Wanneer met je kindje in het zwembad?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by prrrsam, Sep 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Ik ga binnenkort naar Centerparcs (Jawel, via felicitas :)), maar nu wil het dus, dat daar een zwembad is (eerst nog naar een badpak zoeken, bikini's kunnen niet meer haha).. Ze heeft haar eerste inentingen gehad.

Maar hoe pak je dat nou aan? Ze kan nog niet zelfstandig zitten..

Ik kon me niet opgeven voor babyzwemmen, want dat moest al 6 maanden van te voren.

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik ben 2 weken geleden voor het eerst met jayden te zwemmen geweest hij kon ook in zo'n baby ring maar ik vond dat er dan teveel van zn lichaampje boven water was dus gewoon lekker tegen mij aan.
    het was wel een verwarmd pierenbadje maar hij vond t prachtig.
    ik had voor jayden een zwemluier en daar overheen een zwembroek (hoeft niet) en dan een badcape vlak bij de rand gelegd zodat ie niet te ver hoefde en t dus niet koud zou krijgen.

veel plezier en een fijne vakantie!

3. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik ben met JOrdy al met 10 weken wezen zwemmen. Ik hing altijd een badjasje over de warming dat ik zodra ik uit het water kwam met hem die aan kon doen bij hem. Ik had dan van die zwitsalwegwerpwashandjes zodat ik hem daar een beetje mee af kon doen zodat hij niet meer naar de chloor rook. Ik vond het toen nog niet makkelijk om te douche. Nu ga ik altijd even met hem douche en was ik hem daar.
    Daarna droog ik hem af en smeer ik hem in met zitsal voor de droge huid en kleed ik hem aan en daarna doe ik pas me zelf. In de winter of asl het kouder is neem ik ook een badjas voor mezelf mee omdat ik het ook nogal koud kreeg :D

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Hier met 3 maanden begonnen met zwemmen. T zwembad hier is vrij warm maar we hingen haar handdoek alvast op bij de douches zodat na het zwemmen en douchen haar lichaam gelijk lekker warm in de handdoek gepakt was. Tijdens het zwemmen draagt ze trouwens een zwemluier van de Prenatal (luier en zwembroekje ineen). Insmeren met creme doen we hier praktisch nooit (tot op heden niet nodig) alleen haar liesjes na het zwemmen met een beetje vaseline omdat die soms een beetje rood kunnen zijn door het zwembroekje.

In het water kun je je kindje lekker vasthouden en een beetje door het water heen bewegen. Springen, spetteren...gewoon kijken wat ze leuk vindt... Misschien is gewoon lekker tegen mama aan om zich heen kijken al heel leuk!

Share This Page