Vanaf wanneer tot wanneer in wipstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door vruchtje24, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Vanaf hoeveel weken tot hoeveel weken gaan/ging jullie kindje in de wipstoel? Ik dacht dat het pas mocht vanaf 6 weken. En bij het wippertje die wij hebben staat dat het maar tot 6 maanden mag. Ik dacht altijd veel langer?

Nou ik hoor graag jullie ervaringen

gr vruchtje

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wij hebben het volgens mij vanaf een week of 2 gedaan en dan op de platste stand. Wel wat langer dan 6 maanden, maar dat is heel erg afhankelijk van je kindje. Als je een druktemakertje en wiebelkontje hebt zul je hem sneller niet meer gebruiken dan wanneer je een rustig kind hebt.

Mijn zoontje ging op een gegeven moment opzij hangen, toen vond ik het niet veilig meer. Weet niet meer hoe oud hij toen was.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben hem vanaf week 1 gebruikt, in de platste stand. Tot een maand of 6. Toen kon ze goed zelf zitten op de grond en in de kinderstoel.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vanaf week 1, helemaal plat, en nu zit ze op standje 3 van 6.

5. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Mijn kindje ging geloof ik vanaf een week of 3 in de wipstoel, hij is nu 13 maanden en zit er nog dagelijks in. Moet wel zeggen dat ik de BabyBjorn wipper heb, daar kunnen kindjes veel langer inblijven (tot 13 kilo), en ook als ze veel gaan bewegen kunnen ze daar niet uitvallen of mee omrollen i.t.t. "gewone" wippers.

6. Anna200809

28 dec 2008
    21
    0
    0
    Ik hoorde net nog tijdens een rondleiding op een potentieel kinderdagverblijf dat een baby beter niet langer dan 1 uur per dag in een maxicosi en/of wipstoel kan liggen. Als baby kun je ze dan beter plat in de box laten liggen.

Deel Deze Pagina