Geslachtsvoorspelling dmv rode kool test

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Melia, 28 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melia

Melia Actief lid

20 jul 2012
    121
    1
    16
    NULL
    NULL
    #1 Melia, 28 aug 2016
    Laatst bewerkt: 28 aug 2016
    Hallo Dames,

Ik ben 13 weken zwanger en kan niet wachten tot de 20 weken echo om het geslacht van m'n baby te weten.
    Nou heb ik veel gelezen over de huis testen die je zelf thuis kan proberen. Wie heeft ervaring met die testen en blijkt de uitslag juist te zijn. Ik heb de zout test Al geprobeerd en nu wil ik de rode kool test proberen.

Dus dames die deze test ooit hebben geprobeerd, graag de uitslag ook als die niet kloppend bleek te zijn😁

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Bakerpraatjes.
    Zulke testen zijn gebasseerd op de zuurtegraad in je urine.
    En wat bepaald de zuurtegraad in je urine? Juist..... hetgeen wat je eet en drinkt en dat wordt dus niet bepaald door de baby ;)

Dus die testen zijn leuk om te doen maar je moet echt niet uitgaan van de uitslag, 50/50 kans dus ;)
    Net als de "officiele" gender urine testen, alleen daar betaal je dan weer (flink) geld voor.

3. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Als je echt niet kan wachten zijn er goede echopraktijken waar je tussen dd 14 en 15 weken terecht kan voor een geslachtsbepaling. Lijkt me iets betrouwbaarder dan rode kool

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bakerpraatjes idd. Het geslacht zou door een goede echoscopist nu al gezien kunnen worden. De 20-weken echo is niet enkel om het geslacht te weten te komen.

5. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Geen ervaring hiermee maar je kan kijken bij een oud topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/278789-rode-kool-test.html

Als je niet kan wachten kan je ook een pret-echo laten maken, kan bij sommige echo bureaus al vanaf 14-15 weken.

Ik heb overigens zelf geen geslachtsbepaling laten doen, ten eerste omdat het nooit 100% zeker is. (mijn neef had te horen dat het een meisje was, alles roze en er kwam toch een jongen uit) en ik vind het gewoon leuk om het juist niet te weten.

Daarnaast zie ik het als extra motivatie straks bij de bevalling :D

6. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Bij het echo bureau waar ik ga kan het zelfs al met 13 weken (ikzelf plan hem rond 15 weken)

7. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de zout test bij de eerste gedaan en die gaf aan een jongen. Werd uiteindelijk ook een jongen 😏 Maar ach het zal wel toeval zijn🤔

8. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier had de rode kool test het juist ;)

9. Logan

Logan Niet meer actief

Zulke testen zijn altijd 50/50, net als de bakerpraatjes. Vanaf 15 weken kunnen ze het geslacht al zien, de 20 weken echo is sowieso meer voor de medische punten.

Deel Deze Pagina