weer werker na het slechte nieuws

Discussie in 'Miskraam' gestart door dorisn, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    morgen moet ik voor het eerst weer werken nadat ik afgelopen vrijdag het slechte nieuws heb gehad. ik zie hier best een beetje tegenop. wie heeft hier ervaring mee en misschien tips om de dag door te komen?
    liefs doris

2. Clau24

Clau24 Niet meer actief

Geen tips kan je alleen vertellen dat ik woensdag weer voor het eerst ga werken na mijn curretage (vorige week maandag)...
    Aan de ene kant zie ik er tegen op, omdat ik niet zo graag wil praten er over (maar ja het zijn allemaal maatschappelijk werkers ;)) en aan de andere kant heb ik er wel weer zin in! :rolleyes:

3. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Jeeminee dorisn, ik vind het best wel snel hoor. Ben zelf meer dan een week thuis gebleven, maar ja, dat moet ieder voor zich weten. Zo lang je je maar niet gedwongen voelt...?

Tips heb ik dan ook niet echt, ik hoop dat je werk genoeg afleiding kan bieden in elk geval. Sterkte!

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik hoef gelukkig maar van 11-17 te werken dus dat is nog wel te doen denk ik. ik was eigenlijk van plan om afgelopen zaterdag weer te gaan werken maar achteraf gezien ben ik blij dat er al vervanging was geregeld voor me. ik ben een beetje het type niet zeuren maar doorgaan. daarom viel het me tegen dat ik het toch moeilijker vind dan ik had gedacht. clau24 succes woensdag. ik heb dat ook wel een beetje. aan de ene kant zie ik er tegenop, maar aan de andere kant dan heb ik wel weer afleiding en dat is ook wel fijn.
    liefs doris

5. Clau24

Clau24 Niet meer actief

Oh dat is wel een mooie tijd, maar wel snel na het slechte nieuws!
    Jij ook veel succes morgen!

6. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    hallo,
    ik weet wat je voelt,heb vorige week het zelfde meegemaakt.
    gelukkig heb ik lieve collega die mijn verhaal hebben aangehoord en me hebben laten huilen.dit luchte erg op.je probeerd jezelf toch altijd groot tehouden maar je de hormonen he.hoop voor je dat je je draai vindt op het werk.
    iedereen is daar toch weer anders in.veel sucses

7. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Ik denk dat het heel persoonlijk is.
    Op maandag gecureteerd en donderdag van 9 tot 9 gewerkt,afleiding doet mij goed.
    Maar kan mij heel goed voorstellen dat je er ook nog helemaal geen behoefte aan hebt,en vind dan ook dat je er lekker aantoe moet geven en thuis moet blijven.

8. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Jeetje Clau, zie in jouw banner dat je met 15 wk een miskraam hebt gehad. Wat erg zeg! Hebben ze enig idee van de oorzaak? Of heb je die kans van 1 op 10 sowieso tot 16 weken...?

9. Clau24

Clau24 Niet meer actief

Hallo Djaminah,
    Nee ze hebben geen oorzaak helaas! Niks geen magische 12 grens hier dus! :confused: Ze noemen het ook gewoon domme pech eigenlijk! :cry:

10. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Na een curettage wordt door het ziekenhuis geadviseerd eerste week niet te werken.
    Dus gewoon daaraan houden. Ik ben die week ook thuis gebleven en daarna weer full time aan de slag gegaan.
    Je lichaam heeft (fysiek en psychisch) wel even die rust nodig, gun het jezelf!

Bij mijn spontane miskramen ben ik meteen (na slecht nieuws) weer voor halve dagen gaan werken, voor de afleiding.

11. Clau24

Clau24 Niet meer actief

Mieltje, ik ben idd na mijn eerste miskraam die spontaan kwam ook weer meteen aan het werk gegaan!
    Nu na mijn curretage vorige week ga ik pas a.s. woensdag beginnen, omdat ik het deze keer geestelijk en lichamelijk veel zwaarder vond...

12. Clau24

Clau24 Niet meer actief

Dorisn hoe ging het werken vandaag? Was het meegevallen of viel het tegen?

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik ben bij al mn 3 miskramen een week thuisgebleven en daarna voor een paar uur per dag begonnen. Ik was gewoon erg moe enzo ervan.
    Na 3 weken werkte ik weer op volle kracht geloof ik ongeveer

14. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik vroeg enkele dagen verlof aan mijn gyn maar ze zei dat ik best een week mocht nemen. En het heeft me goed gedaan, na die week was ik helemaal hersteld (lichamelijk) en het werk zorgde voor afleiding.

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb gisteren mijn mk gekregen en ik ben gewoon vandaag weer aan het werk gegaan voor de hele dag.
    Thuis zit ik mezelf ook alleen maar in de weg en op mijn werk heb ik nog een beetje afleiding
    ik probeer mij te troosten met het idee van de volgende keer beter!

16. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    ik heb 15 juni mijn curretage gehad, werd ook geadviseerd om deze week thuis te blijven.. dat heb ik dus ookgedaan.. ga pas maandag weer aan het werk..

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou vandaag en morgen blijf ik dus wel thuis
    wat heb ik gisteravond een pijn gehad.....

ik blijf even rustig thuis dan heb ik 4 dagen om een beetje op te knappen en dan ga ik maandag weer aan het werk....

ik denk dat ik het een beetje onderschat heb

18. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hey Liesje, je wilde inderdaad wel heel snel opnieuw gaan werken... Ik dacht ook dat ik lichamelijk snel hersteld was maar ik heb 3 dagen nadien nog (hevige) buikkrampen gehad en bloedverlies erbij.
    Een hele week vrijnemen hoort erbij, geniet maar van de rust!
    Veel sterkte.

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    het viel me best mee om vorige week dinsdag weer te gaan werken, had alleen de pech dat ik ook nog eens behoorlijk verkouden ben geworden. mn collega`s vonden het best moeilijk om over te praten en ontweken het onderwerp, dat vond ik wel een beetje jammer. ik werk in een winkel en volgens mij is het dikke buiken seizoen, vind dat best moeilijk. maar goed. even rustig ademhalen en weer doorgaan.
    liefs doris

Deel Deze Pagina