.

Ik geniet zo lang het duurt het kan zo weer anders zijn..;)

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik heb echt totaal niets te klagen wat betreft het slapen van mijn kinderen.
    Beiden vanaf 4 weken van 23:00 tot 06:30 na laatste fles. :)
    Ook langslapers; gaan regelmatig rond 19:00 naar bed en als je ze niet wekt of zelf wat langer in bed blijft liggen worden ze ook echt niet voor 08:00-08:30 wakker. :)
    Maar goed; ze hebben ook overdag nog best veel slaap nodig (dochter slaapt nog 3x per dag) dus het zijn ook gewoon slaapkoppen!
    Moet ik er wel bij zeggen dat ze allebei al knap zwaar waren bij de geboorte (4100 & 4700 gram) dus mss speelt dat ook wel mee?

8. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Zoon krijgt 19.45 uur laatste fles met spelt, rond 20.15 slaapt die. Wordt nog gemiddeld 1x wakker per nacht voor zijn tut. Tussen 5 en 6 zijn eerste fles en dan terug tot 8.30 uur.

9. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb mijn dochtertje tot 4 maanden wakker gemaakt om 22:30. maar kreeg haar toen niet meer echt wakker. heb toen de late fles laten vallen.
    daarna sliep ze meteen door van 7:00 tot 7:00
    mijn zoontje ook ongeveer ronde deze tijd.

maar het kan erg verschillen.

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vanaf 18 maanden, maar wij hadden een slechte slaper. Heel wat topics geopend hier... Ze wordt nu nog 1x per nacht wakker. Dan ga ik naar haar toe of ze komt zelf. Als ze zelf komt heeft ze haar kussen, speen en 2 knuffels bij zich :D. (En anders wil ze graag dat ik die meeneem/ga halen ;)).

11. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vanaf ongeveer 6 weken van 23 tot 7 en vanaf ongeveer 12 weken van 19 tot 7.
    Hij was wat vroeg met het doorslapen en we hebben zijn flessen verhoogd naar 210cc met 7 schepjes voeding omdat hij anders op 4 flessen van 180+6 kwam en volgens het consultatiebureau dan te weinig dronk.
    Vanaf 5 maand zijn we rijstebloem in de laatste fles gaan doen omdat hij toen weer eerder wakker begon te worden.

12. Jomy

Jomy Niet meer actief

Mijn dochtertje is nu 5 maanden en sliep met 3 weken al door, soms zelfs tot 9 u a half 10! Nu ze ook fruit en groente krijgt is er een fles af /die van 23u) en krijgt ze rond 19.30 a 20.00 een fles van 210 en slaapt dan rond 20.30 tot 8 uur s morgens. Als het aan haar ligt zou ze nog langer slapen, maar maak haar nu maximaal om 8 uur wakker anders krijgen we de hapjes niet tussen de flessen door gepland haha

We hebben best wel een slaapkopje haha, al slaapt ze overdag niet zo heel veel. Meestal 3 slaapjes van een half uur tot een uur...

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje heeft al weken zijn laatste fles om 18:15/18:30 en gaat direct daarna zijn bed in voor de nacht. Eerst kwam hij dan nog wel rond 5 uur maar dat is nu vanzelf 7 uur geworden. Moet er soms nog wel 1x uit voor een speentje..

Ik kan je helaas geen tips geven, hier is het vanzelf gegaan. Hij was steeds vroeger ongezellig aan het worden. Toen bij wijze van test maar s gewoon gekeken wat hij deed en de eerste nachten dat hij er al om 18:30 in lag nog wel om 23u droomvoeding gedaan maar dan was hij alleen maar aan het mopperen. Dus toen die ook maar weggelaten. Toen werd t 5 uur. Inmiddels begint de dag om 7 uur en hij drinkt 4x210

Hier hielp het wel om ons er gewoon bij neer te leggen. Al snap ik heeeeel goed dat je graag wat meer zou willen slapen al is van 23 tot 5 echt zo slecht nog niet.

14. mamaAnna84

31 aug 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Mijn dochter sliep met 6 wkn al door, dus ik mag niet klagen, vraag even na wanneer je met pap mag beginnen, dat kan veel schelen!

15. Den

Den Lid

3 okt 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jou was een pyjama papflesje proberen van bambix.
    Er staat op de verpakking dat het pas vanaf 6mnd is, maar wij gaven dit al vanaf 4mnd en ze sliep meteen van 11 tot 9 ;)

(Consultatie bureau gevraagd of het kwaad kon, maar je baby kan er iets van aankomen. Niks mis met een beetje vet aan je baby toch.. Bij onze meid is trouwens dit niet eens gebeurd en ze vindt het heerlijk. In het begin had ze normale flesjes van 120 ml.. En die had ze niet elke keer leeg, papflesje is 200ml en ging er met alle gemak in 1x in)

16. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter slaapt sinds een week door. Hoop dat het zo blijft. Maar misschien de laatste fles afbouwen naar een uur of negen?

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Pyjamapapjes bevatten veel extra suikers en zijn dus niet aan te raden. Voor geen enkele baby, maar al helemaal niet voor de 6 maanden...

18. Den

Den Lid

3 okt 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Want wat zou er moeten gebeuren? Consultatie bureau willen altijd het beste voor je kindje, dus die zouden het wel afraden als het zo erg was. Een beetje een dik maker kan.

19. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Hier gaat ze na de voeding van 19.00 uur in der slaapzak en
    naar bed. Rond 23.00 uur nog een droomvoeding maar stipt om 3 uur s'nachts is ze altijd wakker en krijgt ze nog een klein flesje van 90cc. De ene x slaapt ze door tot 7.00 uur en de andere keer is ze continue aan het draaien, zeuren, enz.
    Dat laatste gebeurt de laatste dagen vaker, ze slaapt opeens zo onrustig :(.

20. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik ben hier nog in afwachting wanneer ze zal gaan doorslapen :)

Deze nacht heb ik een hééél goede nacht gehad, kleine moppie heeft geslapen van half 8 tot 2u snachts!
    De meeste nachten wordt ze rond 12u al een keer wakker.

Deel Deze Pagina