Ons meisje mocht naar 3 flessen en nu deed ik een tijdje 2x 180cc en 2x 90cc maar ik heb vandaag geprobeerd om er gewoon 3x 180cc van te maken en dat ging eigenlijk super. Het schema was vandaag: 8.00 uur fles 180cc 10.00 uur fruitje ong de hoeveelheid van 1 6maanden potje 13.30 uur fles 180cc 17.00 uur groenten heel 6 maanden potje en toetje 19.30 uur fles 180cc met 4 voedingsschepjes (vd nutrilon) rijstenbloem. Af en toe krijgt ze ook brood rond 12 uur maar als ze slaapt maak ik haar daar nog niet voor wakker. Tussendoor drinkt ze wel regelmatig zelf uit de beker diksap. Wat vinden jullie van dit schema en hoe ziet jullie schema eruit met 3 flessen??
Onze meisjes zijn bijna even oud! Ik vind het nogal vroeg om naar 3 flessen over te gaan, maar eerlijk gezegd weet ik ook niet wanneer dan wel. Ik denk als je 2 van 90cc gaf, en nu 1 van 180 het dan idd niet uitmaakt. Wel is het zo dat je op de tijd dat je nu die fles geeft smiddags, je eigenlijk brood zou willen geven, toch? En met zo'n grote fles denk ik dat ze daar geen trek meer in heeft. Ik zou dan denk ik toch liever een boterham en een flesje van 120/4 geven ofzo. Mijn "schema" is als volgt: ontbijt: 180/6 met lichte granen pap slapen tot laat! Als ze op tijd wakker is: iets fruit, maar meestal slaapt ze tot de lunch. lunch:1/1,5 boterham met boter of appelstroop en 120/4 melk slapen ca 16 uur: (rest van het) fruit en 120/4 avondeten: groenten met aardappel, oefenen met water of thee voor de nacht, ca 20 uur: 180/6 met rijstebloem. Volgens mij als je naar 3 flessen gaat valt eerst die van 16 uur weg, zeiden ze op CB. Dat kan je dan vervangen door thee of iets met een tussendoortje. En die tijden zijn ook niet vast. Als ze zo lang slaapt dan kan je ook om half 2 een boterham geven?
Ik vind je schema er prima uitzien, hier ging dat rond die leeftijd ook zo. Als ie wakker was kreeg ie rond 12 uur brood om te oefen maar sliep ie, dan niet.
@Druif, nee ik wil om 12 uur brood geven en rond half 2 krijgt ze dan de 2e fles van 180. Nu maak ik haar nog niet van wakker voor brood, het is nog de 'wenperiode'
Vandaag is het ook weer goed gegaan met het schema uit mijn 1e bericht Houd het voorlopig dan maar even zo aan denk ik.
Lucas is iets jonger maar wij hebben het volgende schema. 7.30 180/6 +rijstebloem 10.30 fruithapje 12.30 240/7 17.00 groente hapje + toetje 18.00 180/6 22.00 240/7 Als Lucas meer van het groente hapje gaat eten vervalt de fles van 18.00 en geven we de fles van 22.00 om bijv. 20.00. Het zelfde schema als wat jij opschrijft. Zo hebben we dit bij onze oudste ook gedaan en het beviel mij goed.