dames even een vraagje.. welke huis tuin en keukenmiddeltjes zijn er tegen brandend maagzuur tijdens de zwangerschap? liefs
Hoi tinywish, ik had tijdens mijn eerste zw ook erg last van maagzuur. Ik had Malox tabletten gehaald bij de drogist. Dat hielp heel goed!
hoi hoi, melk hielp bij mij erg goed tot op een zekere hoogte.. en uiteindelijk werd het zo heftig dat ik alles wat op internet stond en de verloskundige aanraadde wel geprobeerd had en toen ben ik over gegaan op de gaviscon vloeibaar.. (bleek dat ik dat al veel eerder had mogen gebruiken, per toeval kwam ik ook nog eens een dieetiste uit het ziekenhuis tegen toen ik de gaviscon ging halen..) dus nouja iig succes en als het echt te te te erg is.. volg je gevoel en desnoods haal je iets van rennie of gaviscon dat helpt sowieso succes ermee..
Steeds kleine beetjes eten, geen scherpe kruiden. Ook rennie, antagel of graviscon kan je gebruiken. Als je maagzuur zo heftig is dat dit allemaal niet werkt, vraag bij de ha of vk een receptje omeprazol. Dat is 1 tabletje per dag. Voor mijn werkt omeprazol geweldig. Ik kan nu ook niet zonder anders hang ik hele dag misselijk boven het toilet van de maagzuur. En nu kan ik alles eten en drinken wat ik wil.
Ik nam af en toe een Rennie en daarnaast hielp vanillevla en melk ook nog wel wat. (en vooral kleinere porties eten, geen koolzuur en niet te vet eten..)
Ik heb Maalox, Rennie en Antagel gebruikt... Ik word van alle drie eigenlijk meer misselijk... De Antagel werkt het 'best', maar dan wel alleen direct nadat ik het heb ingenomen. Daarna voel ik het zuur weer branden. Vanillevla vind ik nog het best werken, vooral ook omdat ik daar niet misselijk van wordt . Ik heb de strijd een beetje opgegeven inmiddels... Gewoon veel rechtop zitten en op je eten letten. Ik heb er vrijwel iedere avond toch last van... Bijtijds slapen en weer 'fris' wakker worden.
Rennie, volgens de gyno en de bijsluiter kan het geen kwaad tijdens de zwangerschap. Wat ook helpt (ik heb er voornamelijk 's avonds als ik in bed lig last van) is een hoger kussen kopen of het kussen hoger leggen. Succes!
Tijdens mn 1e zwangerschap werkelijk van alles geprobeerd, enorm veel last hiervan. Op het laatst antagel geprobeerd en dit werkte nog het beste. Toevallig gisteren ook weer gehaald en heb zelfs de hele nacht door geen brandend maagzuur gehad!