Onze zoon is 7wk oud, sinds 5wk ingebakerd in de Swaddle. Sinds een week breekt hij zo'n beetje iedere slaap los. Zelfs zijn beentjes wurmt hij eruit. Ik hoor hem heel hard kreunen en hijgen door de babyfoon en vervolgens hoor ik "klit klit" het losspringen van de klittenband. De doek past niet meer over zijn schouders bovendien. Meneer is behoorlijk aan de maat en erg sterk. Vanochtend en gisteren trof ik hem overdwars in bed aan, terwijl ik hem recht erin had gelegd. Hij moet zijn hele lijfje opzij gegooid hebben met Swaddle en al. Daardoor durf ik geen laken meer te gebruiken, bang dat hij eronder komt. Want echt draaien kan hij natuurlijk nog niet. Maar misschien wel verstrikt raken in laken of in de Swaddle. Hij ligt nu voor het eerst zonder Swaddle, in een slaapzakje, in bed. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, kwam de onrust en hazenslaapjes meteen weer terug, duurde het een paar dagen of ging het gewoon goed? Omdat inbakeren stoppen vaak pas rond 3mnd gebeurd?
Over het stoppen met inbakeren kan ik niet zoveel kwijt. Wij zijn gisteren begonnen met zoontje op buik te laten slapen in slaapzakje, dus geen 'uitbakerings verschijnselen'. Is de swaddle me misschien te klein? Ik vond vanaf +- 5,5 kg dat hij ons zoontje niet goed meer pastte. Had dan de grotere maat besteld maar die was dan best nog wel los... Vind dat ze elkaar niet mooi opvolgen de twee maten van swaddle me. *edit: jij hebt het misschien niet over de swaddle me maar over de Swaddle?*