Hoi de titel zegt het al he?! Ik was dinsdag bij de VK en daar schatte ze ons meisje nu 6 pond.. Dus dan zou het wel een zo kunnen zijn, dat ze straks net zo groot en veel weegt als onze kleine man destijds. (4090gr 53 cm) Ik dacht dat een meisje 9 van de 10x kleiner is als een jongen. Maar een 2e blijkt dan wel weer groter te zijn dan de eerste. Hebben ze bij jullie geschat en was dit goed geschat?? Ik ben benieuwd... alvast bedankt voor jullie reacties!! Liefs Manny
Bij mij klopte de schatting wel ongeveer. Met 35 weken werd mijn zoontje op ruim 6 pond geschat (op dat moment) en toen hij met 38 weken werd geboren was hij 4040 gram. Bij mijn zus zaten ze er totaal naast. Haar dochter zou juist heel erg klein zijn. Bij 37 weken werd ze geschat op 2400 gram. Toen zij een kleine 3 weken later werd geboren woog ze toch ruim 3900 gram.
Bij mij klopte het totaal niet. Ze schatten mn dochtertje als een kleintje, max 6 pond. Toen ze geboren was, bleek ze 8 pond te zijn!! En ze stonden nog gek te kijken dat ze er niet vanzelf uit kwam...
De VK heeft er geen uitspraak over gedaan, zij deden ook niet zelf de echo. Met 36 weken heb ik een echo gehad en de echografiste schatte dat onze dochter bij de geboorte tussen de 6 á 7 pond zou zijn en ze was 3320 gram, dus het klopte. Ze is overigens met 41 weken geboren, dat maakt natuurlijk ook nog wel uit. Als je nog een week langer moet lopen, komt er toch weer een beetje bij.
Hier klopt het goed! Bij de laaste controle 39+5 weken) schatte ze toen op 6 pond. Ben een paar dagen later (40+1) bevallen en ons ventje was idd 6 pond! Nu denken ze weer aan een kleintje, van rond de 6 pond. Mss iets groter dan zijn broer, maar vast niet veel. Ben benieuwd!
Bij mij klopte het heel goed: de vlos schatte hem op 7,5 pond 2 weken voor de bevalling, en hij was 3890 gram.
Bij ons wer gezegd dat het een lichte baby was 5 á 6 pond (eerder 5 dan 6) En dat ze een klein hoofdje had (was ook niet zo 36cm) Toen ze geboren werd was ze 3500gram Bij de 2de heb ik het niet eens meer gevraagd ze hadden het bij de eerste al fout.
Hier zaten ze redelijk goed. Ze schatten Liam op 8 1/2 pond en hij was uiteindelijk bijna 9 pond op een paar gram na.
Bij mij klopte het ook goed, ze was geschat op een krappe 7 pond en ze woog 3310 gram dus klopte heel goed!
alicia zou rond de 6 pond uitkomen en is uiteindelijk geboren met 38 weken en woog 3160gr. denk dat als ik helemaal had uitgelopen ze rond de 3300gr had gezeten dus schating klopte wel mijn zoontje is gemeten via een echo en klopte op 20gr na precies
Ze schatte dat Aaron zo'n 7 pond zou zijn. Hij is geboren met 3240 gram. Dus ze zat er niet veel naast.
Bij mij klopte het bij de eerste echt niet! Ik kreeg een echo bij de gyn omdat ze maar niet indaalde. Ze werd toen geschat op rond de 6 pond bij geboorte. Toen de dame geboren was woog ze dus ruim 8 pond! Toen werd ook wel duidelijk waarom ze niet indaalde, mevrouw haar hoofd was gewoon te groot. Zelfs met de vacuumpomp lukte het bijna niet. OK was al gebeld voor een speodkeizersnede na anderhalf uur persen. Gelukkig heb ik alles op alles gezet tijdens mijn laatste perspoging en kon de OK toch weer afgebeld worden. Mijn zoontje woog trouwens minder als zijn zussen, dus het klopt niet altijd dat jongens meer wegen als meisjes. ik ben benieuwd of we dit keer weer zo'n 'beertje' krijgen. Gelukkig heeft de eerste de weg al gebaand en heb ik nu niet meer zo'n moeite met grote kinderen baren.
hier klopte de schatting van de vk én de echo met 35 weken niet. beiden dachten dat Ties een kleine 6 pond zou zijn, maar hij was precies 7 pond!
Hier kloptte het niet.. Faye werd 7,5 pond en ongeveer 52cm geschat (ik hoor haar nog zeggen, jullie krijgen een lange baby). Ze was 6,5pond en 48cm.. Het was trouwens wel een stagiaire.. Had denk ik nog niet zoveel inschattingsvermogen Ze is trouwens met 39+4 geboren, dus niet te vroeg.
Hier klopte het ook niet. We moesten rekening houden met een kindje van 7,5 pond. Onze kleine man woog exact 3000 gram.
Hier schatten ze de baby op 6 a 7 pond, mits hij zich op tijd aan zou kondigen Hij werd geboren 3 dagen overtijd en was precies 3500 gr dus het klopte!