Ik denk sowieso het calcium gehalte? Ik dacht dat er niet veel verschil was tussen halfvolle melk en soja, maar dat het calcium gehalte verschilt. Daardoor kun je beter een sojadrank zoeken waar dat aan toegevoegd is. (Al kan calcium ook wel uit andere voedingsmiddelen gehaald worden)/ Jammer genoeg is Soja ook niet altijd een oplossing bij KMA, sommige kindjes met koemelk allergie kunnen ook soja allergie krijgen. Die 2 liggen redelijk dicht bijelkaar..
100 ml. volle melk bevat: 63 kcal 4 g eiwit 5 g koolhydraten 3,4 g vet waarvan 2,1 g verzadigd vet en 0,04 g natrium 100 ml. alpro soya peutermelk bevat: 62 kcal 2,6 g eiwit 3,8 g koolhydraten 2,3 g vet waarvan 0,4 g verzadigd vet en 0,01 g natrium 100 ml. alpro soya naturel fresh bevat: 37 kcal 3,0 g eiwit 2,3 g koolhydraten 1,8 g vet waarvan 0,3 g verzadigd vet en 0,04 g natrium Soyamelk peutermelk bevat net zoveel kcal en zelfs wat minder vet dan volle koemelk. Vetten hebben kindjes van 1 jaar gewoon nodig. De speciale peutervariant bevat geen ruwe rietsuiker zoals in de naturel fresh maar glucose-fructosestroop en bevat bovendien geen natrium dat de naturel fresh wel bevat. Kindjes van die leeftijd moeten nog zo weinig mogelijk natrium binnen krijgen omdat de nieren nog niet volledig ontwikkeld zijn en zout een belasting is voor de nieren. Ik zou dus zeker voor die speciale peutervariant gaan!