Hoi mama's, Mijn zoontje heeft een erg gevoeilig huidje. Hij heeft in zijn knieholten, ellebogen en plooien last van exceem. Inmiddels is dit niet meer zo heftig maar nog wel aanwezig. Nu vraag ik me af of jullie een bepaalde zalf aanraden. Ik heb van de dokter al cetomacrogol gekregen maar die smeert zo moeilijk. Heb ook hormooncreme voor de exceem maar die wil ik niet non-stop smeren (mag ook niet volgens mij). Nu heb ik de afgelopen weken Lipikar Baume gebruikt en die smeert erg fijn maar die is nu op. Ik wil graag eens wat anders proberen om erachter te komen welke het beste is voor Roan. Dus tips zijn van harte welkom! Groetjes Patricia
Hier ook de Lipikar Baume. Ben ik erg tevreden over. Ook gebruik ik Bepanthen. En gisteren heb ik deze besteld Shizo :: Shizo To Go :: Skin Salvation 30ml Ik kan je alleen nog niet vertellen hoe deze is.
Heb even zitten neuzen maar wat een mooi merk! Laat je me ff weten wat je van de creme vind? Mocht deze jou bevallen dan ga ik 'm ook bestellen!
Mijn zoontje heeft ook last van eczeem, ik heb van de kinderarts vaseline lanette gekregen, die smeert wat makkelijker dan cetomacrogol. Dat hielp wel goed tegen de eczeem, gewoon heel vaak smeren. Kost trouwens bijna niks, kan je gewoon zo bij de apotheek halen. Nu heb ik voor onderhoud lipikar baume. Dat stinkt tenminste niet zo als lanette. Voor zijn gezichtje smeer ik ook weleens balneum creme, dat is veel dikker en smeert weer lastiger, maar dan blijft er iets langer een vettig laagje achter. Dat is hier weer handig met al dat gespuug en geknoei met eten. Ik heb van de huisarts ook hormoonzalf gekregen voor zijn hoofdhuid, dat kan je namelijk bijna niet insmeren met zalf en krabte zichzelf heel erg. Ik mocht het maximaal 2 weken lang smeren en weer 1 of 2 weken als het weer erg terugkomt.
Het sprak mij ook zo aan dat ik gelijk zoiets van dat wil ik nog wel proberen. Zodra ik meer weet laat ik je wat weten.
ik smeer chloë met vaseline lanette in. en daarnaast met bepathen gezien ik de vas/lan maar 2 keer per dag mag smeren.
mijn zoontje heeft ook eczeem, en ik wilde niet aan de hormoonzalf, zo erg is het ook nog niet. dus heb ik Dermalex care junior gekocht, en zijn huidje werd lekker zacht en minder rood. ik vind het erg fijn spul
ik smeer het op de droge plekken/ eczeem plekken. maar dat is zijn buik, borst, knieholtes, armholtes, voetjes, handjes.... dat ik denk... dan smeer ik de rest ook lekker in
Heb je echt de junior? Mag ik vragen waar je die haalt? Ik had een tube, maar die is op en volgens dermalex is ie uit de handel. Je hebt wel de gewone repair maar die is lang niet zo fijn als de junior..
mijn dochter heeft het ook gehad. en ik smeerde haar gewoon in 2 x per dag met die cetomacragrol creme maar als de exeem nog best erg is. en dus ook rood en het niet fijn is om daar mee ingesmeert te worden zou ik voor de vaseline variand van de dokter gaan. deze is erg vet en smeer erg goed ik zouniet voor een creme gaan uit een winkel omdat hier toch vaak wat aan toe gevoegt is. en waarom iets kopen als je het vergoed kan krijgen via de verzekering
hoi wij hadden eertst ook de cetomacrogol de huisarts heeft dit zelf omgezet naar vaseline lanette omdat dit makkelijker smeren is! ik meng nu de vaseline lanette zelf met zwitsal hyp allergeen droog huidje (zit iets van vernix in) of beetje bodylotion zodat het toch een lekkere geur heeft ze gaat om de dag in bad en dan smeer ik r helemaal in , behalve dr gezicht en hoofdhuid en de billen met sudocreme
mijn dochtertje had ook last van exceem en ik heb toen op aanraden van de ha na elk keer als ze in bad was geweest in de huidplooien wat talkpoeder gestrooid na het afdrogen en ze heeft er nooit meer last van gehad dit zorgt er namelijk voor ervoor dat het exceem droog blijt dus makkelijker geneest want als het elke keer nat of klam blijft geneest het heel langzaam