Gewicht bij 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door inge1983, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hoi,

Ik houd me normaal eigenlijk niet zo heel erg bezig met wat er op cb gezegd is, maar deze keer kan ik het niet loslaten.

Vorige week dinsdag moest ik dus naar het cb, Nils was toen 9mnd en 5 dagen.
    Hij weegt 10,8 kilo en is 72 cm lang.
    Met z'n gewicht zit hij dus echt bovenin de curve.

Er werd gevraagd wat Nils te eten krijgt op een dag:
    's morgens: papfles (210 + 7 nutrilon en 7 voedingsschepjes pap)

10:00 fruit

lunch: dubbele boterham met smeerkaas of smeerleverworst en een beker sap (heel waterig)

's middags: sap en een nijntjekoekje of een soepstengel of een danoontje.

17:00: avondeten (hoeveelheid van ongeveer een potje), evt een danoontje als hij dat 's middags niet gehad heeft.

19:15 fles 210 + 7 nutrilon.

-De dannontjes mocht niet, want dat was te zoet ( op de verpakking staat: "alleen zoetheid uit fruit").
    -De pap moesten we maar weglaten.
    - ranja was te zoet, ook al was het heel waterig.
    -i.p.v. danoontje yoghurt met een scheutje roosvicee

Ik heb het nu als volgt aangepast:
    - De flessen zijn teruggebracht naar 180 + 6 nutrilon en 's morgens 4 voedingsschepjes pap erbij.
    - met de lunch 1 snee brood i.p.v. 2
    - de ranja of roosvicee blijft gewoon.
    - als de danoontjes op zijn gaan we over op yoghurt.

Sorry voor het lange verhaal, maar het houdt me gewoon echt bezig.
    Extreem veel krijgt hij niet, maar de flessen konden idd minder.

Wat was het gewicht van jullie kindjes met 9 maanden?
    En kregen jullie dit ook te horen als ze hoger dan het gemiddelde lagen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes Inge

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nou hhier ook een bullie hoor hihih. denk dat hij nu 9kilo is (8maand) en ook 71 cm.

Ik heb zoiets van als hij het nodig heeft dan gewono geven.
    je kunt idd 1boterham doen ipv 2 maar verder ziet het er goed uit.

ik geef:

0730. 210/7

1000 potje fruit

1300 fles 210/7 en 3 schepjes nutrix
    evt wat thee tussendoor (is ook erg goed ipv an sap ik wissel het af)

1730 potje eten 200 (geloof ik)
    frutapura fruit als toetje (koelmelk allergie vandaar geen joghurt ofzo)

2100, 230/7 en 6scheppen nutrix.

en ons zoontje ziet er niet dik uit hij is immers ook erg lang.

t gaat er vanzelf af met meer bewegen straks

1730

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het enige dat me zo opvalt is dat je nog flessen van 210/7 geeft. Ik gaf Emme op die leeftijd pap/beker melk van 150/5.

Pim

4. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi Inge

Ik ben vorige week met mijn zoontje naar het CB geweest en hij is 74 cm lang en weegt 9 kilo, maar ik zou me niet zo druk maken hoor om wat ze zeggen bij het CB. Iedere keer is het wat anders. Mijn zoontje weegt iets te weinig zeggen ze, maar ja hij is ook heel erg bewegelijk. Hij is altijd bezig. Ik geef lucas wel eens toetje van danoontje of joghurt met wat diksap erin, dat lust ie ook graag.

Dit is zijn schema

7.00 fles met bambix pap 200cc
    10.00 liga met diksap
    12.00 1 boterham met 200 cc melk
    15.00 fruit
    17.30 groentehap + toetje
    19.00 fles melk 200 cc

5. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Ohja vergeten te vermelden.. hihi. Ik denk inderdaad wat Pim zegt, dat die flessen wel iets minder kunnen, maar die had je al aangepast.

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    oepss dan heb ik echt een bollie

5 maanden 64 met 7770 gram !:(

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    hee meid,

Op zich moet je je niks aantrekken van het CB hoor. Alleen wat betreft de ranja en danoontje hebben ze gelijk. Veel mensen weten niet dat daar zoveel suikers en vet inzitten. Alleen zoetheid uit fruit verkoopt leuk, maar is niet meer dan een verkooptruc, want ook in fruit zitten erg veel suikers. Bovendien zit er ook nog iets van 35% vet in een danoontje. Misschien diksap ipv ranja? Dat is ook nog sap.

8. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Nou dan komt ik met mijn bollie!

Dikke 9 kilo en 69 cm en dat was een week voordat ons binkie 5 maanden werd.
    En hier op het cb zijn ze heel goed te spreken over hem, hij krijgt 4 flessen 180/6 en 1 van 210/7 een half potje fruit en een half potje groente per dag!

Maak je er maar niet druk om hoor!

9. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Alvast bedankt voor jullie geruststellende woorden :)

@ Demi: sow, das idd een lekker flink binkie! :)
    Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het wel wat vind hebben, die spekkies hihi.
    Maar het moet natuurlijk niet de spuigaten uit lopen en daar was ik bang voor na het vorige cb bezoek.
    En als we Nils nou abnormaal veel te eten gaven, maar dat is het ook niet, hij krijgt gewoon volgens het schema voor z'n leeftijd.

En idd hij is de laatste weken veel beweeglijker geworden, dus wss zal zijn groei nu langzamer gaan, qua gewicht.

Nogmaals bedankt allemaal, maar meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom, vind het leuk en interressant om te lezen hoe andere mama's het doen.

