hallo dames, mijn zoontje heeft al een week last van ontstoken tandvlees, hij kan bijna niet eten, hij heeft ook 5 dagen hoge koorts gehad. ben al 2 keer bij de dokter geweest, eens in het ziekenhuis en bij de kinderarts, ze zeiden beiden dat we er niets kunnen aan doen en gaven hem dan ook geen medicatie. vannamiddag haal ik hem uit zijn bedje en heeft een bloedneus, echt een dikke klonter, het blijft bloeden, niet veel, maar toch, wat kan ik doen?
van vanmiddag, maar het gaat op en af. pffffffff, ik weet het echt niet meer, ik krijg nerges hulp. ze doen net of ik overdrijf
ok nou vind het wel raar hoor! Meid als je het niet vertrouwd gewoon mee heen gaan! Dan nemen ze je vanzelf serieus!
ik zou in jou geval me kind pakken en zo naar het ziekenhuis rijden en er op staan dat hij nagekeken word. des noods een foto maken van zijn bloedneus en wat er allemaal uitkomt en dat laten zien (als je tenminste een digi camera hebt)
Je kunt er wel een foto van maken ik zou alleen niet weten met welke rede. Aan een bloedneus die niet stroomt (om het maar even zo te zeggen) kun je simpelweg niks doen! Alleen als het stroomt kunnen ze een tampon inbrengen (en das geen pretje). Een klonter is trouwens heel normaal (juist een teken van goede bloedstolling. Dus als je naar de ehbo wil , vooral doen, ben alleen bang dat ze niet veel voor je kunnen doen!
hoi algemeen beleid bij een bloedneus is, 1keer goed snuiten, en daarna dichtknijpen zodat het bloed kan stollen. stopt de bloeding na 15 minuten niet, dus wel echt een kwartier dichthouden, dan de ha bellen. maar dan moet het wel om een stromende bloedneus gaan, niet een stipje bloed wat je weg kan poetsen zeg maar. voor een bloedneus zou ik persoonlijk niet naar de sehp gaan, naar mijn idee hebben die iets belangrijkere dingen te doen, daarmee wil ik niet zeggen dat dit niet belangrijk is, maar een hartaanval of autoongeluk is toch iets anders. zo bedoel ik het. de vraag is ook of dat ontstoken tandvlees iets te maken heeft met de bloedneus, kan goed los staan van elkaar. een bloedneus kan snel ontstaan. is het tandvlees echt ontstoken of bloed het gewoon snel, dan zou je bv kunnen denken aan een tandenborstel met zachte haren. misschien maandag de ha bellen en het nogmaals voorleggen. ik weet niet hoe oud je zoontje is maar anders maandag de tandarts bellen die weet misschien iets over het tandvlees. veel succes! joyce