Hai dames, Ik ben de gehele dag door misselijk/misselijk gevoel, sinds vorige week is het erger geworden. Loop vaak te koren overdag, ook op mn werk! Afgelopen nacht spugend beneden gezeten & vanmorgen uit bed kon ik weer gelijk rennen😑 Wat deden jullie hier tegen? Overdag hou ik mn eten wel binnen ondanks het koren, alleen snachts & sochtends niet. Ik weet dat het er bij hoort maar sjee wat is dat rot😞 Daarnaast doodmoe & zie ik er uit als een zombie😂 ik weet dat het er bij hoort en heb het er graag voor over. Maar heeft Iemand nog tips?! *sochtends eten als ik nog ik bed lig doe ik *meerdere keren kleine beetje eten ook
Klinkt alsof je er moeite mee hebt om plat te liggen? Heb ik in ieder geval wel, mijn misselijkheid wordt verergerd als ik helemaal plat in bed (of op de bank) lig. Ik heb een verstelbare lattenbodem dus ik lig nu met mijn bovenlijf ietsje rechterop, scheelt een stuk. Kun je natuurlijk ook gewoon doen door iets onder je matras te leggen zodat die aan je hoofdeinde wat omhoog staat. Hopelijk helpt het! Verder helaas geen tips, ben in mijn vorige zwangerschap van week 6 tot week 16 permanent misselijk geweest en deze zwangerschap vanaf week 10 (daarvoor nergens last van dus ik baal enorm dat het alsnog kwam) en heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik het te lijf kan gaan haha.
Mijn tip: naar de huisarts! Die kan medicatie voorschrijven waardoor eea een stuk draaglijker kan worden. En ja: wat misselijkheid hoort er bij, maar als het je leven zodanig gaat beïnvloeden dat je er als een zombie bij loopt dan is dat andere koek. Dan moet je jezelf echt een beetje in acht gaan houden. Hier Zwanger en misselijk - kun je ook tips vinden trouwens.
hier bij beide zwangerschappen de hele dag moeten overgeven. Maakte niet uit of ik veel of weinig at, wel of niet lag, wel of niet werkte.. Ik heb het mede hierdoor vrij snel op het werk verteld dat ze ervan af wisten als ik weer eens moest rennen naar de toilet. Dit vonden ze erg prettig en kreeg ik er veel begrip voor. Op deze manier hoefde ik me dus ook niet ziek te melden, want dat ik niet fit was, was wel duidelijk.. werken ging op zich wel. Verder heb ik gewoon de eerste weken zoveel mogelijk proberen te slapen, dus ja iedere dag rond 20.00 uur naar bed en even geen sociaal leven.. Maar op deze manier kon ik blijven werken (vond ik zelf belangrijk) en hoefde ik geen medicatie te slikken (dat vond ik hiervoor niet nodig, slik door een ziekte al zoveel medicatie namelijk) Wel viel ik veel kilo's af, maar dit kon volgens de gyn geen kwaad, kindjes groeien goed. Het is alleen "irritant" voor je zelf maar het kan dus medisch gezien weinig kwaad.
Hier de 5e zwangerschap en bij elke zwangerschap zo ziek geweest. Vreselijk is dat he Herken het zo goed wat je schrijft. Overdag kokhalzen en in de avond beroerder worden tot overgeven aan toe. Ik merkte vooral dat ik in de avonden misselijker werd naar mate ik ook vermoeider raakte dus ik ging dan echt heel vroeg naar bed in mijn eerste trimester. Lag er soms om 19.00uur al in Het hielp mij als ik een appeltje at,dat haalde de scherpe kantjes er nog wat vanaf. Probeer er voor te zorgen dat je maag niet leeg is. Al eet je om de 1,5 a 2 uur maar een klein koekje of iets wat je kan verdragen om je maag een beetje gevuld te houden,scheelt vaak ook in de misselijkheid. Je kan ook medicatie vragen bij de huisarts of verloskundige/gynaecoloog (weet niet waar je loopt.verlos of gyn?) Meestal krijg je dan Emesafene mee om dat eerst te proberen,als je heel erg misselijk bent kun je deze in zetpil vorm krijgen zodat je het niet uit kan spugen en het dus optimaal zijn werk kan doen. Mocht het niet goed werken dan kun je ook vragen om primperan maar daar komen ze vaak niet vanzelf mee in het begin. Ik kreeg bij deze zwangerschap (na opname voor infuus ivm uitdroging) Emesafene zetpillen,Primperan zetpillen mee tegen het overgeven en zantac in drank vorm om mijn maag wat te kalmeren. Toen ik dat kreeg ging het langzaam steeds beter. Ik was nog wel misselijk maar hoefde