vanaf wanneer uit tuitbeker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavd, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Vanaf 6 maanden zijn we het drinken (anders dan melk) gaan aanbieden in een tuitbeker en vrij snel kwam daar de rietjesbeker bij. Sinds dat Jesse 1 jaar is zijn de flessen helemaal de deur uit en krijgt hij alles uit een tuit- of rietjesbeker. Zijn warme melk voor hij gaat slapen krijgt hij uit een tuitbeker (uit een rietjesbeker wil hij dat niet drinken, komt denk ik doordat het warm is) en de rest krijgt hij meestal uit een rietjesbeker. We zijn ook aan het oefenen met een gewone beker, Jesse vindt het ook geweldig om af en toe een slokje van mijn drinken te krijgen. Nog een paar maandjes oefenen en dan gaat dat ook wel goed denk ik (nu is hij vaak nog te gulzig of te lomp, houdt de beker dan bijna op zijn kop).

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Niet.. haha ze wil hier geen tuitbekers dus hier drinkt ze uit rietjes of gewoon uit een normale beker..

3. gladness

gladness Lid

9 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik met 6 en halve maand begonnen met het aanbieden van kamillethee uit een tuitbeker. Gewoon kijken wat ze doet en ze pakt het eigenlijk gelijk op.
    Ik wilde haar eerst direct gewoon laten drinken uit een gewone beker (er wordt gezegd dat dit beter is), maar dat laat ik haar eerst oefenen met een lege beker of een klein laagje erin.

Zijn jullie begonnen met een harde tuit of een zachte tuit?

4. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    ik heb een zachte tuit

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Heb nooit een tuitbeker gehad....hji kreeg melk uit een fles,en met 9 maanden wat joghurt verdund met melk uit een gewone beker om hem zo te laten oeffenen..met ongeveer een jaar kreeg hij alleen voor het slapen gaan een flesje melk,en verder dronk hij met onze hulp(wij hielden beker vast,doet hij nu zelf) uit een gewone beker...

6. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Hier nooit geoefend, ik houd zelf de beker vast maar zowel met ruit &gewoon vind ze geweldig.. Ze is overigens wel flesweigeraar..

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Met 6 maanden begonnen hiermee. Eerst met een zachte tuit van Nuby en nu drinkt ze uit eentje met een harde tuit.
    Hebben er eigenlijk niet mee geoefend ze pakte hem gelijk en begon te drinken.

8. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    I.p.v. het fruithapje 's ochtends pers ik af en toe een sinaasappel, gooi ik de gefilterde vezelfs en het sap in de blender, maak ik het een beetje aan met rijstebloem en doe ik het in de tuit. Meer om haar alvast kennis te laten maken met zelf vasthouden en ze vindt het geweldig!

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier proberen we het elke dag wel, maar het kantelen heeft ze niet door. Ik doe dit overigens alleen maar met water. Want onze dame heeft een aversie tegen eten, en alles wat we erin krijgen, daar zijn we blij om, maar dat gaan we nu even niet veranderen:)

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    kleine meid is 11 maanden en drinkt alleen uit de tuitbeker als een ander hem voor haar beet houd ;)
    ze heeft nu een rietjesbeker en dat gaat super. ze pakt hem zelf als ze dorst heeft en ze drinkt er goed uit. is ook beter voor d'r tandjes.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma keek nooit om naar een tuitbeker. We zijn rond 7/8 maand begonnen met uit een beker drinken waardoor ze al snel goed uit een beker kon drinken.
    Julia wil ook nog geen tuit dus gaan we bij haar ook maar eens een beker introduceren.

12. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag een tuitbeker bij de Prenatal gekocht. Op het briefje in de beker stond: gebruik vanaf 12 maanden.
    ??
    Waarom zou dat dan zijn?
    LIgt dat aan de soort beker? Het is er eentje met een harde tuit?

13. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    wij proberen af en toe al eens met diksap... alleen vind ze dat niet lekker tis met een zachte tuit die ze in haar mond doet en er een beetje op bijt ..drinken lukt haar nog niet.
    tis wel een grappig gezicht...

Deel Deze Pagina