Late voeding (ong. 23 uur) laten vallen

Discussie in 'Voeding' gestart door Mary Jane, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Mijn dochtertje is vandaag precies 7 maanden oud. Ze eet en drinkt prima en groeit heel goed. Ze zit vanaf haar geboorte boven het gemiddelde en volgt mooi haar eigen lijn.

Ik geef geen borstvoeding meer. Alleen flesvoeding en vaste voeding.
    We zijn sinds 1,5 maand van de nachtvoeding(en) af. Ik weet niet of dat gelukt is doordat we haar 's nachts lieten huilen of doordat we haar de laatste voeding een pyamapapje gaven.

Nu 'komt' ons meisje vaak niet meer aan het eind van de avond. Als we haar niet wakker maken, komt ze soms uren later. Soms wordt het dan 1 uur 's nachts, maar afgelopen nacht was het half 4. Nu zou ik graag van die voeding af willen. Kan iemand mij adviseren hoe ik dat moet doen?

Meestal krijgt ze rond 5 uur warm eten en tussen 7 en 8 een fles en dan naar bed.

groetjes Mary Jane

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    geef je rond 7/8 uur ook de pyjamapapje?
    anders die dan geven en dan kijken of ze de late fles van 23.00 niet meer hoeft.

Esmee wou rond die leeftijd de fles van half 8 al niet meer, nou eten wij om half 6 en zit ze goed vol van het warm eten.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Wij hebben hem met 5 maanden gewoon in 1 keer laten vallen. Hij sliep die nacht zelfs langer dan normaal.

4. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    We hebben al een x geprobeerd om haar rond 8 uur het pyamapapje te geven, maar meestal drinkt ze die dan niet op en wordt ze wel eerder wakker. Vanavond toch nog maar een x proberen denk ik!

5. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik zou het gewoon even uitproberen. Wij hebben hem ook in 2x laten vallen.

Kun je anders eerst niet bv iets rekken met haar bedtijd? Dat ze een half uurtje later naar bed gaat.

6. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Een half uurtje later naar bed wil eigenlijk niet. We wachten meestal al tot ze echt moe is. Soms rekken we nog even door haar nog in bad te doen voor haar bedje.

Ze heeft nu een gewone fles opvolgmelk gedronken van 200 cc en ligt nu in bed. Als ze zelf niet 'komt' maak ik haar vanavond rond 23 uur wakker en geef ik haar een halve fles. Morgen moet ze net uit logeren. Ik hoop dat ze dan wel een beetje goed slaapt. Hihi

7. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ben je bang dat als je haar laat slapen dat ze dan midden in de nacht wakker wordt?

8. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Nee, daar ben ik niet bang voor, maar dat heb ik al geprobeerd en dat gebeurt wel. Vannacht heb ik haar om half 4 gevoed. Vond het wel heel knap van haar. Half 4 in plaats van 23 uur!

9. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Tsja zal een kwestie van uitproberen zijn.
    Deyna geeft altijd prima zelf aan hoeveel ze wil. Ineens hadden we een fles minder.

10. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Jadyn slaat die voeding zelf ook wel over, maar dan houdt ze het niet in 1 x vol tot de volgende ochtend...

11. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Kun je niet proberen om de laatste fles wat zwaarder te maken en dan kijken of ze doorslaapt. Bv een schepje meer voeding of wat extra Nutrix.
    wat geef je haar nu 's avonds?

12. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    De laatste fles kreeg ze altijd pyamapapje (ook zwaarder). Ik heb al Nutrix enzo geprobeerd, maar dat wil ze niet drinken. Of ze drinkt er maar een halve fles van. Pyamapapje is kant-en-klaar en ik heb altijd banaan-smaak. Hier zitten ook geen stukjes in....

13. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Ik ben hier de voeding van 23.00 aan het afbouwen.
    Het is nog borstvoeding, maar dat kolf ik af en dan na een paar dagen steeds iets minder.
    Ineens stoppen ging hier ook niet, want dan was ze om 1 uur klaar wakker.

We zitten nu op 80cc, dus over maximaal 2 weken zou ze zonder moeten kunnen....

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    misschien is het toch weer even een periode dat ze nu weer snachts wakker wordt, hebben wij ook gehad, en duurde ongeveer 1,5 week en zo ineens was het ook weer afgelopen, zonder dat we verder iets veranderd hadden wat haar voeding betreft. achteraf gezien denk ik dat het kwam omdat ze op de dag (was niet lekker) best wel veel sliep ineens en daardoor misschien te wakker was. toen ze weer helemaal lekker in haar vel zat en dus op de dag langer wakker was en alleen maar haar hazenslaapjes deed was het weer als vanouds en sliep ze gewoon weer door van haar fles van 20.00 tot de volgende ochtend 07.00 uur.

ik zou er zelf nu niet te veel drama van maken en het gewoon even aan kijken en toegeven aan wat zij wil zal ongetwijfeld wel weer goed komen.

15. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Het was drama hier vannacht.
    Ik heb Jadyn uit bed geplukt rond 22.45 uur toen ik zelf naar bed wou. Ik heb haar pyamapapje aangeboden a 250 cc en die heeft ze bijna opgedronken. Vannacht om kwart voor 4 was ze weer wakker. Hard huilen deze keer. Niet zeuren. Ook haar knuffeltje kon haar niet troosten. Toen heb ik haar even geknuffeld. Toen ik haar daarna in bed legde huilde ze minder hard en een poosje later viel ze in slaap. Al met al is ze wel een uur wakker geweest. Vanavond zijn we naar een bruiloft. De oppas mag haar van mij laten liggen totdat wij thuis zijn. Als ze zelf niet 'komt' pak ik haar wel als ik thuis ben....ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan. CB zegt 'laten huilen'. Pfff

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meissie succes vanavond en vannacht !
    hoop dat het goed gaat .....

17. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Goedemorgen!

Het is gisteravond/vannacht heel goed gegaan! Wij hadden en bruiloft en mijn ouders pasten op. Rond 7 uur heeft Jadyn een fles met Nutrix gehad en daarvan liet ze 80 cc staan. Om 23 uur werd ze wakker en bood mijn moeder haar een fles aan, maar ze wou niet drinken. Terug in bed viel ze al gauw weer in slaap. En ze heeft geslapen tot vanmorgen 7 uur! Helemaal geweldig! Hopen dat dat vanavond weer lukt! Ik houd jullie hier op de hoogte.

liefs MJ

18. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey!

Kijk dat zijn nou eens goede mooie berichten..
    Prima lieve en leuke schoondochter heb ik!
    Julentje heeft ook een goede nacht gehad, dus hebben ze vast afgesproken met elkaar!

Hoop dat dit aanhoudt!

Liefs Miekje

19. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    hier hetzelfde,alleen dan met 4 en een halve maand.

wat goed dat het vannacht zo goed ging!Bij ons op het cb zeiden ze dat je de late fles heel snel kunt afwennen.hebben ze meestal niet eens door. :)

Deel Deze Pagina