badje nu al te klein, wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn zoon is ruin 2 maanden, maar het badje is nu al te klein. En dan ook echt te klein, want ik ben echt niet kinderachtig daarin.

Ik weet nog dat we mijn dochter wel op haar rug legden in een laagje water in het grote bad, maar daar vind ik hem nog zo jong voor. Dan moet de verwarming ook flink hoog en ligt hij half bloot.

Wie heeft een betere oplossing voor mij? Liefst zonder dingen aanschaffen die ik vervolgens maar 2 maanden gebruik...
    (douchen geen optie overigens, mijn man is smorgen veel te vroeg weg om dat samen te doen en na het eten gaat zoonlief meteen naar bed. Wil douchen niet alleen doen)

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier had ik dat probleem ook.
    Wij hadden zo'n badje van prenatal. Mijn zus waarschuwde me er al voor.

Ik heb op een gegeven moment het aankleedkussen in bad gelegd en dan vouwde ik een handdoekje en dat legde ik onder zijn hoofd. Zo kon hij toch lekker in het water liggen, zonder dat zijn hoofd onder ging.

Wat ik op een gegeven moment ook deed is op mn knieen voor het bad en mijn zoon dan maar vasthouden zoals ik dat doe in het kleine bad. Handje onder zn oksel en je arm onder het nekje.
    Het is niet bevordelijk voor je rug, maar ja, je moet ook wat he?

Ik ben in ieder geval blij dat mijn zoon nu in een badring kan.

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik deed mijn zoontje ook al vrij snel in het grote bad. Gewoon ruim vullen en hem dan vasthouden. Ik zat er dan zelf op mijn hurken/knieën bij. Is dat geen optie? Ook ging ik vaak samen met hem in bad.

4. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    In het grote bad, en dan in zo een badstandaard :D
    Zo heb ik het op vakantie ook gedaan.. en dan gewoon het water vullen op hoogte van z´n borst ongeveer, zoals je gewoon in het kleine badje ook zou doen..

Succes! ;)

xxx

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Op mn knieen ervoor zitten zou kunnen. Al vind ik dat wel zonde van het vele water dat dan maar heel kort benut wordt, anders heb ik de rest van de dag rugpijn.

Samen in bad lijkt me ook een gedoe. Mijn zoon is echt een koukleum en gaat al bibberen als ik hem omkleed. Dan moet ik wel in de weer met kruiken en handdoeken en zelf in mn ondergoed hem aankleden.

Misschien overbodig om te zeggen, maar heb ook nog een "grote" dochter rondlopen.
    Pfft echt een lastig probleem dit!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Anders misschien in een tummytub/grote emmer/wasteil/iets dergelijks?

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    tummytub vind ik niks, dat vind ik veel te eng!

denk dat ik maar een badzitje ga halen bij de prenatal. Hij is smaller dan mijn dochter destijds, dus wellicht past hij daarin. Zou hem ook nog op de grond kunnen zetten en dan douchen.

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Opblaasbaar badje van de hema (daar hebben ze van die niet zo grote die gewoon in je douche passen of gewoon op de badkamervloer) zo hebben wij het op vakantie gedaan...

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar hoezo is het badje te klein?

fynn kan er nu nog steeds in en die is toch al 20 maanden

10. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou ook voor een tummy tub gaan! waarom vind je dat eng?

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat is daar eng aan dan? Ik vind een emmer minder 'eng' als een badje, er kan echt niets gebeuren zoals je het hoofdje maar boven water houdt. In een badje kunnen ze draaien, bewegen, wrikken, etc.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik kan me niet voorstellen dat t badje te klein is vr een 2 maanden oude baby.

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hoe groot is hij?
    Emma is ook te groot en kan nog niet zelf zitten.
    En zo'n zitje zit ook niet fijn voor haar.
    Dus nu douchen we samen, of wel in het badje maar dan kort anders koelt ze te veel af.
    En als ik alleen met ze ben zet ik Martijn in z'n bed met speelgoed en vermaakt zich wel.

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    waarom niet samen met je dochter?
    Hier gaan de 2 jongens lekker samen in bad hoor vanaf het begin al. Gewoon lekker vol dat bad

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

En toch kan het zo zijn hoor.
    Hier was het ook echt te klein toen Sven twee maanden was.

Ik kon hem niet meer heen en weer bewegen in het badje, want dan kwam hij al met zijn hoofd tegen de rand aan. Dit was het prenatal badje.
    Mijn zus had een bad van BebeJou en daar kon hij nog wel wat langer in. Maar na 3 maand was dit ook wel voorbij.

Maar misschien zijn hier mamma's die hun kindje dan gewoon stil laten liggen in het badje? Ik vond het wel prettig om hem heen en weer te wiegen.

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb tot 3 maanden de tummytub gebruikt, daarna het grote bad. Bodempje water erin en spetteren maar. Kan niet zeggen dat het veel te koud was, ze vond het altijd geweldig!

17. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Niet iedereen heeft een groot bad..

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herken het probleem maar hier gebruikten we tot 7 maanden de tummytub en nu ze kan zitten weer het gewone badje.
    Tummytub is niet eng hoor! Er hoeft niet zoveel water in, wat ik ook erg handig vond, was je zo klaar en vooral met 2 maanden zitten ze er al aardig goed in en je hoeft ze alleen onder het hoofdje vast te houden. Ik vond het hier echt ideaal! Inmiddels wil ze er niet zo goed meer in gaan zitten, alles begint opeens eng te worden dus we gebruiken nu weer het gewone badje waarin ze lekker begint te spelen.

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    zo'n badzitje kopen en dat in je babybad doen, Danique paste ook niet meer over de lengte in haar badje, toen heb ik zo'n zitje gekocht en voila, probleem opgelost en ze vond het ineens ook leuk om in bad te gaan nu ze er een beetje in kon zitten loungen, daarvoor was in bad altijd huilen toen ik haar gewoon vasthield....

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Heb je zo'n lig stoel al geprobeerd? Dan blijven ze misschien wel met de borst boven het water maar dat zou je op kunnen lossen door een natte warme handdoek op te leggen. Zo hebben wij in het begin gewassen. Successs

Ps voor al die andere die twijfelen of het badje te klein is. Ik neem aan dat ze het echt meent anders ga je hier geen advies vragen wel :p

Deel Deze Pagina