Wie heeft hun kindje wel eens spruitjes gegeven en vanaf welke leeftijd? Wij gaan ze vanavond eten en ik vroeg me af of mijn zoontje er ook wat van mag hebben (hij is bijna 9 maand).
Hier nog geen spruitjes op omdat papa en mama ze niet lusten Maar ze mogen spruitjes vanaf 6 maanden. Zie ook -> Voedselintroductieschema.
Ik dacht dat koolsoorten pas vanaf 1 jaar mochten. Ik had laatst ook spruitjes gemaakt maar toch maar weggegooid na waarschuwing van vriendin...
Had dus wel gemogen, boerenkool, savooienkool, spitskool, witte kool en rode kool word wel pas geadviseert (in het voedselintroductieschema op bv.com) na 1.5 jaar. Spruitjes staat 'gewoon' vanaf 6 maanden.
Hahaha, iedereen straks aan de spruitjes. Eet ze, Enzo heeft nergens last van gehad, geen krampjes, niks!
hier vind meneer spruitjes heerlijk, wel doe ik er altijd nog wat geraspte kaas overheen en dan ff in de oven, dus er zit wel een extra smaakje aan maar het is wel smullen! wij kregen het advies om niet vaker dan 1 maal per week een koolsoort te geven. joyce