niet meer over te geven,daar was ik al HEEL blij mee! Zorg ook dat je echt genoeg drinkt want door vocht te kort kun je ook goed misselijk zijn. En luister ook goed naar je lichaam. Heb je de mogelijkheid om overdag even een dutje te doen? Pak dan die mogelijkheid want dan rust je ook uit wat ook belangrijk is want zo misselijk zijn kost ook veel energie (plus het hele zwanger zijn) Verder is het echt,hoe ellendig ook,de tijd even uitzitten. De meeste vrouwen voelen zich zo tussen de 13 a 16 weken een stuk beter. Dat is ook echt mijn ervaring. Rond de 13 weken werd de misselijkheid minder en was ik ipv elke dag de hele dag en nacht door misselijk,2 a 3 dagen in de week misselijk en zo werd dat steeds minder en minder en rond de 16 weken was het weg. Inmiddels 20 weken zwanger en eet ik alles weer en kan ik mij bijna niet voorstellen hoe ziek ik was. Dus hoe ellendig het nu ook is,het gaat echt beteren. Je zit nu ook in de piek van je HCG spiegel en dat kan de misselijkheid vererger. Je leest ook vaak dat veel zwangere vrouwen rond jou periode op hun misselijkst zijn. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen! Onthoudt dat je al richting het 2e trimster gaat,hou je daar ook aan vast en bel je huisarts of verlos/gyn en leg het voor en vraag als je daar behoefte aan hebt om medicatie. Sterkte en nogmaals,ik hoop dat je je gauw beter mag gaan voelen
Ik nam kleine slokjes cola of andere koolzuur houdende dranken dat hielp als het heel erg was en veel moest braken.. En regelmatig eten hielp bij mij heel goed😊 In de ochtend wist ik al gelijk dat het raak zou zijn dus nam in de ochtend gelijk een groot glas water dan ging het allemaal wat makkelijker en ging het niet zo pijn doen in me keel.. Heel veel succes!
Ik eet en eet...'k zit nu bijvoorbeeld alweer aan de gebakken aardappels. Verder veel brood, fruit en soms mac drive. 'K ben al dun dus ik wil echt niet afvallen. En een volle maag voorkomt het bij nu nog om te spugen. Is je maag misschien 's nachts ook te leeg. Ik heb bijv. gisteren om 24u nog een kom noodles naar binnen gewerkt. Sorry, misschien wordt je al misselijk bij het idee. Bij helpt eten dus, en niet te veel haasten in combi met genoeg slaap.
Ik heb voorbamelijk trek in snackbar😊 heel slecht eet het daarom ook maar 1x per week. Ik moet voorbamelijk snachts vaak mn bed uit om te plassen & dan begint het koren/spugen. Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders toch maar even richting huisarts op mn werk weten ze het gelukkig, ik moest het heel vroeg vertellen ivm risicowerk/agressie. Mn collega's nemen het vaak over als ze zien dat ik wit wg trek of begin te koren. Dat is wel echt super fijn! Naar hea die misselijkheid! Bij mn zoontje nooit last van gehad. Van de meest gekke dingen ga ik over mn nek, vies luchtje, kat die naar de kattenbak gaat, vaatwasser inruimen, maar ook clienten die ik moet helpen om naar de wc te brengen.mn vriend is gelukkig heel zorgzaam brood krijg ik er niet in.. Hij gaat zo cruesli/yoghurt & mini pizza'tjes voor me halen😊
Hier de hele dag misselijk en overgeven. Een paar collega's waar ik het meeste mee werk zijn op de hoogte. Alles wat erin gaat komt er net zo hard weer uit. bij de vorige 9 maanden lang over gegeven toen ook met 7 weken verteld
Hey Ik kan jullie wel zetpillen aanraden. Primperan, ik heb ze vanwege mn migraine. Je mag er alleen niet mee rijden. Kan er slaperig van worden.
Rijden mag met emesafene ook niet trouwens. De meeste anti-misselijkheidsmedicijnen maken wat suffig.
Ik zou ook even met de huisarts gaan babbelen. Ik was ook zodanig misselijk dat het mijn dagelijks leven en vooral mijn werk beinvloedde. Mijn clienten vonden het niet normaal dat ik al weken met de griep aan het werk was Zoveel en vaak overgeven dat ik tijdens het boven de wc hangen in mn broek pieste. Had zoveel spierpijn in mn buik dat ik niet eens meer mn urine normaal kon ophouden met druk. En "je straalt helemaal" kreeg ik niet te horen, wel "jeetje je ziet uit alsof je al een werk niet geslapen hebt". Ennnn bedankt