Sinds 2 weken (nu 9 maanden), maar vannacht weer raak ... ben benieuwd of het slechts een vergissing was, of dat ik vannacht weer mn borst nat mag maken ... Ik sluit me verder aan bij Jingles. Kindjes slapen door als ze er aan toe zijn. Heel vervelend voor paps en mams, maar hoort er gewoon bij. Probeer de nachten af te wisselen met je vriend/man en eventueel uit logeren (al gaat Mirre echt no way uit logeren, maar dat is persoonlijk natuurlijk ) Heel veel sterkte!
Hier ook nog steeds geen doorslapertje. Moet er nog gemiddeld twee keer uit. Inderdaad erg vermoeiend die gebroken nachten :-/ Ik geef borstvoeding maar ik hoop dat het met vaste voeding of met overschakelen naar fv zal beteren ... Hoop doet leven, zeggen ze
Hier sinds een week dat we de nacht door komen. Soms moet ik er even uit voor de speen.. Maar vaak is het 22:30 fles maken... en dan lekker in bed.. en tussen 6:50 en 7:30 komt ze meestal... laatst een keer 8:30 maar goed dat was een keer.
Sverre was 10 weken oud toen hij echt doorsliep. Toen heeft hij tot 6 maanden echt tot half 9 of later doorgeslapen en vanaf dat moment was het opeens 6 uur en vaak nog vroeger. Denk dat het sprongetje er toen mee te maken had. Toen hij rond de 12 mnd was begon hij opeens met slecht slapen 's nachts; hij werd dan wakker en was gerust 2 uur lang midden in de nacht aan het spelen beneden. Nu is dat eindelijk weer zo goed als over. Soms gebeurt het nog - vreemd genoeg altijd op maandag. Ik heb het geven van Nutrix heel lang tegen willen houden, maar Sverre sliep echt lekkerder op een papfles. Vanaf 8 weken mochten wij dat geven zei het CB toen tegen ons. Ik geloof dat ik pas met 4 mnd ofzo er aan begon hoor. Sterkte ermee! Het is echt dodelijk vermoeiend inderdaad.
onze oudste sliep met een maand of 4 door, de jongste van nu 9 weekjes al een week of 2 regelmatig wat langer (dwz: 23.00-6.00 oid, begon direct zodra hij flessen van 180 kreeg), en sinds 3 dagen krijgt hij nutrix door zijn fles en slaapt hij nog langer door (22.00/22.30 laatste fles, +- 7.30 wakker) bij onze beide kids is het sleutelwoord nutrixpap! ze werden beide wakker snachts van de honger! onze oudste ging ook nog beter doorslapen toen hij eenmaal groente en fruithap kreeg.
Nee ... En nogmaals ... een kindje dat doorslaapt met 9 weken is niet normaal (wel lekker daar niet van). Dat zijn de uitzonderingen! Het eerste jaar is het heel normaal dat je kindje nog niet doorslaapt (en zelfs daarna zijn er zat kindjes die snachts nog wakker worden). Stop met jezelf te fixeren op doorslapen ... geeft alleen maar meer stress. Probeer overdag bij te slapen. Of wisseldiensten met je man in de nacht (indien mogelijk). Sterkte!
Dylan sliep met 8 weken door. Om daar vervolgens met 4 maanden weer mee te stoppen. Hij slaapt vanaf 15 maanden weer door.
Jesper sliep met 6 weken al door... om daar vervolgens met 3 maanden weer mee op te houden en tot nu toe slaapt hij nog steeds niet door. Ben zelf ook slechte slaper, wordt meerdere malen wakker 's nachts en sliep zelf pas op mijn 5e door.. Dus ik verwacht nog heel wat slapeloze nachten.
Hoi, Wat verstaan jullie onder doorslapen? Onze kleine is nu bijna 3 maanden krijgt rond 22.30 de fles, ligt rond 23 uur erin, en wordt weer wakker tussen 5 en 6 uur. Maar dit ook pas sinds 1 week. Dan krijgt hij de fles en slaapt nog een uurtje of 3 door! Voor de nacht geven we 1 schep extra. Groetjes
Hier met 6 weken van de laaste voeding om 22.30 tot 6.30 de volgende ochtend en nu slaapt hij van 20.00 tot 7.30. Natuurlijk zitten er weken of dagen tussen dat meneer een periode van jengelen heeft, maar tot nog toe volstaat opnieuw instoppen en z'n speen en dan slaapt 'ie braaf weer door. Echt wakker is 'ie dan ook niet, meer half slaperig en om wat voor reden dan ook voelt 'ie zich dan even niet zo lekker ofzo. Soms tandjes, soms verkouden, soms dromen, soms niks...! Maar nog niet 1 keer een gebroken nacht gehad of nachten wakker ofzoiets. We fluisteren nr.2 ook al in dat het een voorbeeld aan de grote broer mag nemen! HA
Dat dacht ik dus al volgens mij pas als het noodzakelijk is met 4 maanden anders met 6. Mijn man is arts in opleiding en vertelde dat het helemaal niet goed is voor een kinje om dat zo vroeg te geven, het liefst zo lang mogelijk mee wachten i.v.m ontwikkelingen van allergieen.En het is niet goed voor de darmpjes en maag zware voeding.
Tja, doorslapen. Bij ons slaapt hij (9,5 week) zo een paar nachten door en dan in 1 x weer een nacht niet. Dus wat verstaan jullie onder doorslapen? Standaard elke nacht of is doorslapen ook als ze af en toe nog eens wakker worden tussendoor?
Sinds ze drie maanden is, slaapt ze door. Maar eens in de zoveel weken wil ze 's nachts nog wel eens een keertje wakker worden, soms een nacht of drie achter elkaar. Dan geven we haar een schone luier en een klein flesje en daarna slaapt ze weer door. Ze slaapt van 7 uur a half 8 tot 's ochtends half 7, som iets eerder of iets later. We hebben haar nog wel een tijdje wakker gemaakt voor een avondfles van 11 uur, al werd ze zelf rond die tijd ook regelmatig wakker en daarna sliep ze gelijk weer verder.
Tja ik weet het, ik ben en bofkont. Mijn zoontje is gisteren om 19.30 naar bed gegaan en slaapt nu nog... Dit doet hij al sinds zo'n 2 a 3 maand... We hebben ook wel gehad dat we hem tegen 11.00 wakker maken. Ik heb me hier zelfs wel eens druk om gemaakt, maar overdag is hij heel wakker en vrolijk; dus hij is gewoon een uitslaper. Afgelopen week was hij trouwens voor zijn doen wel erg vroeg wakker (rond 7.00) en 2 nachten zelfs een keer tussendoor. We zijn eergisteren echt begonnen met geven van bijvoeding en dit lijkt weer te helpen. Daarentegen slaapt hij overdag bijna niet. misschien 2x een half uur.
Hier nog zo'n doorslaper ik heb van dag 1 wekkers moeten zetten omdat mientje dus gewoon niet wakker word. Ze slaapt nu van 9 tot 9. Ze is s'nacht's geboren en ligt vanaf dag een op haar eigen kamer in een wieg.