Ervaring met Sim-Only (Ben)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mupkuh, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

2 Maanden geleden dachten wij te gaan bezuinigen ;) en sim-only van Ben af te sluiten.

Tot nu toe hebben we niet echt bezuinigd aangezien we tot 2 maanden toe beide bijna een rekening van 100 euro hadden. Vorige maand door hun schuld omdat ze een wijziging die wij via internet hadden gedaan naar een hoger minuten/smsjes niet hebben ontvangen. Terwijl deze wel bevestigd is via internet. Vandaag nog even gebeld omdat ik volgens hun meer gebeld heb dan via mijn teller. Kwam omdat ze alles naar boven/minuten af ronden.

Nu is mijn vraag wat is jullie ervaring met Sim-Only. Zit sterk te overwegen om weer een abbo af te gaan sluiten.

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier ook ben en hier ook opvallend veel bellen..... erg vreemd eigenlijk mja...

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb toevallig onlangs sim only van Telfort genomen (twijfelde toen tussen Ben, Telfort en T-mobile.
    Hier (Telfort) kun je online zien hoe je met je verbruik zit (en dus of je nog binnen je bundel zit). Ook krijg ik halverwege de maand een SMS met de bel- en SMS-stand.
    Tot nu toe nog geen rare fratsen gehad....

4. Ik zit al bijna 3 jaar bij Ben, met een Sim-Only abonnement.. Bevalt me prima! En als het niet bevalt; Je kunt elke maand opzeggen! Ideaal!

Bij Ben betaal je overigens per seconde, en wordt er dus niets afgerond ;)

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    allemaal ben hier, en zeeer tevreden hoor. betaal hooguit 10,00..en manlief 6,99...in omgeving ook tevreden

6. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Shaddixxx, vanmorgen werd me helaas verteld dat ze alles naar boven afronden :S Hmmmm misschien verkeerd ingelicht, dan mag die jongeman ook wel eens beter opletten. Maar het zou dan wel kunnen kloppen dan ik minder bel vergeleken met hun status...

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Is niet waar! Misschien bij een gewoon abonnement maar bij sim only staat bij de omschrijving: Gesprekken worden op de hele minuut naar boven afgerond!
    Buiten je belbundel betaal je euro 0.30 per minuut (dat is ook flink aan de prijs). Een gesprek duur nooit maar 1 minuut....

8. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Jacky, dan hebben ze het me toch goed verteld. Helaas want dat maakt het wel megaduur :( Denk dat het toch maar weer een abbo word...

9. Ik dacht dat we het hier over een Sim-Only abonnement hadden, wat jullie nu bedoelen is Prepaid, toch? Sim Only is toch gewoon dat je geen telefoon bij je abonnement krijgt? Bij Ben heb je een abonnement vanaf 2,99, én je kunt dus elke maand opzeggen, daarom vind ik Ben zo ideaal.. Ik betaal voor 100 minuten en 1100 smsjes nog geen 16 euro per maand. Ben er nog nooit overheen gegaan ook. Als je niet veel smst neem je die 1000 extra smsjes er niet bij, dat scheelt alweer 10 euro ;)

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hebben het ook over de sim only abonnementen.
    Hier worden de belminuten dus wel naar boven afgerond. Dat staat gewoon bij de abonnementssoort vermeldt.

Bel en sms je regelmatig, maar niet heel veel? Dan is Ben regelmatig de beste keuze voor jou.
    Met Ben regelmatig kun je 250 minuten bellen of 250 sms'jes versturen of een willekeurige combinatie van minuten en sms'jes gebruiken.
    Géén jaarcontract, per maand vrij opzegbaar.
    Gesprekken worden op de hele minuut naar boven afgerond. Je ontvangt de belminuten en sms-jes van je bundel aan het begin van elke kalendermaand. Belminuten en sms-jes zijn de hele maand geldig. Voor belminuten en sms-jes buiten de bundel betaal je € 0,30 per minuut. Voor het gebruik van internet in Nederland betaal je zonder internet bundel €1,00 per MB. Het gebruik wordt per etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 1MB of een veelvoud van 1MB.
    Ben is nu tijdelijk extra voordelig, bekijk hier de actievoorwaarden.

Maar misschien heb jij je sim only al langere tijd en zijn de voorwaarden ondertussen veranderd.

Het wordt dus eigenlijk duur als je vaak korte telefoongesprekken in een maan hebt. Als je 40 gesprekken van 1.25minuut hebt wordt dit dus 40 x afgerond naar 2 minuten. Maar bel je maar 4x 10.25minuut. Dan wordt het maar 4x afgerond.
    Betekent dus in het eerste geval dat je 40x 0.75minuut teveel betaald.....

Deel Deze Pagina