Vanaf wanneer speenkoord?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bijzonder, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik ben benieuwd vanaf wanneer je een speenkoord gebruikt.

Ik heb er nu 1 gekocht van Lief! maar die past niet door de new born spenen.

Groetjes Rianne

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een speenkoord word toch gebruikt wanneer een kindje zijn speentje kwijt is ofzo? Denk niet dat dat zin heeft bij een newborn-speen.

Vraag me trouwens altijd af of die dingen zoveel gebruikt worden?

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb een speenkoord vanaf het moment dat meneer uit het ziekenhuis kwam. Die krengen vielen hier altijd op de grond.
    Let wel: hij draagt de speen met speenkoord alleen maar als hij wakker is. In bed heeft hij een speen zonder speenkoord ivm verstikkingsgevaar.

4. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik heb 'n speenkoord van bibi en dan bibispenen met ring, die hebben ze in alle maten en passen allemaal op het speenkoord. Ik doe het klemmetje vh speenkoord door de ring.

Ik weet niet precies meer wanneer ik 'm ben gaan gebruiken, denk na een week of 6. Z'n speentje viel steeds op de grond en dat vond ik zo vies, en lastig opramen met 'n ukkie op in je armen.

Wij hebben 'm heel veel dag en nacht gebruikt, overdag aan shirtje en 's nachts aan het armsgat vd slaapzak, het koordje is dan echt te kort om om z'n nek heen te kunnen. Ik denk dat het koordje zowiezo te kort is om 1x helemaal om een babynekje te passen.

Succes ermee!
    Groetjes, Happymam

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Dank je wel !

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier paste het touwtje wel door de (newborn) spenen heen, maar misschien zit er verschil per speen? Wij hebben altijd difrax spenen gehad.

Verder gebruiken wij de spenenketting eigenlijk altijd als we weg gaan. Dus in de maxicosi en in de wagen. In bed is het niet echt nodig. En als hij op de grond valt, is hij snel genoeg afgespoelt.
    Verder is het zo dat Fae er nu mee gaat spelen, ook met de klip waarmee het normaal aan de kleertjes zit, dus die trekt ze los en stopt ze ook in haar mond. Dus we gebruiken de spenenketting eigenlijk alleen op momenten dat ze dat dus niet doet: Onder het (auto)rijden dus.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi is nu 5 1/2 maand maar gebruik hem tot nu toe nog steeds niet. De speen ligt of in zijn maxi cosi, in de wagen of zit in zijn mond.

Deel Deze Pagina