Titel zegt het al: Vanaf wanneer liet jij je baby slapen met een knuffeltje? Mijn dochter (4mdn) heeft een zacht knuffeltje die ik haar mee geef in bed. Maar merk dat ik nog steeds bang ben dat ze er door zal stikken op een of andere manier. Dus ik leg hem alleen maar hoog in bed waardoor ze er eigenlijk niks aan heeft.. Vanaf welke leeftijd is het veilig voor een baby/kindje om met een knuffeltje in bed te slapen?
of een knuffeltje nemen die eventueel luchtdoorlatend is? wij hebben een slaaptut voor haar een hoofdje van een konijn (rond) en een katoenen doekje eraan ligt wel eens over haar hoofd maar ze kan er prima door ademen (hebben we uiteraard zelf getest) ze slaapt eigenlijk niet zonder....
Ze heeft dit knuffeltje van het merk Happy Horse: Bekijk bijlage 205985 Denk op zich niet dat ie zo gauw over haar neusje en mondje zal liggen, en door het lichte gewicht van het knuffeltje verwacht ik dat ze dan alsnog gewoon kan ademen. Maar ik blijf er niet helemaal gerust op. Is er een leeftijd waarom een baby zelf haar hoofd zal draaien mocht ze geen lucht meer krijgen?
dat kan je zelf het beste bepalen..het ene kindje is het andere niet, maar met 4 mnd kan het nekje toch al alle kanten op..? ik heb mn zootje vaak geobserveert om te kijken hoe hij er mee omgaat, vaak trok hij het gewoon weg als het in de weg zat... ik wa ser niet ehct bang voor, mn zoontje begon ook al rond 4/5 mnd op zn buik te slapen...was sterk zat
Mijn mannetje is nu bijna 3 maanden, maar slaapt al ruim een maand met een knuffel en tutdoekje. Verder nooit zo over nagedacht. Als hij heel moe is, zie ik dat meteen aan hoe hij ze vast pakt.
ik geef mijn zoontje nog steeds geen knuffel. pas wanneer hij het aangeeft mag hij hem mee in bed en nu heeft hij nog geen behoefte aan en misschien komt dat ook wel niet. hij heeft wel een favoriete knuffel van snooze baby maar daar speelt hij vooral mee ook als ik hem in bed mee zou geven. dus dat lijkt me nog geen goed plan haha. maar idd wat de andere dames zeggen goed kijken naar je kindje wat die ermee doet. hier liet hij met 4 maanden gewoon een doekje op zijn hoofd liggen en trok hem niet weg.
Nou dan moet ik het misschien maar proberen los te laten. De keren dat ik het knuffeltje in haar armpjes heb gelegd, zit ik toch ongemakkelijk en ben ik bang dat ze erin gaat stikken. Terwijl ze een heel sterk nekje heeft en heel goed haar hoofd kan draaien (en optillen). Dus denk dat het wel kan.. Zal straks gewoon het knuffeltje eens op haar hoofd leggen om te kijken wat ze doet. Misschien stelt dat me meer gerust Maar velen zijn er dus al veel eerder mee begonnen, haha..
waarom wil je perse een knuffeltje in bed? als een baby daar nog niks mee doet dan zou ik het gewoon weglaten of heeft ze hem nodig om in slaap te komen?
Nee ze heeft de knuffel niet nodig om in slaap te komen. Tot nu toe lag hij dus ook alleen maar bij het hoofdeinde, ze kan er niet bij. Maar ik heb zelf als kind altijd een vaste slaapknuffel gehad en vond dat heel fijn. Ik gebruikt het knuffeltje nu pas sinds ik werk, dan slaap ik er zelf mee en dan de volgende dag bij mijn moeder (als ik dus aan het werk ben) heeft ze er troost aan als ze mijn geur ruikt. En dan slaapt ze er wel mee.. Heb net geprobeerd of ik zelf door de knuffel kan ademen, en dat kan gemakkelijk. En zeker als hij los op je gezicht ligt hindert hij het ademhalen helemaal niet. Dus ik laat haar er maar gewoon mee slapen..
wij hebben vanaf 5 maanden hele kleine knuffeltjes in zijn bedje gelegd die hij in 1 handje kon vasthouden. toen hij met 8 maanden naar zijn eigen kamer ging hebben we hem een knuffel in bed gelegd. hij is echt gek op zijn winnie de poeh en kan zonder ook niet slapen
Mijn zoon heeft vanaf zijn geboorte een knuffeldoekje/popje bij zich. In de couveuse diende dat ding als zijn dekentje, en nu friemelt ie de hele nacht aan. Hij kan er echt niet zonder, gelukkig heb ik er 2 van . Maar ik zou gaan voor een doekje in plaats van een echte knuffelbeer met al die haren e.d.
Knuffeltje kan gewoon.Mijn dochter heeft een hele tijd geen knuffel gehad en toen heb ik net als jij er een bij dr hoofdeinde gelegd en ze pakte hem ineens als knuffelNu slaapt ze er met dr hoofd op(Buikslaper) Hij heet Okki en ze kan niet meer zonder,ach ja als ze 18 is zal ze toch wel zonder kunnen zo denk ik dan maar.Heb er wel 2 want ze hechten zich er toch onbewust sneller aan als je denkt. Maar volgens mij kan het echt geen kwaad.De kleine van een vriendin is 8mnd en heeft wel 10 knuffels in zijn bed,wat ik wel overdreven vind..
Mijn schoonzusje vertelde laatst dat bij haar na heel wat maanden verkering de punt kwam dat haar vriend eiste dat de knuffels uit bed gingen als hij kwam slapen
Wat zijn jullie allemaal vroeg, gaven jullie kindjes zelf aan een knuffeltje te willen, of hebben jullie het er gewoon bijgelegd? Mijn zoontje speelt graag met knuffeltjes, maar toont geen enkele behoefte er aan als hij gaat slapen, dus leg ik er ook geen een bij hem?
Onze zoon kon met 3 maanden zelf zitten en met 4 maanden al staan dus vrij snel een eigen knuffeltje (heeft wel altijd in zijn bed gelegen trouwens maar in het begin aan het voeteneind) als ze sterk genoeg zijn om bv hoofdje af te draaien of om knuf op te tillen dan vind ik dat prima.. heb wel zelf door de knuf geademend en gekeken of ik er lucht doorkreeg dat ging trouwens prima.. was ook geen massief ding..
@ Mamatrees: Okki, was dat niet een tijdschrift van vroeger? Haha schattig hoor.. @ Adi: Ik slaap zelf ook nog steeds met mijn geboorte knuffel.. *bloos* Mijn man gooit 'm altijd uit bed maar ik pak 'm gewoon weer terug haha. @ Knuffeltje: Heb even zelf geprobeerd, en kan er prima doorheen ademen. Dus geef 'm nu gewoon mee in bed.
ik heb ook tot mijn 19de met mijn aap geslapen haha. tot ik mijn man leerde kennen en toen dacht nu moet maar eens ''volwassen'' worden. fijn dat je nu met een gerust hart het knuffeltje mee kan geven.