Hallo, Onze zoon kampt al lang met oor problemen. Dan weer ontsteking dan weer vocht achter trommelvliezen/glue oor. Toen hij 2,5 was zijn neus en keel amandelen eruit gehaald omdat hij bijna niet meer kon slikken zo groot dat ze waren , deze waren ook een probleem qua horen natuurlijk. Hij heeft logopedie gehad om de spraaktechnieken aan te leren en sindsdien ging het af en aan. Laatste oorontsteking en glue oor constatering en antibiotica waren 4 weken geleden.. Nu zijn we net terug met de camper uit Frankrijk en hoort hij bijna niets meer , wij denken dat het door de hoogte verschillen erger geworden is. Nu zijn we er klaar mee, zo als hij nu is kan hij eigenlijk niet naar school ,moet hem recht aankijken en dan met extra articulatie en harder praten om hem te laten horen wat ik zeg. Vrijdag ochtend hebben we een afspraak bij de huisarts. Mijn vraag is zijn er meiden met tips, ervaringen, wat zijn de mogelijkheden? Wij vermoeden dat trommelvliesbuisjes geopperd gaat worden. We vinden het allemaal goed in overleg uiteraard, hij moet in ieder geval meer horen als nu , hij trekt steeds weer meer in zijn eigen wereld. speelt alleen met zijn zusje leuk ( ook niet altijd maar dat is normaal )want die kennen elkaar door en door en begrijpen elkaar eigenlijk zonder woorden. Hij mist zoveel zo en word gefrustreerd en opstandig, wat logisch is want hij hoort de helft niet van wat mensen tegen hem zeggen. wie heeft ervaring?
Mijn zusje heeft 2 jochies met oorklachten. Die hebben al wat rondje amandelen en buisjes gehad. De oudste vanaf 1,5. De jongste zit vanaf 9 maand in die molen.. Je verhaal lijkt het meest op de oudste, je merkt dat hij steeds meer zelf gaat spelen, minder reageert, maar na een poos (dagen/weken) raakt hij ontzettend gefrustreerd en dan gaat het over in baldadig gedrag. Met buisjes is dat ook zo weer over.. De jongste is veel vaker echt ziek, maar gaat qua gehoor niet zo ver achteruit als zijn broer.
De buisjes hielpen/helpen dus wel bij hem??? Het lijkt me ook ontzettend frustrerend dat je mensen wel kan begrijpen maar dat je ze gewoon niet hoort en dat mensen naar jouw idee soms bozig worden omdat je iets niet doen/ niet hoort/ niet luistert terwijl je het impelweg niet gehoord heb.
Mijn dochter heeft nooit oorontsteking gehad, wel een 'lijmoor' met flink veel gehoorverlies (en de dingen die jij beschrijft mbt sociale contacten). Ze heeft nu twee keer buisjes gehad, daarna werd het dan steeds redelijk snel beter.
Bij allebei de jongens hielp het goed. De oudste hoorde ook echt meer. (Andere jochie andere klachten, maar hielp wel) Mijn zusje had vroeger hetzelfde, niet echt zware ontstekingen, maar wel volle oren. Ze vertelde dat het klinkt alsof je onder water bent, je hoort wel iets, maar kost je echt moeite om het goed te horen. Dan heb je twee opties: je gaat niet meer je best doen en de ouder is gefrustreerd, of je gaat je best doen, maar door alle energie die het kost raakt het kind gefrustreerd..
KLinkt heel bekend deepfreeze, Colin doet beide. aan de ene kant doet hij heel erg zijn best en vaak duikt hij in zijn eigen wereld en schakelt hij het gewoon uit lijkt het wel. Hij hoort wel gemurmel. maar probeert het niet echt meer te horen. Mijn man heeft heel dik oorsmeer , maar dat zit in ieder geval voor de trommelvliezen en kan eruit gespoten worden. Mijn man gaat vrijdag ook met hem mee naar de arts en we willen dan ook weer verwijzing kno arts want dit kan zo niet
Mijn beide kinderen zijn oorkindjes. Allebei voor hun eerste jaar kregen zij buisjes en neus amandelen geknipt. Je merkt echt verschil!