Groetjes Inge

10. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hoi,
    Ties woog een paar weken terug al 10,2 kilo. Zijn eet schema is al een maand als volgt:
    07.00 fles 180/6
    10.00 koekje
    12.00 1 boterham met beleg
    14.00 pot fruit
    17.00 pot groente
    19.00 fles 180/6 waar hij meestal de helft van laat staan.

Tegen ons is nooit wat gezegd over zijn gewicht, en abnormaal veel eten doet hij ook niet. Tussendoor drinkt hij alleen water, nooit sap, dus we hebben gewoon hollands welvaren in huis. Vind juist dat hij een beetje weinig eet, maar hij kan het hebben (zit al op maat 80/86)

11. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik vind het echt onzin van het cb!
    Alyssa weegt 10,5 kilo en is 78 cm lang, en tegen mij hebben ze nog nooit gezegd dat ze te zwaar is, ondanks dat ze qua gewicht net onder de bovenste lijn zit en qua lengte niet eens meer in de curve zit. Ze loopt qua gewicht en lengte aardig gelijk op en dan is het prima werd mij verteld.
    Als zij vinden dat Nils teveel eet, dan zal Alyssa helemaal wel teveel eten in hun ogen want zij krijgt zelfs nog 3 flessen op een dag. Toen ik de vorige keer vroeg of ik er niet een fles af moest halen inmiddels werd mij verteld dat zolang ze die 3e fles nog opdrinkt ik het gewoon zo kan laten, en dat ze het zelf wel aangeeft als ze hem niet meer wil.
    Dit is wat Alyssa eet op een dag:
    8.00 fles 180/6 + boterham
    10.00 fruit
    12.00 fles 180/6 +boterham
    15.00 koekje
    17.00 groente + yoghurt
    18.30 fles 180/6
    en tussendoor nog drinken

12. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Bij Alicia is het juist helemaal het tegenovergestelde. Zij zit op de onderste lijn in de groeicurve. Ik vraag me vaak af of ik haar te weinig geef maar als ik zo de schema's bekijk, krijgt ze niet echt veel minder ofzo :(. Ik snap echt niet waarom ze dan zo klein en zo licht is :(.

Anyways, ons schema ziet er zo uit:

07:00 - 200cc. Nutrilon 2 met 6 scheppen Bambix
    09:30 - Fruithapje 200ml

10:00 - 12:30 slaapt ze meestal

13:00 - Boterham met smeerkaas die ze pas sinds een week helemaal opkrijgt + 150cc. Nutrilon 2

Tussendoor - Nijntje koekje met wat water

17:00/17:30 - Warm eten, nog steeds zonder vlees met als toetje yoghurt met een klein beetje diksap/roosvicee

19:00 - 200cc. Nutrilon 2

Alicia is nu 68.5 cm en weegt 7290 gram.

13. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Bij Nils hebben ze er eerder ook nog nooit wat van gezegd!
    Vorige keer zat Nils al op 2 flessen en toen moest ik er nog een fles bij doen want toen was het te weinig.
    Nou die fles heeft hij een week erbij gehad (bij de boterham 90 cc + 3 schepjes) met als gevolg dat hij de 's avonds de fles niet meer leegdronk. Dus die fles is er weer heel snel afgegaan.En nu zou hij dan ineens weer teveel krijgen?

Dat is dus het nadeel vind ik dat je de ene keer bij de cb-arts komt en de andere bij de wijkverpleegkundige. Ze liggen (bij ons bureau dus) niet op 1 lijn qua adviezen).

Groetjes Inge

14. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    ehhh ..........Daniël is bijna 4 maanden 65 cm. en 7700 gram schoon aan de haak! :)

15. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    geen idee wat indy nu weegt ik ga pas weer met 11 maanden naar het CB, met 6 maanden is de laatste keer geweest....zal d´r eens proberen thuis te wegen ben eigenlijk wel benieuwd.

16. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    geen idee wat indy nu weegt ik ga pas weer met 11 maanden naar het CB, met 6 maanden is de laatste keer geweest....zal d´r eens proberen thuis te wegen ben eigenlijk wel benieuwd.

17. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hm zou me er nog niet zoveel zorgen om maken mss indd die flessen maar dat deed je nu al

mijn dikkertjedap was met 4 maanden al 8170 gram en 67 cm hhi
    en het cb zei dat hij prima groeide mooi in een stijgende lijn

Mijn eerste was met 9 maanden trouwens 9900 gram en 74,2 cm en dat vonden ze ook altijd prima

dus don't worry en als ze gaan lopen dan worden ze ineens een stuk slanker...heerlijk toch zo'n lekker beebje met spekkies

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    hihi Rick was met 4 maanden en 4 dagen 8200 gram en 66 cm! ahum.. hier zeggen ze dat het prima is wel stevig maar niet te dik of zo.

Ik kon gewoon doorgaan met wat ik gaf (5x 180+6 waarvan 1 met nutrix) en mocht er zelfs een fruithapje bij gaan geven.. Hij heeft daardoor wel een fles laten vallen.. (van 5 naar 4)

20. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    weet nog haar gewicht niet ga het morgen eens wegen maar dit eet ze in ieder geval iedere dag:

'sochtends fles 180/6 met 2 a 3 schepjes bambix
    tussendoor fruithapje
    smiddags boterhammetje met smeerkaas en daarna een yoghurtje (net zoiets als danoontje)
    tussendoortje speotstengel / rijstewafeltje
    in de namiddag groentehap (ongv. als een potje) en daarna yoghurt met dixap of fruit er doorheen

En dat was het dan want indy houd niet echt van de opvolgmelk dus voor het slapen gaan drinkt ze niks meer. Over de hele dag gezien drinkt ze wel lekker een fles dixap op.

Morgen ga ik 'r eens wegen, ben wel benieuwd.

Deel Deze Pagina