Welke creme/zalf?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Happymommy84, Mar 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hoi mama's,

Mijn zoontje heeft een erg gevoeilig huidje. Hij heeft in zijn knieholten, ellebogen en plooien last van exceem. Inmiddels is dit niet meer zo heftig maar nog wel aanwezig. Nu vraag ik me af of jullie een bepaalde zalf aanraden. Ik heb van de dokter al cetomacrogol gekregen maar die smeert zo moeilijk. Heb ook hormooncreme voor de exceem maar die wil ik niet non-stop smeren (mag ook niet volgens mij). Nu heb ik de afgelopen weken Lipikar Baume gebruikt en die smeert erg fijn maar die is nu op. Ik wil graag eens wat anders proberen om erachter te komen welke het beste is voor Roan. Dus tips zijn van harte welkom!

Groetjes Patricia

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
  3. Happymommy84

Heb even zitten neuzen maar wat een mooi merk! Laat je me ff weten wat je van de creme vind? Mocht deze jou bevallen dan ga ik 'm ook bestellen!

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook last van eczeem, ik heb van de kinderarts vaseline lanette gekregen, die smeert wat makkelijker dan cetomacrogol. Dat hielp wel goed tegen de eczeem, gewoon heel vaak smeren. Kost trouwens bijna niks, kan je gewoon zo bij de apotheek halen. Nu heb ik voor onderhoud lipikar baume. Dat stinkt tenminste niet zo als lanette.
    Voor zijn gezichtje smeer ik ook weleens balneum creme, dat is veel dikker en smeert weer lastiger, maar dan blijft er iets langer een vettig laagje achter. Dat is hier weer handig met al dat gespuug en geknoei met eten.
    Ik heb van de huisarts ook hormoonzalf gekregen voor zijn hoofdhuid, dat kan je namelijk bijna niet insmeren met zalf en krabte zichzelf heel erg. Ik mocht het maximaal 2 weken lang smeren en weer 1 of 2 weken als het weer erg terugkomt.

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Het sprak mij ook zo aan dat ik gelijk zoiets van dat wil ik nog wel proberen. Zodra ik meer weet laat ik je wat weten.

6. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

ik smeer chloë met vaseline lanette in.
    en daarnaast met bepathen gezien ik de vas/lan maar 2 keer per dag mag smeren.

7. Happymommy84

Hey Gwenn!

Waarom mag je die vaseline lanette maar 2x pd smeren?

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Eczeem is meestal een symptoom van iets anders. Heeft je kindje nog ergens anders last van?

9. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

is zo voorgeschreven door de huisarts,waarom is eigenlijk een goeie

10. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    mijn zoontje heeft ook eczeem, en ik wilde niet aan de hormoonzalf, zo erg is het ook nog niet. dus heb ik Dermalex care junior gekocht, en zijn huidje werd lekker zacht en minder rood. ik vind het erg fijn spul :D

11. Happymommy84

Die is toch van de reclame?

12. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    precies!!

je hebt ook voor atopisch eczeem en psoriasis, maar ik heb de gewone gekocht.

13. Happymommy84

Smeer jij die alleen op de exceem plekjes?

14. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ik smeer het op de droge plekken/ eczeem plekken.
    maar dat is zijn buik, borst, knieholtes, armholtes, voetjes, handjes.... dat ik denk... dan smeer ik de rest ook lekker in :D

15. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Heb je echt de junior? Mag ik vragen waar je die haalt?
    Ik had een tube, maar die is op en volgens dermalex is ie uit de handel. Je hebt wel de gewone repair maar die is lang niet zo fijn als de junior..

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    mijn dochter heeft het ook gehad.
    en ik smeerde haar gewoon in 2 x per dag met
    die cetomacragrol creme
    maar als de exeem nog best erg is. en dus ook rood en het niet
    fijn is om daar mee ingesmeert te worden zou ik voor de vaseline variand van de dokter gaan. deze is erg vet en smeer erg goed
    ik zouniet voor een creme gaan uit een winkel omdat hier toch vaak wat aan toe gevoegt is. en waarom iets kopen als je het vergoed kan krijgen via de verzekering

17. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    hoi wij hadden eertst ook de cetomacrogol

de huisarts heeft dit zelf omgezet naar vaseline lanette
    omdat dit makkelijker smeren is!
    ik meng nu de vaseline lanette zelf met zwitsal hyp allergeen droog huidje (zit iets van vernix in) of beetje bodylotion zodat het toch een lekkere geur heeft

ze gaat om de dag in bad en dan smeer ik r helemaal in , behalve dr gezicht en hoofdhuid en de billen met sudocreme

18. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    mijn dochtertje had ook last van exceem en ik heb toen op aanraden van de ha na elk keer als ze in bad was geweest in de huidplooien wat talkpoeder gestrooid na het afdrogen en ze heeft er nooit meer last van gehad dit zorgt er namelijk voor ervoor dat het exceem droog blijt dus makkelijker geneest want als het elke keer nat of klam blijft geneest het heel langzaam

19. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ik heb het bij de DA drogist gekocht. 10 euro

Share This Page