Vanaf wanneer testen jullie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kirsten1990, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1990

10 jul 2015
    44
    0
    0
    We zijn sinds deze maand bezig om zwanger te worden en ik verwachte echt niet dat het direct zou lukken maar ongeduldig als ik ben had ik het stiekem wel heeeel erg gehoopt. Nou is zaterdag mijn nod, althans dat denk ik aangezien mijn laatste periode feitelijk gezien nog onttrekkingsbloed was...
    Nou heb ik dus geen idee wanneer ik kan testen, van deweek wel getest maar die was hartstikke wit (kv 2v5) maar om nou continue te testen word een beetje een dure hobby maar ergens moet ik me ook onwijs inhouden om te testen...
    Vanaf wanneer testen jullie en in het geval van stoppen na de pil hoe snel was toen je eerste ongesteldheid?

2. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    #2 Braam0, 21 okt 2015
    Laatst bewerkt: 21 okt 2015
    Als je stopt met de pil kan je cyclus behoorlijk van slag zijn. Hoeveel dagen heb je nu geteld? Ik werd na 35 dagen voor het eerst echt ongesteld na de pil. Weet je wanneer je een eisprong hebt gehad? Je zou kunnen gaan temperaturen of ovulatietesten kunnen gebruiken dan krijg je wat meer duidelijkheid van je cyclus. Als je dit te vroeg vind is het gewoon gokken en afwachten.. Moeilijk om te zeggen wanneer je nu ongesteld zou worden, kan wel eventjes duren bij sommige dames.. Hoop dat je snel ongesteld word of een positieve test in handen mag hebben!

3. Homeland

Homeland Niet meer actief

Wat Braam zegt. Bij mij duurde het 71 dagen in 2015 en 70 dagen in 2013 voordat het op gang kwam.
    Hopelijk snel bij jou en idd evt. tempen en testen.
    Succes!

4. kirsten1990

10 jul 2015
    44
    0
    0
    Ik zit nu op dag 22 na mijn laatste ongesteldheidsdag.
    We doen bewust geen ovu testen en temperaturen voorlopig omdat ik bang ben dat ik dan helemaal super gefocussed erop wordt en over het algemeen hebben we toch regelmatig seks dus wat dat betreft moeten we bijna altijd wel een x op het goede moment zitten. Ik hoop dat het bij mij geen 70 dagen gaat duren eer ik weer ongesteld wordt en dus wellicht weer een kansje kan wagen! Lijkt me erg frustrerend!

5. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Is dat een regeltje na het stoppen met de pil? Want anders moet je gewoon beginnen met tellen vanaf de eerste ongesteldheidsdag en niet de laatste. Ik hoop voor je dat het ook geen 70 dagen duurt en dat jullie dan weer snel verder kunnen! Succes

6. kirsten1990

10 jul 2015
    44
    0
    0
    Voor zover ik weet telt je laatste dag onttrekkingsbloed nog als "pilgebruik"
    Maargoed anders worden er dus 5 dagen bij opgeteld...

7. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ah oke, dat wist ik dan weer niet sorry. Misschien over een weekje nog een test proberen? Ik vond het ook enorm lastig om te wachten tot m'n ongi na het stoppen met de pil omdat je niet weet wat je kunt verwachten.

8. lsnne

lsnne Lid

19 okt 2015
    75
    0
    6
    verpleegkundige
    gelderland
    Hier precies hetzelfde.Ook een maand geleden gestopt met de pil.Ik ben een week na mijn ongesteldheid begonnen met ovulatietesten (ik weet dat ze aanraden er nog een paar maanden mee te wachten maar ben zo ongeduldig als wat).Nou heb ik 15/10 mijn eisprong gehad. Zover ik weet kan ik 14 dagen daarna testen als ik niet ongi wordt.Misschien dus een idee om inderdaad te starten met ovulatietesten? Dan weet je precies wanneer je eisprong is en wanneer je ongesteld moet worden en dus ook kan testen.Ik hoop ook echt dat het snel lukt, ook al weet ik dat het een poos kan duren.Succes hou me op de hoogte!

Deel Deze Pagina