Het consultatiebureau vond dat onze dochter nog houterig beweegt en niet goed naar speelgoed reikt met 2 handjes. In de wipstoel pakt ze de speeltjes wel vast maar meer de speeltjes die aan de zijkant hangen en dan met 1 hand. Als je iets van speelgoed midden boven haar houdt reikt ze er niet met beide handjes naar. En ze volgt speeltjes wel en draait haar hoofdje wel mee maar haar lichaam niet. Ze rolt dus niet naar haar zij. Nu weet ik t niet meer van m'n andere dochter maar is t zo gek dat ze dat nog niet doet?? Het heeft me nogal onzeker gemaakt. Ze is nu bijna 4 maanden.
hi hi elk consultatiebureau zegt dus weer wat anders. Ik gaf bij het consultatiebureau aan dat ik mij zorgen maakte dat mijn meisje nog zo weinig naar dingen reikte. De arts op mijn consultatiebureau zei toen dat de kindjes rond de 3 a 4 maanden alleen nog maar naar hun handjes moeten kunnen kijken.....
Laat je niet gek maken. Hier lopen wij bij de kinderarts voor controle ivm prematuur geboren; zij keek altijd eerst of de voorwaarden om het te kunnen er waren en daarna pas of ze het bij een bepaald leeftijd konden. Qua rollen ging zij pas verder kijken als ze het met 9 maanden gecorrigeerd nog niet deden. Zover is het nooit gekomen, maar ik geloof dat ze hier zo'n 6/7 maanden gecorrigeerd waren toen ze gingen rollen. Houterig bewegen deden ze hier heeeeel lang, nooit klachten over gehad. Ook duurde het een tijd voordat ze echt twee handen tegelijk gebruikten voor 1 speeltje. Kijk gewoon naar je dochter en luister naar je gevoel; als ze tevreden is en langzaam aan haar " kunnen" uitbreid komt het echt wel goed.
Ik zou me er niet onzeker door laten maken: waar zou je onzeker over moeten zijn? Ik zou WEL doorvragen: waarom is dit volgens hen een probleem, wanneer zou ze het echt moeten kunnen (en wanneer zou het dus ECHT duiden op een probleem) en wat zou er dan aan gedaan moeten worden. Voorlopig zou ik denken dat dit niet vreemd is voor de leeftijd, dus lekker laten gaan
Dat doet onze dochter ook nog niet hoor. Ben benieuwd of ze er bij ons nog iets van gaan zeggen volgende week.
Ik vind t zelf ook een beetje vaag. Ze is nog zo klein en ruim 2 weken te vroeg geboren en ook nog de eerste 7 weken bijna alleen maar gehuild. Ik was er niet bij. M'n vriend is geweest maar die had zelf ook al zoiets van 'laat maar lullen'
Het CB wil graag "gemiddelde" kindjes zien... Dat gemiddelde ontstaat alleen doordat er snellere en minder snelle kindjes zijn! Laat je niet gek maken! Je kindje ontwikkelt zich op zn eigen tempo! Ik liep pas met 20 maanden, ook veel te laat volgens het CB, werd zelfs neurologisch onderzoek aangeraden... Niks aan de hand, ik was gewoon motorisch wat trager! Praten deed ik wel voor 10, haha!
Hier bij cb alleen bij 6 mnd kijken ze erna. Weet eigenlijk niet waneer ze begon 2 handen gebruiken maar wel eerder dan 4mnd. Met 4 mnd rolde ze al op maar ze is bijzonder snel meisje. Bij 6 mnd check kunnen ze pas dingen vaststellen of het te laat of te vroeg etc. Je kan ook naar kinderfysio gaan als je wil die weten meer van is altijd leuk krijg je wat verhaal wat en hoe en kunnen ze je oefeningen meegeven als nodig
Ik wacht t wel af. Ze heeft al wel een paar keer gerold van buik naar rug. Wel op de bank en die loopt natuurlijk een beetje schuin af. Ik hoop dat er niks aan de hand is. Bedankt allemaal.
Als ik het zo lees is er niets aan de hand hoor. De een is wat sneller dan de ander, over het algemeen vind ik het maar zeurpieten op het CB. Wij hebben een kindje dat "anders" is en ze laten ons lekker met rust. Geniet van je meisje!
Mijn zoontje was daar ook wat later mee. Ik denk met zo n 5 maanden kwam t een.beetje. Komt goed, laat je niet onzeker maken!!
Hoi, Het CB gaf bij mijn zoontje aan (toen hij 4 weken was) dat hij misschien wel blind zou zijn omdat hij nog geen lampje volgde (???). De grond zakte onder onze voeten weg. Bij 8 weken werden we doorgestuurd via de huisarts naar het ziekenhuis. 10 weken oud werd blindheid uitgesloten omdat hij gewoon volgde. (de orthoptist merkte toen ook doodleuk, als eerste, op dat hij 3 weken te vroeg was geboren en dat dit dan vrij normaal is). Toen hij 16 weken oud was werd me verteld dat hij een heupafwijking zou hebben, weer doorgestuurd. Ook hier niets aan de hand. Het CB heeft mij meerdere malen erg onzeker gemaakt. Zijn voeding was te veel, hij mocht niet meer zoveel melk uit een fles drinken (6 maanden ????). Mijn zoontje heeft heel veel meegemaakt, elke dag is voor ons bijzonder, maar als het ergens goed gaat is het zijn ontwikkeling. Dat is dan ook het enige. En zelfs daar proberen ze ons onderuit te schoppen. Mijn zoontje is nu ruim 11 maanden en brengt niets naar zijn mond. Hij vindt het prima om gevoerd te worden. 'Misschien hersenbeschadiging' zegt het CB. Daardoor krijgen we nu voor hem fysio. Ik vind het prima, want we krijgen echt wel handige tips. Wat ik wil zeggen... Het CB (en ik las het al eerder) richt zich op gemiddelden. Ze kijken niet naar het individu. Wat ik eerder zei over het eten, mijn zoontje eet echt heel veel (te veel), maar hij is mager. Hij beweegt veel, continu eigenlijk. Dus hij verbandt veel. Dat zien ze niet. Ik dreun op wat hij op een dag naar binnen werkt en zei zeggen 'dat is te veel'. Ik heb geprobeerd om hem minder te geven, maar dan is het huilen en wakker zijn om 5 uur 's ochtends. Mijn zoontje moest minder uit een fles drinken, terwijl hij met (let op 7 maanden) alleen nog maar uit een beker wilde drinken (behalve melk, die wil hij uit een fles). Ik kan thee, water, ranja noem maar op in een fles doen en hij drinkt het niet. Ik doe het in een glas of beker en hij drinkt tot het op is. En NOG moest ik minderen met melk uit een fles... 'want dadelijk drinkt hij niet uit een beker'. RAAR lijkt me... Misschien dat ze niet zo goed luisteren. Nogmaals, niet te bezorgd zijn en niet onzeker worden. Je voelt het zelf het beste. Als ik iets heb geleerd de afgelopen maanden is dat mijn intuitie het steeds bij het juiste eind had. Liefs, Nicole