Eva dronk tot eergisteren 5 flessen van 200 leeg, nu laat ze bij iedere fles 100 staan ze krijgt sinds 2 weken bijvoeding fruit en groente. Dit vindt ze heel lekker ik heb net het cb gesproken en hun zeggen om 6 uur een papfles van 200 cc en de laate afbouwen omdat ze mischien teveel krijgt Nu ben ik op zoek naar andere voedingschema;'s want ik weet dat ze een papfles van 200 melk en dan nog nutrix erdoor nooit gaat opeten Wat moet iknu doen want haar plas gaat ruiken nu, naar mijn idee krijgt ze niet meer als 500 binnen op een dag. Ze is wel 5 weken te vroeg geboren dus zou nu 4 maanden zijn
Ik zou me niet zo'n zorgen maken hoor. Nu ze ook andere dingen eet, is het niet zo gek dat ze een gedeelte van haar fles laat staan. Als je er een fles afhaalt komt er automatisch meer tijd tussen de flessen in en misschien wil ze de papfles dan wel? Fruit en groente daar zit ook vocht in dus dat telt dan ook mee..
misschien heb je hier wat aan. weet niet welke tijden je hebt, dus geef er maar je eigen draai aan. 7.00 180+6 9.00 fruit 11.00 180+ 6 15.00 180+6 17.00 groente 20.00 180+6 en nutrix. groetjes Miranda
Hallo, Lynn is ook 5wk te vroeg geboren, ik heb even opgezocht wat ze at en dronk met 6mnd dat was het volgende. 7.00 pap 150ml (ochtendpap bambix) 10.00 fruit 100 ml, diksap 50 ml 12.00 100ml melk paar stukjes brood 14.00 halve liga - water,thee of diksap 30ml 16.30 groentenhap 100ml yoghurt 100ml 20.00 pap (avondpap bambix) Lynn kreeg 2 papflessen omdat ze wat onder het gewicht zat (6050 bij 62 cm) Succes, geef je kindje gewoon op gevoel, ze zorgen er in principe zelf voor dat ze genoeg binnen krijgen. Mayke
bij alyssa hebben we er eerst een fles afgehaald en zijn we de andere flessen gaan verhogen en daarna zijn we begonnen met bijvoeden. dus eerst van 5x 180+6 naar 4x 210+7. nu eet alyssa al behoorlijk wat groente en de fles na haar groente is nu 150+5. dit is haar schema. 180+6+nutrix fruit 210+7 beetje water (ze drinkt er niet veel van) groente 150+5 210+7 succes ermee. liefs doris
Om heel eerlijk te zijn zou ik per direct de groente en fruit weglaten. Hierdoor drinkt je kleine waarschijnlijk de flessen niet meer leeg, terwijl op deze leeftijd melk het belangrijkst is.
@ Suus, Dat ligt erg aan het kind, wij kregen juist het advies vroeg met groenten en fruit te beginnen omdat Lynn te weinig aankwam op de melk. Deze dronk ze maar weinig. Nog steeds is het geen grote drinker en blijft het een ukkie, maar ze eet wel graag vast voedsel. gr, Mayke
Ze heeft nu 2 dagen geen bijvoeding gehad en ze drinkt haar flessen weer leeg. Aleen ik moest gaan bijvoeden omdat ze anders niet kan ontlasten of heel moeilijk
@mayke: ok, dat is dan een ander geval, maar over het algemeen is bijvoeden voor 6 maanden niet nodig. @erannick: ze had dus echt geen honger door de bijvoeding, maar nu heb je dus wel een probleem met de ontlasting begrijp ik? k neem aan dat je al andere dingen hebt geprobeerd, zoals extra water bij de fles en evt homeopatische middeltjes?