wild met zus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik dus Eef geinstrueerd dat ze voorzichtig aan moet doen met haar baby zusje, moet ik Eef nu continu redden van haar zusje..

Op het moment dat ze eef ziet wordt ze helemaal dol, ze lachte ook het eerst hardop door eef, zegt iets wat sprekend lijkt op Ifif.. maar het probleem is dat Eef het wat minder vindt.

Als Fien Eef te pakken krijgt dan gaan de armpjes wijd, trekt ze keihard aan de haren van Eef en bijt ze eef al lachend waar ze ze maar te pakken kan krijgen, en echt hard. volgens mij is het ook liefkozend bedoel, want ze doet dit ook bij mij als ik haar kusjes geef. Eef zit er dan maar een beetje lijdzaam bij totdat ik Fien van haar aftrek.

herkent iemand dit? trekt het nog bij of moet ik het "bijten" gaan afleren?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Herkenbaar. Ons babymeisje van 10 maanden is ook helemaal dol op haar grote zus. Gelukkig is dit wederzijds, maar baby is ook vrij lomp en trekt aan haar haar e.d.
    Ik denk dat je je baby nog niet heel veel kunt aan- of afleren en ze bedoelt het verder goed. Zou ook zonde zijn als ze iets kwijtraakt van haar wil om affectie te tonen en enthousiasme, dus pak het voorzichtig aan.

Ik weet van de oudste nog dat zij ook zo enthousiast was in het begin, met haren trekken en mond wagenwijd open om kusjes te geven. Wij hebben haar laten gaan, maar wel steeds gezegd "zachtjes! "Niet trekken, maar aaien" en met haar handje voordoen bijv. Een alternatief bieden dus. Duurde even, maar uiteindelijk hielp het. Haar eerste woordje was "aai" ;)

Verder zou ik je peuter proberen aan te leren om tegen haar zusje te zeggen dat ze het niet meer leuk vindt en dat ze moet stoppen en dan weg te lopen en met iets anders te gaan spelen. Zal ze toch ook moeten doen als een ander kindje iets doet wat ze niet leuk vindt?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel herkenbaar. Mijn dochter knijpt heel hard in je gezicht als ze de kans krijgt, ook graait ze de bril van mijn man zijn hoofd om dan een greep te doen naar zijn ogen... het doet soms echt pijn met die kleine nageltjes. We pakken gewoon steeds rustig haar handje, zeggen 'niet knijpen', en 'zachtjes'. Zal nog wel geen effect hebben, maar haar te erg afremmen is denk ik ook nog niet de bedoeling.

Deel Deze Pagina