Melk ineens vloeibaarder????

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door nelta, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Beste Teddy,

Na lang zoeken hadden we eindelijk een goede fles/speen en houding gevonden om onze dochter ook uit de fles te laten drinken. Dit doet ze namelijk liever niet.

We gebruiken de zachte Nuby fles met standenspeen op standje 3 en dan de speen in dr schisis (ze heeft een lipspleet) en dan dronk ze aardig.

Nu gaat het sinds een paar dagen ineens te hard met die speen; het loopt zo uit de fles (ook bij standje 1 en 2), terwijl dit eerst niet het geval was. Ze verslikt zich nu elke keer met drinken en wordt dan boos en wil niet meer uit de fles drinken en dat terwijl het eindelijk goed ging. We hebben de 1-speen er weer op gezet, maar dan gaat het te langzaam volgens mij.

Kan het dat mijn melk ineens vloeibaarder is? Ze spuugt trouwens ook meer sinds een week.

Zou ik nutriton kunnen gebruiken? Zo ja, hoeveel dan? Ze drinkt ongeveer 80-100cc per voeding. En heb je nog andere tips?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar dat het eruit loopt en je dochter zich verslikt.
    Dat je melk veel vloeibaarder wordt kan eigenlijk niet volgens mij.
    Als het niet lukt met de 1 speen en de 2 stand dan heb je inderdaad als alternatief om de melk in te dikken, op het pak nutriton staat hoeveel je moet gebruiken.
    Succes en bij vragen horen we het graag weer.

Mirjam

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het lukt inmiddels weer met de 1 speen en ik heb de 2 speen ook gehaald, zodat ik die achter de hand heb.

Maar ze drinkt nog niet veel uit de fles, gemiddeld 80 cc. Ik weet dat mijn zoontje flessen van 200cc (ook bv) dronk op deze leeftijd. Nu zat hij wel op 2 voedingen minder. Het lijkt me zo weinig.
    We helpen dr al iets door in de fles te knijpen

Deel Deze Pagina