Hallo meiden, ik weet niet of ik deze topic hier goed plaats maar heb geen idee waar ik hem zou moeten plaatsen. Ik moet eventjes mijn verhaal kwijt. Woensdag had ik al een beetje buikpijn en was ik niet helemaal lekker, maar ik dacht het zal wel over gaan. Die avond kreeg ik vreselijke krampen die om de 3 minuten terug kwamen en dat bleef de halve nacht doorgaan. In de ochtend waren de krampen even minder maar dat duurde niet lang. Naar de dokter geweest om urine af te geven geen blaasontsteking. Toen mochten we langs de vk komen die het niet vertrouwde en zag dat ik 1cm ontsluiting had mocht ik meteen door naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis kreeg ik een echo, en de kleine deed het perfect! Ik moest een nachtje blijven en in de ochtend zeiden ze dat ik naar huis mocht. Ik ging nog even naar de wc en helaas verloor ik nu ook nog bloed. Dat was geen goed teken en ik kreeg inwendige onderzoeken en een echo (op dezelfde afdeling waar ik 2 weken geleden dolgelukkig wegging omdat we een zoon bleken te krijgen) en daar bleek dat mijn baarmoedermond(als ik t goed zeg) Nog maar 1 cm dicht zat, dat betekent dat de kans groter is dat het kindje snel geboren gaat worden dan dat het blijft zitten Het bleken dus een soort van weeen te zijn. Nu ben ik pas 22 weken en een paar dagen dus ze kunnen helaas niks voor mij doen en is t afwachten. Ze hebben kweekjes afgenomen en alvast voor de zekerheid antibiotica gegeven zodat als het een infectie is die weg gaat. Er is een kans dat als het stabiel blijft en er geen infecties meer zijn ik een cerclage krijg om de baarmoedermond dicht te maken. Op het moment heb ik geen krampen en alleen bruin bloedverlies en krijg ik ook een medicijn om me baarmoeder rustig te maken. Ik heb bedrust en lig op de kraam afdeling.... Bij elk dingetje in mijn buik, bij elk toiletbezoek ben ik doodsbang dat de bevalling eraan gaat komen,. De kleine is zo lekker aan het schoppen Ik hoop zo dat het rustig blijft ik een cerclage krijg en we het nog 11 daagjes volhouden zodat ik de 24 weken voorbij ben. Maar helaas is het helemaal van mijn lichaam afhankelijk en kan ik enkel afwachten en hopen Sorry voor de spelfouten zit op mijn tablet en dat is een beetje vervelend typen.
Hoi Luffy, Jee meid, das rot...ik duim voor je dat je kleintje gewoon bij je blijft zitten en wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd, lieve groetjes!
Wat ontzettend rot zeg. Kan me voorstellen dat je heel bang bent. Sterkte ermee! Hoop dat de kleine gewoon nog even blijft zitten.
Hey wat een rotnieuws! Ik hoop ook heel hard dat je kleintje nog een tijd veilig bij jou blijft zitten. Sterkte!
Hopelijk vinden ze iets voor je zodat je kindje nog een tijd bij je kan blijven... Die onzekerheid die je voelt zijn hels... Dikke knuffel
Ooo meid, wat ontzettend spannend. Je kunt er gewoon geen invloed op uit oefenen. Wachten duurt zo lang. Succes
Wat een angst en zo herkenbaar, ik heb het zelfde mee gemaakt met 22 weken. Ook bloedverlies maar geen weeën. Ik had ook een verkorte baarmoedermond. Was wel iets langer dan die van jou. Ik kreeg wel een cerclage, er werd gewoon gezegd: we hebben niks te verliezen, of je bevalt nu of we proberen het met een cerclage, ik kreeg dus een cerclage. Uiteindelijk wel bevallen met 28 weken. Heel veel sterkte gewenst, wat een onzekerheid, als je vragen hebt mag je ze altijd stellen
Ik ga ontzettend voor je duimen! De angst van elke (aanstaande) moeder.. Ik hoop dat alles rustig blijft
Bedankt voor alle reacties. Vanmiddag komen de artsen even langs hoop dat ze dan al wat meer weten. Anders word het maandag pas. Ik hoop zooo dat t rustig blijft, maarja het is enkel afwachten
Dankjewel Jeetje 28 weken is ook nog zo vroeg, gaat alles nu wel goed met jou kinderen? Ik hoop ook zo dat ik een cerclage krijg maar ze willen eerst een infectie uitsluiten of bestrijden anders kan het weer gevaarlijk voor mij zijn ofzo.
Oei, sterkte meid! Ik ga voor je duimen dat het allemaal goed komt en je kindje nog even lekker warm bij je blijft zitten... Ik kreeg in mijn vorige zwangerschap met 28 weken weeën en verkorte baarmoederhals, maar dan doen ze al zoveel meer en als het doorzet kunnen ze zoveel. Je bent nu nog zo vroeg. Heb helaas zelf dit keer ook al weeën en iets verkorte baarmoederhals maar met bedrust thuis blijft het gelukkig weg. Ik ga voor je duimen!!
Heeeeel veel sterkte! Ik weet zo goed hoe je je voelt! Ik heb ook al in het ziekenhuis gelegen met 21 weken. Had ook al weeën. Geen bloedverlies. Ik heb medicijnen gekregen en inderdaad antibiotica voor een eventuele bacterie. Ik moest plat blijven liggen en mocht alleen maar staan om te gaan plassen en mocht maar 5 minuten douchen. Zo vroeg kunnen ze helaas nog niets doen en je moet echt wachten tot die 24 weken wat nog mega ver weg lijkt als je daar zo ligt. Mijn baarmoedermond is ook al verkort. Ik heb nog genoeg over om het langer uit te zitten. Nu heb ik geen weeën meer en gelukkig al 24 weken. Als het nu weer gebeurd moet ik naar Rotterdam en helpen ze mij daar verder. Maar ik hoop dat het goed blijft gaan. Ik zit alleen maar thuis. Lig zoveel mogelijk. Ik heb een stoel in de douche staan omdat ik niet te lang wil staan Ik snap je echt helemaal. Ik wens je ontzettend veel sterkte. Het is zo raar om je ventje lekker te voelen schoppen en bewegen en te weten dat hij helemaal gezond en vrolijk is. Terwijl je baarmoeder gewoon niet mee wilt werken. Rust goed en iedereen hoopt met je mee dat het goed gaat komen.