Vanaf wanneer strippen ?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by NikkiF, Oct 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo dames,

Even een vraag over strippen.

Ik ben 4 november uitgerekend, a.s. woensdag hebben we weer een afspraak bij de VK en dan ben ik dus 39 weken zwanger. Omdat ik bij ons zoontje 10 dagen overtijd ben gegaan (41 + 3) denken mijn VK's dat ik nu ook wel weer 41 weken zal halen.

Afgelopen vrijdag was ik aan het winkelen en opeens kreeg ik enorme krampen in mijn rug en buik. Ik was blij dat ik de buggy van mijn zoontje vast kon houden. Ik werd ook vreselijk misselijk. We hebben snel alles gepakt wat we nodig hadden en zijn naar huis gegaan. Daar werd het snel weer rustig allemaal. Mij viel wel op dat mijn buik opeens een stuk "lager" zit en ik voel ons ukje ook op plaatsen bewegen waar dat eerst nog niet het geval was (lager). Ik denk dat het indalinsweeen zijn geweest, hij of zij was namelijk nog niet ingedaald. Gisteren en vandaag heb ik last van lichte krampjes en enorme druk naar beneden, soms zo heftig dat het aanvoelt alsof ik daar beneden een enorme blauwe plek heb. Er is dus vanalles "gaande" denk ik.

Bij mijn zwangerschap heb ik een lichte vorm van Astma, waardoor ik normaal de griepvaccinatie voor seizoensgriep krijg. Nu zal ik ook een oproep krijgen voor de Mex. Griep, maar omdat ik 4 november ben uitgerekend hebben mijn VK en ik samen besloten dat ik die niet laat zetten tijdens de zwangerschap.

Nu de Mex. griep een epidemie is in Nederland maar ik me een beetje zorgen. Mijn man voelt zich de hele dag al niet fit en hoest veel, natuurlijk niet gezegd dat dit deze griep is, maar toch ...

Mijn vraag is nu, zijn de richtlijnen voor strippen anders nu in tijden van deze griep ? Zou het mogelijk zijn om al te strippen met 39 weken ? Ons ukje werd vorige week al geschat op dik 2900 gram, dus is groot en sterk genoeg om geboren te worden. Ik wil geen onnodig risico lopen, als ik weer overtijd ga net zoals de vorige keer ben ik nog dik 3 weken zwanger en niemand weet hoe de epidemie zich verder zal uitbreiden. Wat denken jullie, maak ik een kans dat mijn VK mij woensdag kan / mag strippen ?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes,
    Nikki F

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi nikki,

Voor de 40 wkn word eigenlijk niet gestript, je kan het altijd overleggen met de verloskundige. Nee heb je ja kan je krijgen.
    Het nadeel van te vroeg strippen is dat je enorm gaat rommelen (slechte nachten) maar geen weeen gaat krijgen.
    Ik begrijp dat je je toch best zorgen maakt over de mex griep, de verloskundige heeft een protocol voor het geval je toch ziek word voor tijdens of na de bevalling. Komt goed!

Imke

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik zal haar woensdag ook vragen naar het protocol, dat zou ik wel graag willen weten.

Groetjes,
    Nikki F

Share This Page