hallo ja ik weet dat er vaker zon topic over was maar word er niet duidelijk van en kan er neit veel van vinden maar mijn zoon van 6 maand past nog net in maxi cosi. hij zit ook elke keer met zijnhoofd naar beneden wat ik gevaarlijk voor nekje vind en cb zegt als het echt niet kan doe t maar maar is er nog meer mensen die hun kind vroeg in vervolgstoel zetten hij is dan ook bijna 9 kilo en 72 cm en hij heeft voort een hekel aan maxi cosi(tja als hij er zo gevrot in moet zitten) wat zouden jullie doen en de vervolg stoel kan in ligstand
Ik zou hem in jouw geval in de vervolg stoel op ligstand doen. Jamila kon ook met 7 maanden echt niet meer in de MaxiCosi en hier zeiden ze bij het cb dat de manier waarop zij in de MC zat ook niet bepaald veilig is . Ons meisje vond het geweldig om "normaal" in de auto te zitten en vond auto rijden meteen een heel stuk leuker.
Mijn zoontje is echt groot 10,8 kilo en 74 cm en past nog prima in de maxicosi (8,5 maand). Ik snap het dus niet... Heb je het kussentje er al uitgehaald? Een maxicosi is verreweg de veiligste manier van vervoeren voor je kleintje dus als je nog even doorkan met de maxitaxi dan zou ik dat doen
Ik denk dat er toch verschillende maten in die stoeltjes zijn. Ons ukkie is gemiddeld qua gewicht en lengte voor een 1jarige (bijna 11 kilo; 74 cm). Hij past nog steeds in de MC. Zit nu wel een beetje krap dus wij hebben net een echte autostoel besteld. Wij doen hem nooit een jas aan in de MC; hij zweet zich dan rot, scheelt ook wel wat ruimte. Bij 6 maanden heeft hij (vakantie) in een Groep-1 stoel gezeten, die kon vanaf 9 kilo. Dat was hij toen net, maar ik vond het niet geweldig zitten voor hem. Leuk dat hij vooruit kon kijken, maar hij had zoveel ruimte om heen en weer te 'bobben' met z'n hoofdje...
Esmee was 5 maanden dat ze al in een auto stoel zat, dit van wege dat ze in de mc steeds wou gaan zitten. in jou geval kan je ook makkelijk over gaan op een auto stoeltje en die evtueel ook in de lig stand doen (deden wij toen ook) het is niet altijd uit tegaan van de kg en de lengte van de mc wat ze zeggen , als je echt moet wachten tot ze 9 kg zijn voor in een auto stoeltje dan zat esmee nog in een mc
Mocht je hem in een autostoel willen zetten, dan zijn daar ook verkleiners voor te krijgen zodat z'n hoofdje niet zo heen weer schommelt.
Wanneer moet mijn kindje vanuit zijn eerste Maxi-Cosi baby-autozitje naar het opvolgende autozitje? Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje; Groep 0 of 0+ dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel. Pas als het kindje met het kruintje van het hoofd net aan de rand van de kuip komt, is het tijd over te stappen naar het volgende autozitje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autozitje te plaatsen. Heb dit stukje even gekopieerd van de site van MC. Er word vaak te snel overgegaan op een vervolgstoel. Dikke jasjes uit in MC, beentjes eroverheen is geen probleem. Als ze wat krapper zitten is ook niet erg.